Проблема із Zoom і його «колегами»: як користувачі самостійно можуть налагодити якісний зв'язок

Проблема із Zoom і його «колегами»: як користувачі самостійно можуть налагодити якісний зв'язок

І до чого тут мікрохвильовки

Этот материал также доступен на русском языке
Проблема із Zoom і його «колегами»: як користувачі самостійно можуть налагодити якісний зв'язок
Фото: depositphotos.com

«Під час останніх локдаунів відеоконференції в Zoom стали поступово перетворюватися на спілкування в ClubHouse. Користувачі часто змушені вимикати відеозв'язок, оскільки гальмує інтернет. У багатьох випадках причина проблеми – на боці абонента, а не провайдера», – розповів на конференції «Дні електронних комунікацій» директор зі стратегії та розвитку бізнесу «Huawei Україна» Юрій Владарчик. Чому виникають перебої зі з'єднанням і як їх усунути? Mind зібрав пояснення експертів.

Суть проблеми. Понад рік тому – після початку першого локдауну – багато інтернет-провайдерів збільшили ємність мережі, адже більшість абонентів стали працювати і/або вчитися з дому. Але це не допомогло. Користувачі продовжують скаржитися на проблеми з дата-зв'язком. Провайдери пропонують перезавантажити модем. Але й це не рятує.

«За статистикою, близько 95% підключень до інтернету з дому відбувається через Wi-Fi. Як з'ясувалося, найчастіше проблема саме в покритті Wi-Fi усередині будинку. На слайді (нижче) показано приклад одного з операторів. За місяць компанія отримала від абонентів 13 000 скарг, з них – близько 50% пов'язані з Wi-Fi-покриттям», – розповідає Владарчик.

Проблема з Zoom і його «колегами»: як користувачі самостійно можуть налагодити якісний зв'язок

За його словами, фахівці «Huawei Україна» промоніторили показники десяти найбільших провайдерів нашої країни. Виявили схожу картину. Піки звернень користувачів спостерігалися під час першого, другого та третього локдаунів. Близько 50% скарг надходило на низьку швидкість, ускладнене програвання відео тощо.

Проблема з Zoom і його «колегами»: як користувачі самостійно можуть налагодити якісний зв'язок

Чому «гальмує» Wi-Fi? Моніторинг даних Ookla показав, що більшість роутерів працюють у діапазоні 2,4 ГГц. Цей спектр вже «переповнений» не лише підключеними ноутбуками, планшетами, смартфонами. На частоті 2,4 ГГц працюють навіть мікрохвильовки.

«У діапазоні 2,4 ГГц обмежена кількість каналів, отже, вони «конкурують» за частоти між собою. Що в підсумку призводить до зменшення пропускної здатності. Друга проблема: у цьому спектрі багато пристроїв, які можуть створювати перешкоди», – пояснює директор компанії «Атраком» Олександр Савчук.

Владарчик уточнює: 2,4 ГГц має високу інтерференцію (62%). У перекладі людською мовою це означає, що в одних і тих же каналах працює безліч гаджетів.

Що ж робити? Спробувати використовувати менш насичений спектр. За даними моніторингу «Huawei Україна», наразі  діапазон 5 ГГц вільний на 68%. «Різниця в швидкості між 2,4 ГГц і 5ГГц – практично уп'ятеро на користь останнього, затримка сигналу в ньому у два-три рази нижча, кількість користувачів, які працюють у 2,4 ГГц, уп'ятеро більша», – пояснює Владарчик.

Проблема із Zoom і його «колегами»: як користувачі самостійно можуть налагодити якісний зв'язок

Як перейти на 5 ГГц? «Для усунення проблеми можна використовувати сучасніші – дводіапазонні роутери, які працюють у 2,4 ГГц і 5 ГГц, і більшість своїх гаджетів за замовчуванням перевести в 5 ГГц. Багато ноутбуків, планшетів, які випущені за останні п'ять років, – приймають цей діапазон», – пояснює Савчук.

І застерігає: у діапазону 5 ГГц є один мінус. «Хвилі цього спектру мають невисоке проникнення, тобто гірше поширюються в просторі. Це означає, що у великих квартирах і приватних будинках через дві кімнати можуть не «пробити». Для розв’язання проблеми додатково потрібно встановлювати ретранслятор», – резюмує Савчук.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті