Керівник розробників онлайн-ігор Tom Horn Gaming: «В ігровій індустрії важливі не «смаколики» і бонуси, а глибоко вкорінені принципи»
Точка зору

Керівник розробників онлайн-ігор Tom Horn Gaming: «В ігровій індустрії важливі не «смаколики» і бонуси, а глибоко вкорінені принципи»

Ірина Астрономова – про нестандартне мислення, математичні моделі та соціальну відповідальність

Этот текст также доступен на русском This text is also available in English
Керівник розробників онлайн-ігор Tom Horn Gaming: «В ігровій індустрії важливі не «смаколики» і бонуси, а глибоко вкорінені принципи»
Фото: depositphotos.com

Ухваливши закон про легалізацію грального бізнесу, Україна стала привабливою не тільки для операторів і лотерей, а й для розробників онлайн-ігор. Причому не варто сприймати нашу країну виключно як «кузню кадрів».

Mind поспілкувався з представником європейської компанії Tom Horn Gaming, яка спеціалізується на слотових онлайн-іграх. Її команди-розробники розкидані по всьому світу – вони є в Словаччині та на Мальті, в Україні та Індії. Попри те що компанія посідає передові позиції в Європі в розробці слотових ігор, в Україні дуже мало інформації про Tom Horn Gaming. Mind постарався дізнатися подробиці про роботу компанії в керівника розробки ігор Ірини Астрономової.

Керівник розробників онлайн-ігор Tom Horn Gaming: «В ігровій індустрії важливі не «смаколики» і бонуси, а глибоко вкорінені принципи»

– Tom Horn – компанія, яка вже чотири роки представлена ​​в Україні, але про вас практично немає інформації поза ігрового контенту. Ви розробляєте тільки слотові ігри для казино?

– Ми – постачальник програмного забезпечення для ігор із більш ніж 10-річним досвідом роботи на міжнародних ринках. Основну увагу ми приділяємо вертикалі відеослотів, де пропонуємо широкий спектр цікавих сюжетів і рішень для персоналізованого контенту. Крім контенту власної розробки, ми також пропонуємо сторонні продукти.

Гральна індустрія відома тим, що дає безмежні можливості у сфері технологій та інновацій. Компанії співпрацюють із першокласними професіоналами – від художників і математиків до маркетологів і розробників, щоб виводити на ринок продукти, які дозволяють їм досягати успіху в цій галузі, що швидко розвивається, і випереджати конкурентів. У Tom Horn Gaming ми пишаємося тим, що працюємо з кращими. Багато хто з них – видатні майстри з України.

– Ви починали з апаратів?

– Так, але практично відразу перейшли на онлайн-ігри. Були однією з перших компаній, хто почав працювати в цій сфері, і вирішили сконцентруватися на ній. Наш генеральний директор Ондрей Лапідес – людина з широкими поглядами, open minded. Він постійно аналізує останні технологічні тенденції. Це дає нам перевагу в конкуренції та сприяє швидкому зростанню компанії.

– З чим пов'язано те, що ви звернули увагу на Україну? З нашим tech-іміджем – насамперед із рівнем підготовки фахівців для роботи у вашій компанії? Або ви розглядали Україну як новий перспективний ринок? Або були інші чинники?

– Україна може похвалитися своїми висококваліфікованими технічними фахівцями, тому пошук нових колег тут був закономірним. Українці добре відомі в ігровій індустрії, їх хвалять не лише за досвід у сфері технологій і якісного графічного контенту, а й за працьовитість і відданість справі.

Хоча насамперед розглядали Україну як центр професіоналів. Тепер же, коли гральний бізнес тут легалізований і країна відкриває свій ринок онлайн-ігор, вводить нову нормативно-правову базу, яка гарантує безпечне та прозоре гральне середовище, ми готові розширювати свою присутність і як постачальник ігрового контенту.

– У чому відмінність Tom Horn від інших розробників ігор для онлайн-казино?

– Ми прагнемо створювати унікальні ігри. Щоб привернути увагу аудиторії, нам потрібно запропонувати щось неймовірне – те, що допоможе нашим партнерам виділитися із загальної маси. І саме тут на допомогу приходять рішення для настроюваного контенту.

Керівник розробників онлайн-ігор Tom Horn Gaming: «В ігровій індустрії важливі не «смаколики» і бонуси, а глибоко вкорінені принципи»

Ми тісно співпрацюємо з операторами, уважно прислухаємося до їхніх потреб, аналізуємо поведінку гравців і на основі цього адаптуємо ігри для наших клієнтів, щоб допомогти їм виділити їхні пропозиції серед конкурентів і збільшити свої доходи.

Коли це можливо, взаємодіємо з нашими діловими партнерами в розробці продуктів. Це ще більше поглиблює наше співробітництво з клієнтами і дозволяє віддати всі сили під час виробництва контенту, який знаходить відгук у наших партнерів і їхніх клієнтів.

– Ваша місія говорить: «Ми ніколи не сидимо склавши руки і беремо на себе ініціативу у вивченні безмежних можливостей майбутнього, щоб створювати продукти, які вражають уяву й виходять за рамки сьогоднішнього досвіду». Що ви вкладаєте в ці слова?

– Ми постійно шукаємо нові можливості, нові шляхи розвитку ігрової індустрії та створення ігор не лише для сьогоднішніх, а й для майбутніх гравців.

Звичайно, ми враховуємо досвід, але наші найкращі ініціативи засновані на бажанні вивести на ринок новий продукт.

Інакше кажучи, ми хочемо підірвати ринок. Люди з широким кругозором, здатні мислити нестандартно, з бажанням досліджувати незвідані сфери технологій – ось кого ми постійно шукаємо для нашої команди.

Прихильність інноваціям – ось що ми шукаємо в людях, яких наймаємо. Це особливо актуально для продюсерів: вони мають бути неупередженими і з нестандартним мисленням. Втім, ми очікуємо того самого від усіх членів команди: будь то розробники або QA-інженери.

У нас відкрита культура, тому будь-хто, хто знає, як оптимізувати або поліпшити наші процеси або продукти, може виступити і поділитися своїми ідеями. Бути побаченим, почутим і оціненим за новаторське і творче мислення – це дуже надихає співробітників. Тому ми вибрали інновації як основний підхід до бізнесу.

Кожен наш ігровий продукт націлений на певну аудиторію. Для цього ми проводимо глибокі дослідження ринку й намагаємося передбачити майбутні технологічні тенденції.

– Як би ви визначили своє місце на ринку Східної та Західної Європи?

– З упевненістю можна сказати, що Tom Horn входить у число розробників першого рівня. Ігри, які ми створюємо, індивідуальні для кожної країни, для кожного оператора. По-перше, у нас персоналізований підхід до наших клієнтів. Ми завжди враховуємо локальні та індивідуальні особливості, які допомагають нам створювати контент, що привертає увагу гравців у різних регіонах і водночас відповідає різним вимогам наших партнерів-операторів.

По-друге, у нас особливий цільовий підхід і до кожної гри. Кожна гра відрізняється унікальною концепцією, сюжетом і звуковим оформленням, а функції та ігрова механіка ретельно продумані для поліпшення загального ігрового процесу. Іноді ми повторно використовуємо перевірені підходи до розробки ігор, коли бачимо, що гравцям вони подобаються. Проте ми завжди вносимо нові «родзинки» або незвичайні варіанти в ці концепції, щоб зробити кожну нову гру унікальною.

Це не банальна копія та не черговий слот із якимись випадковими особливостями. Ми завжди розуміємо, що ми робимо, чому ми це робимо, навіщо ми робимо це; ми знаємо й оператора, і цільову аудиторію. Кожен слот проходить ретельну оцінку – від ідеї до розробки.

– Ви оцінюєте тренди тих локацій, для яких призначена нова гра?

– Так. Але нам, швидше, важливі місцеві та культурні переваги ринків, для яких ми створюємо наші ігри, а не виключно останні тенденції. Ми дбаємо про наших гравців і хочемо побалувати їх іграми, у які вони любитимуть грати.

– Ви можете виділити якісь особливості, характерні для кожного регіону? У чому відмінність українських гравців?

– Українські геймери, як і традиційні геймери в Східній Європі, – прихильники класики. Щоб підтримувати їхню зацікавленість, ми впроваджуватимемо деякі нові цікаві функції, які, на нашу думку, обов'язково триматимуть їх у напруженості під час ігрових сесій.

На додачу до цього ми придумуємо нові візуальні концепції, які більше відповідають естетичним перевагам нового покоління українських гравців. Якщо кілька років тому їм подобалися класичні ігрові автомати з «вінтажним» дизайном 1990-х років, то сьогодні вони прагнуть до чогось більш захопливого і вражаючого.

– Тобто ви підвищуєте рівень українського користувача?

– Ми завжди прагнемо забезпечити незабутні ігрові враження для всіх наших гравців незалежно від того, де вони перебувають. У кінцевому підсумку це означає розширення меж і появу ігор нового покоління.

– У вас, напевно, велика команда?

– Можу сказати, досить велика. Близько 50 осіб приблизно у восьми країнах, і їхня кількість продовжує зростати.

– А у ваших конкурентів?

– Тут складно порівнювати. Є дуже великі компанії, але вони переважно роблять класику, розвиваються традиційним шляхом. Ми же, навпаки, зробили вибір на користь інновацій та постійної оптимізації. Наші обов'язкові вимоги до співробітників – це мають бути відкриті люди. Не в плані комунікацій, а відкриті для нових ідей, нових технологій, які бажають чогось досягти, які розвиваються і захоплюються.

Керівник розробників онлайн-ігор Tom Horn Gaming: «В ігровій індустрії важливі не «смаколики» і бонуси, а глибоко вкорінені принципи»

Натомість ми створюємо стимулювальну атмосферу: будь-який внесок у проєкт завжди оцінений, будь-яке зауваження є цінним. Наші співробітники завжди шукають сфери для поліпшень, і завдяки цьому Tom Horn розвивається.

Ми шукаємо таких людей – охочих розвиватися та зростати разом із компанією –  по всьому світу і дуже ретельно відбираємо в команду.

– На рекрутингових сайтах написано, що особливість Tom Horn – це захопливі математичні моделі. Розкажіть докладніше? Це є захопливим для користувача чи для програмістів?

– Математика – важлива частина кожної гри. Вона створює азарт і загальну динаміку ігрової сесії. Але для гарантування безпечного ігрового процесу мають виконуватися чинні норми.

Останнім часом індустрія гемблінгу – під пильною увагою: всі процеси мають бути абсолютно прозорими і зрозумілими для кінцевого користувача, без будь-яких прихованих платежів. Наші продукти повністю відповідають цим підходом, кожна гра сертифікована в тій країні, для якої була створена.

Так що йдеться передусім про привабливість матмоделі для користувача. Але так само з нею цікаво працювати і розробнику.

– В оглядах ваших ігор у західній пресі завжди відзначають якісний звук і оформлення. Як вам вдається концентруватися на всьому – від математики до відеоконтенту?

– Ми хочемо робити преміум-контент, ми не хочемо займатися ширвжитком. Це підхід нашої компанії не тільки до розробки ігор, а й до того, як і з ким ми працюємо. Ми не задовольняємося ординарним процесом і завжди прагнемо до кращого – будь то ігри або люди. Інакше кажучи, преміум-контент вимагає неординарних навичок.

А це означає якість у всьому – від математичних моделей до відеоконтенту. Ми хочемо, щоб наш користувач міг зануритися в атмосферу, а це неможливо без гарних графіки та звуку, де математика – базис захопливого ігрового процесу. Ми об'єднуємо це все разом.

– В Україні вашим партнером є компанія Parimatch. Чому вони? Ви вибірково підходите до клієнта?

– Кожен клієнт дуже різний, і до кожного в нас особливий підхід. Але є не просто клієнти, є старі друзі, які дуже близькі за духом – і в підходах до роботи, і в дотриманні принципів чесної гри, і щодо соціальної відповідальності.

Наші відносини з Parimatch – це приклад такої дружби. Ми говоримо однією мовою. Parimatch – прогресивний та інноваційний партнер, який дуже серйозно ставиться до корпоративної соціальної відповідальності. Участь і підтримка громадської чи соціальної мети дуже важливі, особливо для індустрії азартних ігор, яка постійно перебуває під пильною увагою місцевої влади.

Важливо, щоб усі ми грали провідну роль та активно просували безпечні й відповідальні азартні ігри. Саме тут ми сходимося в поглядах із Parimatch, оскільки обидві наші компанії завжди були залучені в просування прозорого, безпечного, але цікавого грального середовища.

З Parimatch дуже цікаво працювати: вони генерують багато нових ідей, сповідують акуратний, відповідальний підхід – як до маркетингу наявних рішень, так і до розвитку нових продуктів. Взагалі, у них дуже відповідальний підхід до рекламних кампаній: вони точно розраховані виключно на свою цільову аудиторію. І нам це дуже подобається.

– Розкажіть про ваші проєкти для українського ринку? Ми знаємо, що ви робите слотові гри для різних країн, використовуючи їхні національні «фішки».

– Перш за все ми цінуємо те, що в Україні почав працювати закон про легалізацію гемблінгу й онлайн-казино. Це дуже важливий крок до створення регульованого, прозорого й безпечного середовища для гравців. З погляду бізнесу, ця нова нормативно-правова база означає, що ми можемо розширити наш бізнес на новий ринок із високим потенціалом.

Але з нашим партнером Parimatch ми працювали і на інших ринках. Нещодавно ми спільно зробили гру для Білорусі. Пам'ятайте, у них була своя валюта, яка називалася «зайчики». Спільно з Parimatch ми придумали гру Beastie Bux. Її візуальні ефекти та історія сконцентровані на старих білоруських банкнотах. Реліз гри вийшов у липні, і відтоді вона користується великою популярністю серед гравців у Білорусі та за її межами.

– У всіх зарубіжних оглядах вас характеризують як молоду й динамічну компанію. У чому проявляється ця динаміка? У зростанні продажів, географії? У чому особливість цієї динаміки для грального ринку?

– З моменту заснування ми неухильно зростали. Наше зростання збільшується з кожним роком у міру того, як ми виходимо на нові ринки й укладаємо нові партнерські угоди про контент. Ми пишаємося тим, що зростаємо разом із нашими партнерами-операторами. Новаторські, високоякісні гральні рішення, відмінна підтримка клієнтів, прагнення до задоволення потреб клієнтів сприяють нашому успіху, який був відзначений низкою номінацій і нагород у галузі.

Наприклад, цього року ми увійшли до фіналу конкурсу EGR B2B Awards і International Gaming Awards, престижних нагород, які відзначаються кращими провайдерами в індустрії онлайн-ігор. Це дійсно велике досягнення, яким ми всі дуже пишаємося. Звичайно, це не перша наша нагорода. Ми вже виграли призи в Central and Eastern European Gaming Awards, Southern European і Baltic&Scandinavian Gaming Awards та у багатьох інших преміях.

– Ви відчуваєте конкуренцію? Маркетинг, had hunting тощо?

– iGaming – галузь із високою конкуренцією, від розробки ігор до маркетингу й людських ресурсів. Потрібно постійно бути в курсі останніх тенденцій і розробок, якщо вони хочуть домогтися успіху й бути попереду всіх.

Це особливо актуально для розробки ігор, де ми маємо діяти швидко, щоб якомога швидше випустити гру. Ми можемо придумати суперпроєкт, але потрібно встигнути його розробити, впровадити, оттестити раніше за інших – ідеї просто витають у повітрі.

Разом із тим ця індустрія відома практикою хед-хантингу. Для Tom Horn це неприйнятно. Ми розвинули нашу внутрішню культуру, акцентуємося на особистостях, створюємо можливості для персонального зростання, унікальну атмосферу, щоб наш персонал відчував себе комфортно на роботі.

Керівник розробників онлайн-ігор Tom Horn Gaming: «В ігровій індустрії важливі не «смаколики» і бонуси, а глибоко вкорінені принципи»

Це не «смаколики» і бонуси, це принципи, глибоко вкорінені в нашій робочій культурі. Справедливість і прозорість – це не порожні слова, а принципи, які ми поділяємо та яких дотримуємося як команда.

Крім того, ми екологічно відповідальна компанія. На виставкових стендах використовуємо перероблені матеріали. До пандемії – коли в нас були фізичні офіси – це були «зелені» офіси, оскільки переробка вторсировини була природною частиною нашого життя.

Крім екологічної діяльності, ми активно беремо участь у низці соціальних проєктів, наприклад, допомагаємо людям, яким пощастило менше, встати на ноги або підтримуємо будинки для осиротілих і кинутих дітей. Соціальна відповідальність нерозривно пов'язана з культурою нашої компанії, і ми завжди готові взятися за новий проєкт, який може допомогти сформувати краще співтовариство й суспільство.

Ми також співпрацюємо з Parimatch Tech у межах їхніх проєктів соціальної відповідальності. З ними дуже комфортно працювати, і ми завжди із задоволенням беремо участь у їхніх проєктах.

Ми також співпрацюємо з Parimatch Tech у межах їхніх проєктів соціальної відповідальності. З ними дуже комфортно працювати, і ми завжди із задоволенням беремо участь у їхніх проєктах.

– Ви сказали, що плануєте розширити свою присутність в Україні. Відкриєте завісу, яку гру чекати в Україні, які національні особливості залучили Tom Horn?

– Зараз ми працюємо над концепцією, тому, на жаль, поки не готові розкривати деталей.

Матеріал рубрики «Точка зору» є відображенням особистої думки автора й може не збігатися з точкою зору редакції Mind. Він не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Ініціатива публікації, як правило, надходить з боку автора.

Редакція не несе відповідальності за достовірність і тлумачення наведеної інформації та виконує винятково роль носія. Матеріали в рубриці «Точка зору» можуть бути опубліковані як на комерційній, так і на безоплатній основі.

Основна вимога – суспільна значущість теми та відкрита публічна позиція автора.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло