Як позбутися мотлоху в оселях та думках
І що корисного може підказати книжка «Відредаговане життя»

Ми звалюємо на себе купу справ, контактів, речей, обов’язків, завдань, і стаємо схожими на славнозвісного Сізіфа. Щойно з одним справилися – з’явилися інші виклики, і так постійно, завжди й безкінечно. Сізіф не полишає нас, вселяється в нас, стає нами. Результатів не видно, як не видно й кінця цього всього.
Що з цим робити? Насправді рішення не таке вже й складне – треба відредагувати своє життя.
Бекґраунд. «Відредаговане життя» – перша книжка Анни Ньютон, відомої з 2010 року YouTube-блогерки (блог The Anna Edit). У категорії «Спосіб життя» її блог на 5-му місці у світі, видання The Guardian внесло його до списку 40 блогів Must-Read Beauty Blogs.
Вона спільно веде блог-подкаст «At Home With…» разом із колегою-блогером Лілі Пебблз та співпрацює з такими брендами, як Space NK, Estée Lauder та Selfridges. Анна проживає біля моря в Брайтоні (Великобританія) разом зі своїм чоловіком Марком, який, як вона каже, є кращою версією Райана Гослінга, відомого канадського оскароносного кіноактора.
До теми, яку письменниця вміло й талановито висвітлює в книжці, її підштовхнуло саме життя. Змінюючи житло, помітила, як багато зайвого накопичилось. Подивившись ширше, побачила загалом багато мотлоху в своєму житті. «Настав час спинити свій біг, виділити трохи часу на себе та подивитися, що до чого» – так описує вона своє «прозріння» в книжці.
«Ідеться про те, щоб скорегувати свій підхід до життя, викресливши з нього усе, що краде у вас час: як речі, так і думки».
Тож ласкаво просимо в нове життя, яке спершу, правда, необхідно відредагувати.
Оригінальна назва: An Adited Life
Видавництво: Vivat, Харків
Наклад: 1500 примірників
Сюжет. Навчитися себе берегти – ось мета, з якою ми й редагуємо своє життя. Так-так, нарешті себе, а не інших, як зазвичай у нас буває.
Запланувавши бережливе ставлення, варто починати з планування. Точніше – зі щоденника, використовуючи паперові органайзери чи застосунки-календарі.
«Хай щоденник стане джерелом вашої гордості! Звісно, ми не завжди можемо вплинути на події в нашому житті, а от як ми їх організуємо – залежить тільки від нас».
Наступний етап – планування фінансів: «Тема нудна, але ж така важлива». Перевірка своїх рахунків щодня, у крайньому разі – один раз на два дні, дозволить постійно тримати руку на фінансовому пульсі. І загалом облаштовувати свої фінанси за принципом: 50:30:20 (50 – фіксовані видатки, 30 – змінні, 20 – накопичення та борги) дасть змогу контролювати їх, а не чекати, коли фінанси стануть контролювати нас.
Турбота про себе базується на чотирьох стовпах: психологічний добробут, здоровий сон, повноцінне харчування та фізична активність. «Завдяки новим навичкам турботи про себе ви зможете вчасно прикрутити гучність, коли шум навколишнього світу почне на вас тиснути, бо знатимете свої особливості та вмітимете розпізнати перевантаження», – переконує авторка.
А перевірені способи розслаблення – це хороша книжка, СПА-салон вдома, свято живота, спорт без геройства та позбавлення залежності від телефону.
Важливо й відокремити себе від спілкування, яке – не на радість. «Час – дорогоцінний ресурс, і витрачати його слід розумно: так, щоб відпочити душею та побути нарешті самим собою. Звісно, обривати зв’язки нелегко, та, попрощавшись із тими, хто не дає вам іти вперед, втомлює морально та фізично, ви відчуєте себе вільною. Наче пташка в небі! Вільною та відкритою для нових можливостей та знайомств».
Серед цікавих порад, як справитись із труднощами, ось така: «Поплачте. А коли наплачетесь, поплачте ще. Плачте на людях. Плачте в туалеті на роботі. Плачте дорогою додому, прикрившись темними окулярами. Плачте над фільмами. Плачте, коли пропустите «Великий пекарський турнір». Плач – наше все. Не соромтеся, ридайте від душі, як Кім Кардаш’ян».
Генеральне ж прибирання на робочому місці й у взаєминах варто розпочати… з генерального прибирання.
«За прибраним столом, де ніщо не відволікає від роботи, легше і працювати, і планувати свій день. Чесно!»
Дві ключові поради від Анни, як облаштувати роботу: ставитись до колег із повагою та – ніякої роботи після роботи. «Удома чи в офісі, кінець дня – це кінець дня. У сучасному світі ми й самі не помічаємо, як робота зливається з особистим життям».
Вона радить також завчасно планувати місяць, тиждень, день.
А як усе встигати? Письменниця й тут виводить універсальну дієву формулу: «Брак мотивації + фактори, які відволікають = прокрастинація. Високий рівень мотивації + мінімум факторів, які відволікають = продуктивність».
«Мотивацію буває нелегко вхопити за хвіст. Вона як кішка, яка виходить на світ Божий тільки для того, щоб поїсти, і спішить сховатися під ліжком, щойно побачить порожню миску. А ще це нагадує епіляцію в зоні бікіні, коли ось ти була гладенька, наче камінчик, а через два дні вся вкриваєшся колючим дротом».
Важливе значення в житті автор відводить такому поняттю, як «увійти в потік». Йдеться про стан абсолютної, найвищої продуктивності.
Без спрощення та структурування побуту вдома також неможливо відредагувати своє життя. Ідеально було б, звісно, вмістити все своє майно в одну валізу, але це нереально, тож, прирікаючи речі на викидання чи залишання, ми маємо користуватися методом чотирьох запитань: чи є в них практичне призначення; чи користувалися ви цією річчю хоча б один раз за останній рік; чи ця річ вам дорога і чи вважаєте ви її гарною? «Якщо ви ствердно відповіли хоча б на одне із запитань, річ можна залишити».
Що в результаті? «Позбавившись непотрібних речей, більшість людей переживає своєрідний катарсис, що дозволяє трохи знизити коефіцієнт стресу. Коли в оселі чистота й лад, думки впорядковуються самі собою, і економити час дуже просто. Без зайвого мотлоху все йде швидше: прибирання, приготування їжі, навіть вранішні збори на роботу».
Йдеться в книжці і про модний нині принцип капсульного гардеробу: як створити простий в утриманні комплект якісного одягу на кожен сезон та позбутися зайвого. Що це дає? «У 2011 році в Принстонському університеті було здійснено дослідження, яке показало, що в захаращеному просторі людині важче сконцентруватися на завданні».
У відредагованому житті, як і в будь-якому новому місці, нова енергетика, нові можливості, нові події та нові ви. Ось спробуйте!
Вам сподобається, якщо: ви любите практичну користь із того, що читаєте. Тут маса корисних порад, які бери і втілюй. І взагалі повсякденне життя автор змогла перетворити на схему з чіткими правилами. Цікаво, що головна думка книжки – думати про себе, і це її вигідно вирізняє з-поміж інших на ринку. Бо думати про себе ми якраз зазвичай і забуваємо. Але про все це йдеться без менторства, стиль викладення – сучасний і легкий.
Наприкінці книжки також представлено ресурси (сайти, книжки, подкасти, застосунки), з якими можна ознайомитися, якщо ви все ж таки вирішили відредагувати своє життя.
Вам не сподобається, бо: книжка має трохи «розхристаний» стиль оповіді. Є і питання до перекладу.
Трапляються також повтори. Хоча можна й зрозуміти: набрати повну книжку порад – ще той виклик.
Головна причина прочитати: дбати про себе, зробити це пріоритетом, ніколи не сварити себе за витрачений на себе час – ось головний висновок книжки. Ніби й прості істини, але так інколи треба, щоб хтось про це нагадав.
«Ваше життя – аркуш паперу. Ви – ручка, яка пише на ньому. Тепер у вас є шпаргалка, що допоможе вам викинути весь непотріб, залишаючи тільки найкраще. Час відредагувати своє життя!» – закликає автор.
І хочеться взяти до рук цей путівник і йти змінювати та вдосконалювати світ навколо себе та в собі.
У тому ж дусі:
«Зроби це зараз. 21 чудовий спосіб зробити більше за менший час» Брайан Трейсі
Брайан Трейсі – мільйонер, голова Brian Tracy International, лектор та професійний консультант (щорічно консультує близько 400 компаній), а також автор понад 60 книжок. А ще заснував Університет Брайана Трейсі, який в онлайн-форматі навчає підприємців та менеджерів з продажу.
Його біографія – приклад того, що все в цьому світі можливо, якщо, звісно, того прагнути. А ще – правильно організувати свій час, навчитися планувати, відокремлювати головне від другорядного, вміти концентруватися та доводити справи до логічного завершення.
Успіх не падає з неба, і книжка розповідає про щоденну нелегку роботу, яка допомагає втілювати мрії в реальність. Поради автора з особистого тайм-менеджменту неабияк корисні та цікаві для визначення та досягнення мети. Особливо цікаве «правило трьох Р»: Рішення-Режим-Рішучість, без нього, якщо замислитися, годі досягнути будь-якої мети.
«Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід» Стівен Кові
Автор – популярний та маститий американський бізнесмен та письменник Стівен Кові, книжки якого вважають найважливішими та дуже авторитетними у сфері бізнесу.
Ця ж книжка – про вміння слухати себе, і трохи випадає з контексту його попередніх книжок. У ній він вчить вибудовувати градації – що важливіше, а що ні, і рухатися ними як орбітами свого життя.
Книжку називають психологічно-філософською, бо в ній не просто поради з тайм-менеджменту, у ній – визначення справді ціннісних і важливих речей у житті. Вона – про навички керувати своїм часом згідно з визначеними пріоритетами.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].