Як діяти у випадку ДТП в умовах COVID-19?
Реклама

Як діяти у випадку ДТП в умовах COVID-19?

Руслан Грабко про врегулювання страхових випадків під час карантину

Цей матеріал також доступний російською
Як діяти у випадку ДТП в умовах COVID-19?
Руслан Грабко, операційний директор страхової компанії ARX

Карантинна реальність диктує нові правила. Ми намагаємося мінімізувати контакти, але якщо зробити покупку онлайн – легше легкого, то як бути з іншими аспектами нашого життя? Тим же страхуванням авто, наприклад, адже страхові випадки стаються, хочемо ми цього чи ні. КАСКО та Автоцивілка – як і раніше флагмани страхування. Про врегулювання у нових умовах говоримо з Русланом Грабко, операційним директором компанії ARX.

ДТП –  їхати чи дзвонити?

Багатьох цікавить питання – якщо сталася ДТП, в умовах пандемії, чи треба їхати повідомляти у страхову компанію чи достатньо зателефонувати або надіслати повідомлення електронною поштою?

Якщо говорити про Автоцивілцу, то порядок повідомлення страховика про ДТП чітко описаний у Законі про ОСЦВ – говорить Руслан Грабко. – Так, зокрема, після ДТП кожен з учасників повинен протягом 3 робочих днів письмово повідомити свого страховика про подію та надати повідомлення про ДТП («європротокол»), якщо він складався та інформацію про місцеперебування автомобіля. Але, звичайно, у законі не могла бути врахована поточна ситуація з COVID-19, з якою ми всі зіткнулися у цьому році.

Тому перша рекомендація – звернутися на гарячу лінію свого страховика та страховика, з яким укладено договір у винуватця ДТП, отримати інформацію про те, які можливості надає страховик клієнтам або потерпілим при збитках за полісом ОСЦВ. Багато зі страховиків у поточній ситуації пропонують своїм клієнтам можливість реєстрації збитків у телефонному режимі, за допомогою електронної пошти, сайтів, чатів, месенджерів, проводять узгодження подальших кроків і організацію огляду автомобілів – аж до надання документів, необхідних для врегулювання збитку. Деякі з компаній, такі як, ARX, наприклад, працюють у такому режимі вже давно, деякі почали активно змінювати свої бізнес-процеси в умовах COVID-19.

Чи можна прискорити процес врегулювання та як?

Прискорити врегулювання можна, обравши собі страхову компанію з числа лідерів за швидкостю врегулювання збитків, статистику за цим показником публікують на спеціалізованих ресурсах. А також страховика з числа учасників угоди про Пряме врегулювання. Перевага у тому, що ви свідомо вибираєте страховика за його показниками надійності й якості сервісу. Так що, якщо опинитеся у ролі потерпілого у ДТП, за відшкодуванням будете звертатися саме до нього, а не до страховика відповідальності винуватця ДТП, яким може виявитися будь-який із страховиків – членів МТСБУ (членами МТСБУ є понад 40 компаній).

Також, якщо це можливо, є сенс оформлювати ДТП за допомогою «Європротоколу». Це дозволить уникнути очікування оформлення матеріалів ДТП поліцією та очікування рішення суду, яке може затребувати страховик відповідальності винуватця.

Швидкість врегулювання також залежить від точності надання інформації та запитуваних документів, знання законодавства та розуміння вимог страховика. Важливо також не намагатися заробити на страховому відшкодуванні. Як правило, саме суперечки зі страховиком щодо розміру відшкодування, є основною причиною тривалого процесу врегулювання. Так, у цього моменту є дві сторони – страховик теж може прагнути необгрунтовано занизити суму, але процес узгодження у будь-якому випадку залежить від обох сторін.

Врегулювання онлайн

Ми в ARX ще вісім років тому запустили процес дистанційного обслуговування клієнтів – Телеврегулювання. І зараз ця послуга, як ніколи, актуальна. У нашому випадку клієнтові при настанні події не потрібно їхати до офісу компанії – досить заявити про нього, зателефонувавши до контакт-центру і після цього відразу їхати на СТО.

Відстежувати статус відшкодування збитків можна в онлайн режимі. ARX взаємодіє зі СТО-партнерами, пропонуючи клієнтоам завершену послугу – повністю відремонтований автомобіль з гарантією якості ремонту.

Заощадити на полісі – реально?

Додам, що якщо ви – акуратний водій, то ARX надає можливість заощадити. Наприклад, у нас є програма «Каско Смарт». Компанія безкоштовно надає клієнту телематичний пристрій, який дуже просто встановлюється, підєднуючись до OBD-порту автомобіля. Якщо ви – відповідальний водій, не порушуєте правила, отримуєте можливість платити за страховку КАСКО менше. Клієнтам також мають мобільний додаток партнера компанії, в якому можна відстежувати результат і аналізувати інформацію про свій стиль водіння.

Укладаючи договір, відразу отримуєте знижку в розмірі 5%, а якщо отримаєте достатню кількость скорингових балів – додаткову знижку при сплаті чергового платежу. Максимальна знижка за перший рік страхування може скласти 30%.

Також у нас з'явився аналогічний продукт і в Автоцивілці – «Смарт Драйв». Купуючи його, необхідно буде встановити мобільний додаток «Smart Drive». Додаток буде фіксувати основні показники водіння: швидкість, маневри, прискорення, гальмування та використання телефону за кермом. За кожну поїздку вам нараховуються бали. Якщо ви досвідчений водій і не порушуєте правила – отримуєте високі бали та знижку, відповідно. Тобто, в обох випадках діє принцип «плати, як водиш».

Звичайно, краще у ДТП ніколи не потрапляти, але надійний страховий поліс позбавить від багатьох неприємностей!

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті