CEO Parimatch Ukraine: «КСВ – це не лише про розв'язання проблем усередині компанії, це про відповідальність перед суспільством»
Партнерський матеріал

CEO Parimatch Ukraine: «КСВ – це не лише про розв'язання проблем усередині компанії, це про відповідальність перед суспільством»

Наталія Гілевич – про легалізацію грального бізнесу, принципи чесної гри та Україну як гемблінговий хаб Східної Європи

Этот материал также доступен на русском языке
CEO Parimatch Ukraine: «КСВ – це не лише про розв'язання проблем усередині компанії, це про відповідальність перед суспільством»

Як створити всесвітньо відомий бренд і зробити його стабільним, чому корпоративна соціальна відповідальність впливає на рентабельність бізнесу, чи можливе існування прозорого легального грального бізнесу в Україні – про це в ексклюзивному інтерв'ю Mind розповіла CEO Parimatch Ukraine Наталія Гілевич.

Українські розробники – одні з найкращих у світі

– Ukrainian Gambling Council провело перше незалежне соціологічне дослідження ставлення громадян до грального бізнесу в Україні. Які висновки із цих досліджень ви робите: чи азартні українці?

– Згідно з отриманими даними, показник підтримки індустрії азартних ігор знаходиться в межах 40–50% для вікових груп 18–55. При цьому лише 7,2% українців висловили готовність  перевірити свою удачу та математичні здібності, спробувавши зіграти в одну з азартних ігор на гроші. Ця статистика з абсолютною достовірністю підтверджує тезу про те, що українці – це «нація, що не грає», і спростовує медійний міф про те, що «дай українцям можливість легально грати на гроші, всі тут же побіжать до гральних закладів».

– Якими є особливості розвитку ігрової індустрії в Україні? Як наш досвід корелює зі світовим, чого нам не вистачає, а чого ми могли б навчати інших?

– На цьому полі ми конкуруємо, зокрема, з розвиненими країнами – за таланти, інвесторів, економічні передумови, які дозволять розвивати інфраструктуру, створювати робочі місця та багатіти державі. Щоб витримати цю глобальну конкуренцію, ми маємо не просто рухатися в одному темпі зі світом – нам треба рухатися швидше за інших.

Сильною стороною України, зокрема в гральному бізнесі, є насамперед людський ресурс. Українські розробники визнані у всьому світі як високо компетентні, креативні та цілеспрямовані.

Чого нам не вистачає? Гарантій безпечного вкладення інвестицій і високого рівня захисту інтелектуальної власності. Адже одна з ключових переваг для гравця на легальній онлайн-платформі для беттингу – це впевненість у безпеці збереження фінансових засобів і персональних даних.

Гемблінговий хаб

– Parimatch Ukraine – справді єдиний легальний букмекер в Україні?

– Компанія Parimatch Ukraine, яка входить до складу міжнародного холдингу Parimatch Tech, – перша й поки що єдина компанія, яка отримала ліцензію на букмекерську діяльність від Комісії з регулювання азартних ігор і лотерей. Інші видані ліцензії у сфері азартних ігор стосуються офлайн- та онлайн-казино, але не букмекерства.

– Скільки компанії коштує ліцензія?

– Сьогодні вартість ліцензії на букмекерську діяльність становить 108 млн грн на рік. Імовірно, вона зменшиться після того, як поправки до Податкового кодексу набудуть чинності, що дозволить запустити державну систему онлайн-моніторингу та податки. Як працюватиме система оподаткування індустрії азарту 2022 року, стане відомо після того, як Верховна Рада розгляне низку змін до закону.

– На яку підтримку чекає ігорний бізнес від держави насамперед? Що зі свого боку держава отримає від цього бізнес-сегменту ?

– Потенціал індустрії гемблінгу можна використовувати для залучення в країну інвестицій і створення нових робочих місць у сфері високих технологій. З легалізацією грального бізнесу й прозорими правилами гри на ринку Україна буде цікавою міжнародним лідерам гемблінгу та стане майданчиком для організації міжнародних галузевих заходів. Це не фантазії: саме наш ринок уже привертає увагу найбільших гравців беттинг-індустрії в Європі. А в недалекому майбутньому Україна стане якщо не центром, то точно найбільшим гемблінговим хабом Східної Європи та пострадянського простору.

– Як ви вважаєте, чи мають бізнес-гравці на цьому ринку об'єднуватися для спільного розв'язання проблем, що виникають? Як це позначиться на конкуренції?

– Компанії, які готові працювати легально, у тому числі націлені на мінімізацію ризиків для всіх гравців ринку, зокрема, на активізацію боротьби з лудоманією (ігровою залежністю. – Mind). Роль операторів і всього ринку на етапі його формування – навчання гравців відповідальному ставленню до власних дій – принципи Responsible Gambling. Зараз дуже важливо об'єднати зусилля бізнесу та держави, щоб встановити чіткий алгоритм дій щодо виявлення та блокування нелегальних компаній, які дискредитують легальний ринок азартних ігор, підриваючи його репутацію загалом.

Діалог із суспільством

– Залучення бізнесу до формування відповідальності та позитивних змін у суспільстві – стандартна практика для розвинутих країн. В Україні ж це радше добра воля компаній, ніж усвідомлення ефективності такої бізнес-моделі. Чи можна змінити цей статус-кво?

– Розвиток компанії, зміцнення її позицій на ринку, підвищення стійкості – усі ці бізнес-показники так чи інакше в сучасному світі ведуть до визначення соціальної місії, а отже, і появи КСВ-проєктів. Усвідомленість як тренд – у спілкуванні, харчуванні, споживанні та розвагах – з'явилася в соціумі не вчора, а зараз активно інтегрується у бізнес. Корпоративна соціальна відповідальність – це не лише про розв'язання проблем усередині компанії, це про відповідальність стосовно суспільства.

– У чому полягає відповідальність бізнесу перед суспільством?

– У сучасному світі соціальна відповідальність – це один з ефективних бізнес-інструментів, який необхідно впроваджувати в стратегію та операційну діяльність компанії. КСВ дозволяє не просто допомагати суспільству, а вести з ним діалог, змінювати його. Відповідальність бізнесу співмірна з рівнем його розвитку: для високорозвиненої компанії характерна підвищена увага до КСВ та розвитку усвідомленості суспільства загалом. Для нас це, зокрема,  розвиток напряму Responsible Gambling – відповідальної гри.

У вересні Parimatch Ukraine у ​​межах міжнародної стратегії підтримки принципів відповідальної гри запустила масштабну комунікаційну платформу Responsible Gambling зі слоганом «Вболівай серцем – грай головою!». Амбасадором платформи вже став абсолютний чемпіон світу з боксу у важкій вазі, золотий призер Олімпіади-2012 Олександр Усік.

Шлях боксера до перемог – це напружені тренування та чіткий план на кожен бій. Саме це дозволяє йому не тільки насолоджуватися перемогами, а й отримувати задоволення від боксу.

– Як вважаєте, у якій точці відповідальність бізнесу закінчується?

– Дотримання принципів відповідальної гри – гарний приклад. Ми в Parimatch Ukraine впевнені, що правил і принципів відповідальної гри мусять дотримуватися не лише організатори азартних ігор, а й самі гравці. Ми надаємо таку можливість. Наприклад, на сайті pm.ua є «кнопка самоконтролю», яку гравець може активувати будь-коли, щоб обмежити власну активність. Це – інструмент забезпечення того, щоб беттинг залишався розвагою, а не ставав способом заробітку. Для тих, кому «кнопки самоконтролю» недостатньо, є можливість повного самообмеження – це добровільна відмова від азартних ігор на строк від 6 місяців до трьох років.

Ядро бренду – люди

– Як формується корпоративна культура всередині компанії? Адже вона працює тільки в тому разі, коли інтегровані фірмою цінності збігаються з базовими цінностями співробітників.

– Безумовно, репутація компанії має значення для вибору не лише бренду клієнтом, а й роботодавця спеціалістом. Саме фахівці, які не просто працюють із понеділка до п'ятниці або женуться за великими грошима, а прагнуть стати частиною корпоративної культури та бути причетними до чогось більшого, ніж зростання прибутку, – до створення цінностей, роблять бізнес більш успішнішим, ніж у конкурентів.

– Тобто корпоративна соціальна відповідальність безпосередньо впливає на рентабельність і стабільний розвиток компанії?

– Так і є. Інвестори все більше уваги приділяють взаєминам бізнесу із суспільством і все наполегливіше закликають до прозорості. Молоде та багатообіцяюче покоління хоче працювати в соціально відповідальних бізнесах – талановитим молодим людям важливо, щоб їхні цінності співпадали з цінностями компанії.

CEO Parimatch Україна: 	«»

Корпоративна культура – ​​це атмосфера всередині компанії, яку створюють люди. Вони – ядро, завдяки якому ми всебічно розвиваємо бренд Parimatch, сьогодні це синергія технологій, бізнесу та спорту. Як ми це зробили? Сформували співтовариство людей, яких об'єднало бажання змінювати світ, підвищувати інвестиційну привабливість країни, рухатися вперед, реалізовувати масштабні проєкти у сфері розваг, культури, спорту й активного відпочинку.

– Як місія та цінності компанії розвивалися за майже три десятиліття вашої роботи на українському ринку?

– Перелічу сім основних цінностей компанії. Перша – FAMILY & TRUST. Це практично сімейна атмосфера довіри, поваги, взаємодопомоги та турботи всередині компанії, де кожна людина – цілісна особистість, а не інструмент досягнення мети. Друга – TEAMWORK: єдине бачення місії та спільний рух до спільної мети задля досягнення кращого результату. Третя – SELFLESS, або принцип «менше я» як баланс між особистими інтересами та інтересами компанії, зарозумілістю та реальною оцінкою. Четверта – BRAVE: рішучість і готовність йти на ризик під час ухвалення рішень. П'ята – TAKE OWNERSHIP: готовність брати на себе повну відповідальність за результат, зокрема поза межами прямих обов'язків. Шоста – CLEAN LIVING: важливість духовної та тілесної чистоти у всіх сферах життя. І сьома – ADAPTIVE: вміння бути гнучким й оперативно реагувати в умовах постійних змін.

– Досвід яких компаній надихав команду Parimatch під час формування бізнес-моделі та філософії?

– У світовому масштабі я виділила б приклад місії Walt Disney Company: «Зробити людей щасливими». Звучить просто, але це означає роботу величезної команди, яка рухається в одному напрямку. Об'єднувальна ідея – це саме те, на чому завжди базувалася Parimatch Ukraine
. Усі наші співробітники знають: насамперед ми даруємо людям позитивні емоції азарту й перемог. Ще один приклад компанії Unilever, як вони вписали соціальну відповідальність не лише у власні стратегію та комунікацію, а й у свої продукти.

Сталий розвиток українського спорту

– 2021 року Parimatch розпочав співпрацю з футбольними клубами британської прем'єр-ліги: «Челсі», «Астон Вілла», «Брайтон» і «Саутгемптон». Компанія також продовжила контракти з ФК «Евертон» та «Лестер Сіті». Ви заявили, що це частина глобальної стратегії сталого розвитку українського спорту й це надасть додаткового імпульсу розвитку вітчизняного футболу. Що дає така співпраця, які ще інструменти взаємодії можливі?

– У межах стратегії сталого розвитку українського спорту ми просуваємо принцип чесної гри, допомагаємо популяризувати футбол, підтримувати молоді таланти й розвивати спортивну інфраструктуру в регіонах.

Партнерські угоди дозволяють обмінюватися експертизою з глобальними компаніями, запозичувати їхній досвід і розвивати спортивний маркетинг як у самій компанії, так і серед її партнерів. Такі угоди передбачають і створення нових розважальних програм для фанів: це не лише численні офлайн- і диджитал-проєкти, а й ексклюзивний доступ до ресурсів клубів, квитки на матчі та спільні розіграші мерчу для вболівальників.

Глобальні маркетинг-контракти в спорті – це верхівка айсберга, інструмент залучення на нашу платформу. Завдяки нашій технологічності ми оцінюємо таку співпрацю, зважаючи на безліч метрик – з метою зробити її win-win.

– Нещодавно Parimatch Ukraine розпочав партнерство з платформою MEGOGO. Якими будуть ваші спільні проєкти?

– Ми як перший та єдиний легальний букмекер у країні продовжуємо підтримувати український спорт на всіх рівнях: професійному, регіональному, аматорському. Інвестиції в український спорт, його доступність для кожного та його популяризація – частина нашої стратегії сталого розвитку спорту на національному рівні й у регіонах.

Партнерство з найбільшим медіасервісом MEGOGO – це логічне продовження цієї роботи. Воно передбачає спільну боротьбу з інтернет-піратством і промо легальних трансляцій спортивних змагань.

– Відповідальний бізнес – це не просто зміна координат. У вашому випадку це ще структурні зміни. Маю на увазі окремий напрям – благодійний фонд Parimatch Foundation. Яка його головна місія?

– Бренд Parimatch понад 25 років займається благодійністю, допомагаючи школам, дитячим будинкам, дітям з інвалідністю та спортсменам у різних країнах. Настав момент, коли компанія дійшла висновку, що недостатньо іноді брати участь у благодійних ініціативах. Необхідно проводити системні зміни та реалізовувати власні корисні ідеї. Робити це від початку й до кінця, точно знаючи, що  ставимо собі за мету та який результат хочемо отримати. Так і виник міжнародний благодійний фонд Parimatch Foundation, основна мета якого – систематична допомога суспільству.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло