Z покоління: надто несподівані, надто інші

Z покоління: надто несподівані, надто інші

І які ще секрети може нам відкрити книжка «Zкономіка. Як покоління Z змінює майбутнє бізнесу»

Z покоління: надто несподівані, надто інші

Ви ще й досі думаєте, що молоді все роблять не так і не там, а насправді треба отак? Припиніть, бо ці міркування – позавчорашній день. Зеди стають чи не першим поколінням у нашій історії, у якого всім іншим  варто повчитися. Надто несподівані, надто інші. А що буде з тими поколіннями, які йтимуть за ними? З огляду на звички та поведінку зедів, це важко собі навіть уявити.

Бекґраунд. Автори книги Джейсон Дорсі та Деніс Вілла в книжці «Zкономіка. Як покоління Z змінює майбутнє бізнесу» чесно зізнаються: «Це покоління принесе нову норму, яка зумовить зміни, невизначеність, дискомфорт, упевненість і прориви».

І вони знають, про що кажуть, бо вивчення поведінкових моделей різних поколінь – їхня професія.
Джейсон Дорсі – провідний лектор та дослідник із тем покоління Z, міленіалів та поколінь загалом. Він – співвласник та президент CGK (The Center for Genetational Kinetiks), брав участь у численних дослідженнях та консалтингових проектах у сфері вивчення поколінь. Входить до складу рад директорів публічних і приватних компаній, консультує корпорації, інвестиційні фонди тощо.

Деніс Віллі, PhD – генеральна директорка, співзасновниця та візіонерка CGK, яка також ретельно аналізує поведінку поколінь.

Їхня компанія постійно проводить щорічні дослідження покоління Z та намагається зрозуміти, чим воно дихає і чим керується: як бачить бренди, що думає про пошук роботи, мотивацію, пенсію, які в нього «чому й навіщо», як воно чинить, у чому переконане та які має страхи і мрії.

Тож на запитання «Чому я мушу це читати?» – ці люди дають переконливу й аргументовану відповідь своїми результатами роботи.

«Починаючи писати цю книжку, ми не знали, що відкриємо і як відкрите сформує життя. Сподіваємося, коли ви приєдналися до нас у цій подорожі, вас зворушили ентузіазм, несподіванки й людяність, які привносить покоління Z» – так відверто й несподівано написали автори, наголошуючи, що сподівання цього покоління відрізняються від інших поколінь.

Оригінальна назва: How Gen Z Change the Future of Business – and What to Do About it

Видавництво:  Yakaboo, Київ

Наклад: 1500 примірників

Сюжет. Покоління Z ( а це народжені у проміжку від 1996 до 2012 років) уже найвпливовіша група на споживчому ринку йі лишатиметься такою протягом найближчих десятиліть. До того ж передбачається, що це покоління стане бенефеціаром масштабного перерозподілу багатства від старших поколінь до молодших, обсяг якого може перевищити $20–30 млрд. Уявляєте ці масштаби? Все дуже серйозно.

То хто ж ці люди? Як вони мислять, що вони роблять і що збираються робити? – думки, які рояться в головах не лише поведінкових економістів, а й усіх, у кого є навіть найменший вид бізнесу, і хто мусить планувати своє сьогодні та завтра.

Ось ескіз їхнього портрету.

  • Вони перші ведуть абсолютно цифрове життя.
  • Вони формують новітнє ставлення до грошей: вміють заощаджувати та планувати. Навіть найзаможніші з них люблять купувати речі в секонд-хендах та на барахолках, і дуже радіють, що купують круті брендові речі за копійки. Дослідження також показують, що 12% представників зедів уже заощаджують собі на пенсію, і це приголомшлива цифра для 24-річних, погодьтеся!
  • Вони вже викидають старі компанії з бізнесу, адже для них норма – купівля чого завгодно в один клік на Amazon. Або навіть не клік, а голосове замовлення та отримання покупки того самого дня безкоштовною доставкою. Зеди кидають виклик усталеним традиційним брендам з мільйонними бюджетами на рекламу та піар і змушують їх думати, як завоювати лояльність.
  • Вони мають дар використовувати онлайн-платформи для започаткування публічних розмов, що стимулюють зміни.
  • Вони безпрецедентно залежні від технологій. 31% з них, згідно з дослідженнями, почуваються некомфортно, якщо перебувають без свого мобільного телефону пів години чи менше, а 14% взагалі не можуть без телефону й хвилини. Наймолодші зеди взагалі покладаються на голосовий пошук ще навіть до того, як навчаться друкувати.
  • Вони відчувають значну тривогу й стрес та потребують порад інфлюенсерів. 39% покоління Z кажуть, що соцмережі впливають на їхню самооцінку, 37% вважають, що вони впливають на їхнє щастя, а 55% переживали хвилювання чи стрес із тієї причини, що написав про них онлайн хтось інший.
  • Вони швидко відходять від аналогового телебачення та зосереджуються на ТікТок, YouTube і Netflix. При цьому шукають інформацію не в Google, а в YouTube – для них це стартова сторінка в інтернеті. Також їм до вподоби YouTube, бо вони не хочуть споживати контент за розкладом.
  • При цьому для зедів Facebook старий: згідно з дослідженнями, 41% представників покоління Z не мають профілів на Facebook.
  • Вони вважають готівку переважно необов’язковою додатковою опцією і переходять на безготівковість. Venno та його конкурент Cash App – це валюта покоління Z. 59% покоління Z використовують застосунки для переведення коштів принаймні раз на тиждень. Зеди сприймають гроші дещо дистанційно, наче вони існують лише як «цифри на екрані», а не «купюри в гаманці».
  • Вони не здатні довго на чомусь зосереджувати увагу.
  • Вони роблять ставку на бізнес, який має цінність. Вони стежать за тим, щоб бренди виступали не лише за прибуток, а й позитивний вплив у світі. Хочуть знати, де і як вироблено продукт і чи дотримано принципів соціальної відповідальності при цьому. 
  • Вони змінюють світ праці. Зеди хочуть працювати в компаніях, які зобов’язуються покращувати довкілля. Хочуть бути частиною чогось більшого, ніж вони самі. І загалом для них можливість займатися улюбленою справою переважує роботу за гроші.

Загалом їхнє життя в наступні 50 чи більше років не буде схоже на життя представників інших поколінь. Вони вважатимуть летючі автівки нормою, так само, як і виготовлені за індивідуальним замовленням органи, а космічний туризм – не науковою фантастикою, а питанням фінансового планування. Разючі зміни торкнуться всього: від інтернету речей, масштабної присутності штучного інтелекту до віртуальної та доповненої реальності. Серед глобальних викликів: гроші перестануть бути готівкою, а стануть концептом, що зберігається в хмарі. Це покоління взагалі може відмовитися від банків, якщо вони достатньо швидко не запропонують власної версії блокчейну.

Ось така Z-революція в усьому!

Вам сподобається, якщо: ви цінуєте книжки, які відкривають нові обрії пізнання та насичені цікавою й абсолютно новою інформацією. У книжці багато переконливих прикладів – історій, які свідчать, що автори не беруть свої висновки зі стелі. Багато також інсайтів, статистики та масштабних досліджень. Загалом книжка – неоціненна річ для брендів та роботодавців.

Вам не сподобається, якщо: ви дуже прискіпливі й не любите, коли вам про те саме розповідають двічі – у книжці це інколи трапляється. А також, якщо вам хочеться свіжіших досліджень, бо автори посилаються на дослідження 2019 року, а зараз вже 2021-й.

Головна причина прочитати: «Це покоління прямує зі світоглядом, талантом і енергією, здатними вивільнити найкраще в усіх нас. Так, вони інакші. Але в цій відмінності криються величезні можливості – треба тільки знайти час і зрозуміти їх», – завважують автори цієї неймовірно цікавої книги.

Ясно, що покоління Z сформує нові візії у багатьох напрямах на багато десятиріч, а то й на наступні сторіччя.
Тож до них треба уважно придивитись.

У тому ж дусі:

«Покоління Z на роботі»  Іона Стіллман, Девід Стіллман

Автор книги Девід Стіллман – профі в розмові про покоління. Він довгий час спеціалізується на цій тематиці, і його виступи та публікації можна бачити в провідних ЗМІ: CNN, CNBC, The New York Times, USA Today та The Wall Street Journal тощо. Має золоті медалі на кінофестивалі Нью-Йорку та премію CLIO.

У цій книжці Девід та його син Йон описують сім ключових рис покоління Z, яке найближчіми роками, згідно з прогнозами демографів, складатиме третину населення. «Налічуючи понад 72 мільйони, це покоління все голосніше заявляє про себе на ринку праці, а організації та керівники більше не можуть дозволити собі ігнорувати його».

«Якщо ви взяли в руки цю книжку з надією отримати пораду щодо виховання дітей, не впевнений, що ви звернулися за адресою».

«Ця книжка присвячена поколінню Z на роботі. Її мета – розпочати обговорення того, як воно поводитиметься в трудових колективах» – так зазначають автори в книжці, яку після цього й справді хочеться взяти до рук і почитати.


«Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі» Кел Ньюпорт

Автор книги Кел Ньюпорт – професор комп’ютерних наук Джорджтаунського університету, автор популярного блогу про саморозвиток Study Hacks та письменник.

Ця книжка акцентує увагу на важливості соцмереж – новій реальності людства. Вона – ще й про важливість та цінність оригінальних ідей. Але як їх продукувати й розповсюджувати в соцмережах, коли ті самі соцмережі й заважають їх створювати, оскільки своїм інформаційним шумом постійно перемикають на себе увагу людини й відволікають від важливого?

У книжці – цінні поради, як навчитися фокусуватися, перебуваючи під впливом усіх соцмережевих спокус. Як змінити свої звички, як не потонути у вирі інформації, як вичленити головне і загалом – як усамітнитися для того, щоб глибинно сфокусуватись.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті