Z покоління: надто несподівані, надто інші
І які ще секрети може нам відкрити книжка «Zкономіка. Як покоління Z змінює майбутнє бізнесу»

Ви ще й досі думаєте, що молоді все роблять не так і не там, а насправді треба отак? Припиніть, бо ці міркування – позавчорашній день. Зеди стають чи не першим поколінням у нашій історії, у якого всім іншим варто повчитися. Надто несподівані, надто інші. А що буде з тими поколіннями, які йтимуть за ними? З огляду на звички та поведінку зедів, це важко собі навіть уявити.
Бекґраунд. Автори книги Джейсон Дорсі та Деніс Вілла в книжці «Zкономіка. Як покоління Z змінює майбутнє бізнесу» чесно зізнаються: «Це покоління принесе нову норму, яка зумовить зміни, невизначеність, дискомфорт, упевненість і прориви».
І вони знають, про що кажуть, бо вивчення поведінкових моделей різних поколінь – їхня професія.
Джейсон Дорсі – провідний лектор та дослідник із тем покоління Z, міленіалів та поколінь загалом. Він – співвласник та президент CGK (The Center for Genetational Kinetiks), брав участь у численних дослідженнях та консалтингових проектах у сфері вивчення поколінь. Входить до складу рад директорів публічних і приватних компаній, консультує корпорації, інвестиційні фонди тощо.
Деніс Віллі, PhD – генеральна директорка, співзасновниця та візіонерка CGK, яка також ретельно аналізує поведінку поколінь.
Їхня компанія постійно проводить щорічні дослідження покоління Z та намагається зрозуміти, чим воно дихає і чим керується: як бачить бренди, що думає про пошук роботи, мотивацію, пенсію, які в нього «чому й навіщо», як воно чинить, у чому переконане та які має страхи і мрії.
Тож на запитання «Чому я мушу це читати?» – ці люди дають переконливу й аргументовану відповідь своїми результатами роботи.
«Починаючи писати цю книжку, ми не знали, що відкриємо і як відкрите сформує життя. Сподіваємося, коли ви приєдналися до нас у цій подорожі, вас зворушили ентузіазм, несподіванки й людяність, які привносить покоління Z» – так відверто й несподівано написали автори, наголошуючи, що сподівання цього покоління відрізняються від інших поколінь.
Оригінальна назва: How Gen Z Change the Future of Business – and What to Do About it
Видавництво: Yakaboo, Київ
Наклад: 1500 примірників
Сюжет. Покоління Z ( а це народжені у проміжку від 1996 до 2012 років) уже найвпливовіша група на споживчому ринку йі лишатиметься такою протягом найближчих десятиліть. До того ж передбачається, що це покоління стане бенефеціаром масштабного перерозподілу багатства від старших поколінь до молодших, обсяг якого може перевищити $20–30 млрд. Уявляєте ці масштаби? Все дуже серйозно.
То хто ж ці люди? Як вони мислять, що вони роблять і що збираються робити? – думки, які рояться в головах не лише поведінкових економістів, а й усіх, у кого є навіть найменший вид бізнесу, і хто мусить планувати своє сьогодні та завтра.
Ось ескіз їхнього портрету.
- Вони перші ведуть абсолютно цифрове життя.
- Вони формують новітнє ставлення до грошей: вміють заощаджувати та планувати. Навіть найзаможніші з них люблять купувати речі в секонд-хендах та на барахолках, і дуже радіють, що купують круті брендові речі за копійки. Дослідження також показують, що 12% представників зедів уже заощаджують собі на пенсію, і це приголомшлива цифра для 24-річних, погодьтеся!
- Вони вже викидають старі компанії з бізнесу, адже для них норма – купівля чого завгодно в один клік на Amazon. Або навіть не клік, а голосове замовлення та отримання покупки того самого дня безкоштовною доставкою. Зеди кидають виклик усталеним традиційним брендам з мільйонними бюджетами на рекламу та піар і змушують їх думати, як завоювати лояльність.
- Вони мають дар використовувати онлайн-платформи для започаткування публічних розмов, що стимулюють зміни.
- Вони безпрецедентно залежні від технологій. 31% з них, згідно з дослідженнями, почуваються некомфортно, якщо перебувають без свого мобільного телефону пів години чи менше, а 14% взагалі не можуть без телефону й хвилини. Наймолодші зеди взагалі покладаються на голосовий пошук ще навіть до того, як навчаться друкувати.
- Вони відчувають значну тривогу й стрес та потребують порад інфлюенсерів. 39% покоління Z кажуть, що соцмережі впливають на їхню самооцінку, 37% вважають, що вони впливають на їхнє щастя, а 55% переживали хвилювання чи стрес із тієї причини, що написав про них онлайн хтось інший.
- Вони швидко відходять від аналогового телебачення та зосереджуються на ТікТок, YouTube і Netflix. При цьому шукають інформацію не в Google, а в YouTube – для них це стартова сторінка в інтернеті. Також їм до вподоби YouTube, бо вони не хочуть споживати контент за розкладом.
- При цьому для зедів Facebook старий: згідно з дослідженнями, 41% представників покоління Z не мають профілів на Facebook.
- Вони вважають готівку переважно необов’язковою додатковою опцією і переходять на безготівковість. Venno та його конкурент Cash App – це валюта покоління Z. 59% покоління Z використовують застосунки для переведення коштів принаймні раз на тиждень. Зеди сприймають гроші дещо дистанційно, наче вони існують лише як «цифри на екрані», а не «купюри в гаманці».
- Вони не здатні довго на чомусь зосереджувати увагу.
- Вони роблять ставку на бізнес, який має цінність. Вони стежать за тим, щоб бренди виступали не лише за прибуток, а й позитивний вплив у світі. Хочуть знати, де і як вироблено продукт і чи дотримано принципів соціальної відповідальності при цьому.
- Вони змінюють світ праці. Зеди хочуть працювати в компаніях, які зобов’язуються покращувати довкілля. Хочуть бути частиною чогось більшого, ніж вони самі. І загалом для них можливість займатися улюбленою справою переважує роботу за гроші.
Загалом їхнє життя в наступні 50 чи більше років не буде схоже на життя представників інших поколінь. Вони вважатимуть летючі автівки нормою, так само, як і виготовлені за індивідуальним замовленням органи, а космічний туризм – не науковою фантастикою, а питанням фінансового планування. Разючі зміни торкнуться всього: від інтернету речей, масштабної присутності штучного інтелекту до віртуальної та доповненої реальності. Серед глобальних викликів: гроші перестануть бути готівкою, а стануть концептом, що зберігається в хмарі. Це покоління взагалі може відмовитися від банків, якщо вони достатньо швидко не запропонують власної версії блокчейну.
Ось така Z-революція в усьому!
Вам сподобається, якщо: ви цінуєте книжки, які відкривають нові обрії пізнання та насичені цікавою й абсолютно новою інформацією. У книжці багато переконливих прикладів – історій, які свідчать, що автори не беруть свої висновки зі стелі. Багато також інсайтів, статистики та масштабних досліджень. Загалом книжка – неоціненна річ для брендів та роботодавців.
Вам не сподобається, якщо: ви дуже прискіпливі й не любите, коли вам про те саме розповідають двічі – у книжці це інколи трапляється. А також, якщо вам хочеться свіжіших досліджень, бо автори посилаються на дослідження 2019 року, а зараз вже 2021-й.
Головна причина прочитати: «Це покоління прямує зі світоглядом, талантом і енергією, здатними вивільнити найкраще в усіх нас. Так, вони інакші. Але в цій відмінності криються величезні можливості – треба тільки знайти час і зрозуміти їх», – завважують автори цієї неймовірно цікавої книги.
Ясно, що покоління Z сформує нові візії у багатьох напрямах на багато десятиріч, а то й на наступні сторіччя.
Тож до них треба уважно придивитись.
У тому ж дусі:
«Покоління Z на роботі» Іона Стіллман, Девід Стіллман
Автор книги Девід Стіллман – профі в розмові про покоління. Він довгий час спеціалізується на цій тематиці, і його виступи та публікації можна бачити в провідних ЗМІ: CNN, CNBC, The New York Times, USA Today та The Wall Street Journal тощо. Має золоті медалі на кінофестивалі Нью-Йорку та премію CLIO.
У цій книжці Девід та його син Йон описують сім ключових рис покоління Z, яке найближчіми роками, згідно з прогнозами демографів, складатиме третину населення. «Налічуючи понад 72 мільйони, це покоління все голосніше заявляє про себе на ринку праці, а організації та керівники більше не можуть дозволити собі ігнорувати його».
«Якщо ви взяли в руки цю книжку з надією отримати пораду щодо виховання дітей, не впевнений, що ви звернулися за адресою».
«Ця книжка присвячена поколінню Z на роботі. Її мета – розпочати обговорення того, як воно поводитиметься в трудових колективах» – так зазначають автори в книжці, яку після цього й справді хочеться взяти до рук і почитати.
«Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі» Кел Ньюпорт
Автор книги Кел Ньюпорт – професор комп’ютерних наук Джорджтаунського університету, автор популярного блогу про саморозвиток Study Hacks та письменник.
Ця книжка акцентує увагу на важливості соцмереж – новій реальності людства. Вона – ще й про важливість та цінність оригінальних ідей. Але як їх продукувати й розповсюджувати в соцмережах, коли ті самі соцмережі й заважають їх створювати, оскільки своїм інформаційним шумом постійно перемикають на себе увагу людини й відволікають від важливого?
У книжці – цінні поради, як навчитися фокусуватися, перебуваючи під впливом усіх соцмережевих спокус. Як змінити свої звички, як не потонути у вирі інформації, як вичленити головне і загалом – як усамітнитися для того, щоб глибинно сфокусуватись.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].