Тема Давосу: інновації
Головні тези спікерів WEF 2021

Стартував 51-й Всесвітній економічний форум. Цього разу він проходить не безпосередньо у швейцарському Давосі, а в онлайні. Mind висвітлює головні теми, обговорювані під час цього заходу, та наводить думки учасників, здатні надати актуальну «картину світу».
Майкл Кейсі, контент-менеджер компанії CoinDesk, 28 січня зазначив, що зараз ми є свідками занепаду фізичних грошей. «І їхній крах, імовірно, буде викликом для світової фінансової системи й сильним стресом для глобальної економіки. Нагромадження урядами боргів для подолання коронакризи й безпрецедентна ліквідність центральних банків дає надію на те, що уряди зацікавляться біткоїном чи іншими цифровими валютами. Криптовалюта – це діджиталізоване оновлення системи», – вважає він.
За словами Мінь Чжу, директора Національного інституту фінансових досліджень КНР, М0 (китайська криптовалюта «криптоюань», що буде аналогом агрегата M0. – Mind) перебуває зараз на ранній стадії розробки, але дуже важливо продовжувати працювати над нею. «Центральний банк дає цифрову валюту іншим банкам. Наприклад, ми передали її чотирьом комерційним банкам та одній e-комерційній платформі. А вони вже займаються поширенням криптовалюти серед населення, тобто Центральний банк не опікується роздрібним продажем. Така двошарова структура допомагає легше побудувати фінансову й контролюючу систему цифрової валюти», – розповів Мінь Чжу.
Він також уточнив, що Китай продовжуватиме тести з використання цифрової валюти в різних сферах: «Але не для збільшення масштабу, а для передбачення майбутніх сценаріїв. Це дозволяє перевірити фінансову систему на стабільність, витривалість та ефективність».
Міністр уряду Сінгапуру Тарман Шанмугаратнам підкреслив, що на тлі швидкого розвитку e-комерція, яка у свою чергу є результатом діджиталізації, з’являються нові методи оплати. І старий світ готівки витісняють нові гравці. «Основним рушієм впровадження криптовалюти є саме e-комерція, це справді потужна сила. Нова реальність витіснила стару готівкову систему», – упевнений він.
На його переконання, чим більшою й конкурентоспроможною є компанія, тим більше даних вона може взяти від споживачів, щоб досягти більшої потужності на ринку.
Генеральний директор Royal DSM Дмітрі Де Фріз зазначив, що фахівці очолюваної ним компанії виокремили важливі тренди: споживачі хочуть купувати більш індивідуальні товари, зроблені під замовлення. Це веде до скорочення обсягів серії випуску одного товару. «Ми також побачили очевидну невизначеність у наших клієнтів і коливання балансу. І третій факт – це використання технологій: штучного інтелекту й електронних засобів комунікації», – перелічив він.
На переконання Де Фріза, перспективи майбутнього – це більший фокус на автоматизації та роботизації: «Роботи – це не нова річ, але роботизація процесів дійсно допомагає нам. Роботи більш гнучкі в роботі з клієнтами».
Виконавчий віцепрезидент та головний директор із глобальних ланцюгів постачань Johnson & Johnson Кетрін Венгель вважає головною інновацією розвиток телемедицини.
«Під час пандемії лікарні переповнені, але з’явився новий канал доступу – телемедицина. Важливо, що пацієнти можуть отримати критично необхідну медичну підтримку. Це важлива інновація для суспільства, враховуючи, що люди звикли до офлайн-медицини», – зазначила вона.
Не оминула у своїй доповіді Кетрін Венгель і аспекти технологічного прогресу, дотичні до питань охорони здоров’я: «Такі речі, як 3D-друк, дозволили нам виготовляти різноманітні товари – від крему для обличчя до медичних імплантатів».
«На мою думку, уряди країн також розуміють переваги використання роботів, особливо на випадок непередбачуваних ситуацій. Наприклад, Сінгапур, об’єднавши роботів і медичну систему, щодня обробляє 50 000 тестів на COVID-19. Така колаборація забезпечує стабільну якість тестування, зменшує навантаження на медиків і запобігає їхньому зараженню», – зазначив президент компанії ABB Бйорн Росенгрен.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].