IT-індустрія під час війни: ніхто з клієнтів Stan’s Assets не вимагав релокації співробітників
Команда укладає нові контракти та хоче вирости вдвічі за 2022 рік

Mind продовжує серію публікацій про те, як IT-компанії переживають рашистську навалу. Ця галузь – одна з небагатьох, яка оперативно поновила повноцінну роботу та здатна підтримувати економіку України валютними надходженнями. ІТ-компанії у 2022 році можуть принести понад 20 млрд грн податків. Минулого року експорт українських ІТ-послуг зріс на 36% – до $6,8 млрд. ІТ-галузь сплатила 23,5 млрд грн до держбюджету.
У цій публікації – кейс компанії Stan’s Assets from KAPPS. Команда займається повним циклом розробки мобільних ігор на Unity – однієї з найпопулярніших у світі платформ для їх створення. Продукти компанії використовують більше ніж 100 000 розробників у понад 5000 комерційних проектів по всьому світу. Як повномасштабне вторгнення вплинуло на роботу команди? Чому час пошуку нових фахівців у геймдеві зараз скоротився втричі? Як слоган be brave like Ukraine допомагає українським компаніям залучати нових іноземних клієнтів? Про це та багато іншого Mind розповів співзасновник Stan’s Assets from KAPPS Павло Климентенко.
Про «сперечання» з ризиками
На початку війни хотіли «завмерти від страху» і думали, що, мабуть, пошук клієнтів буде не актуальним найближчим часом. А нам варто сфокусуватися на утриманні наявних замовників. Адже ризиків було декілька:
- Для того щоб брати нових клієнтів, потрібні розробники. А де ж їх шукати в такий час, якщо навіть раніше їх було складно знайти?
- Побоювання, що завалиться банківська система України. Якщо ми навіть заробимо, то не факт, що зможемо скористатися цими грошима (елементарно – виплатити працівникам зарплати).

Але ми обговорили всі ці страхи та вирішили, що бізнес повинен продавати завжди, інакше не було сенсу починати. Та стали продовжувати шукати клієнтів. І отримали дуже класні результати та інсайти. Зараз бренд України дуже сильний. Іноземні клієнти тепер ще краще розуміють силу українського менталітету. Попри все, продовжуємо працювати, підтримувати нашу країну та її економіку.
Про пошук нових клієнтів
Оговтавшись від стресу в нових реаліях та упевнившись, що вся наша команда в безпеці, ми одразу ж повідомили наших клієнтів про поточну ситуацію та показали їм, що готові продовжувати працювати.
На щастя, усі розуміли ситуацію і залишилися з нами. Це дало можливість продовжувати свою діяльність, виплачувати зарплати. Адже ми на 100% залежимо від іноземних клієнтів.
З початку війни вже уклали контракти з трьома новими клієнтами. Оскільки основним нашим каналом залучення клієнтів є LinkedIn, після початку війни наш response-rate виріс у рази. Стало зрозуміло, що всі хотіли нас підтримати, і ми не можемо проґавити цей шанс.
Наші партнери наводять нас як приклад та розповідають: якщо навіть під час війни ми можемо вести бізнес, то на нас можна покластися в будь-якій ситуації, й ми не підведемо. Тому слоган be brave like Ukraine ідеально описує, як нас зараз сприймають у світі та як сильно підтримують!

Ніхто з наших клієнтів не вимагав релокації команди. Єдині побоювання з їхнього боку були пов'язані з оплатами. Але наша позиція була обґрунтована тим, що для нас важливо платити податки в Україні, і ми намагатимемося заводити всі наші гроші саме сюди.
Уже відновили свою роботу на 99%. Один із наших ключових девелоперів досі залишається в Харкові. Він так і не захотів залишати рідне місто. А зараз каже, що життя потихеньку відновлюється, тому він також на 100% занурився в робочий процес.
Про тренд NFT
Враховуючи проекти, з якими до нас приходять, і походження компаній-партнерів (переважно це Європа, США та Канада), зміни тематики ігор та проектів не спостерігається зовсім. Якщо говорити про світові тенденції, то ще до початку війни ми помітили бум в Unity-проектах, зав'язаних на NFT: карткові, стратегії, metaverse та багато іншого.
Про перевагу дистанційної роботи
Почали працювати віддалено ще до пандемії. Як і раніше, офісу в нас немає, усі наші девелопери працюють із різних куточків світу.

Війна дуже чітко показала, що важливо диверсифікувати навіть локацію наших співробітників, щоб уникати ризиків їх непрацездатності за різних умов. Наприклад, якщо на Шрі-Ланці немає світла, то в Німеччині воно є. Це і дає можливість нашому конвеєру працювати завжди.
Про зміни в рекрутингу
Раніше середній цикл наймання одного спеціаліста забирав до трьох місяців, а зараз він скоротився майже втричі. За два місяці війни нам вдалося влаштувати на роботу п'ять нових розробників. До початку війни в нас у команді було 19 людей. Проте за ці два місяці команда зросла та тепер складається з 25 спеціалістів. Це сталося завдяки двом факторам:
- З початку війни багато фахівців залишилися без роботи, тому що працювали на компанії, які були пов'язані з країною-агресором – росією.
- Ми вирішили розширити географію пошуку кандидатів та почали активну роботу в цьому напрямку.

Продовжили наймати в Україні та почали розширювати географію пошуку розробників за кордоном. Одна з наших нових цілей на цей рік – масштабувати команду до 50 людей. Зараз ми на півдорозі до її здійснення. У нас завжди відкриті позиції Unity розробників, тому будемо раді всім CV та пропозиціям, адже наш пошук спеціалістів беззупинний.
Про нові зарплати
Точно не будемо урізати чи зменшувати зарплату. Навіть коли деякі члени команди не могли працювати, ми не вираховували цей час із їхніх зарплат. Для нас було дуже важливо забезпечити фінансову стабільність кожному працівнику. Продовжуємо це робити, незважаючи на зовнішні обставини.

Зараз ми на фазі активного зростання. Сподіваємось, що завдяки новим клієнтам у нас буде можливість підвищувати заробітну плату співробітникам. І окрім цього в нас є планові підвищення, яких чітко дотримуємось.
Про майбутнє геймдеву в Україні
Насамперед не хочеться давати помилкових прогнозів і обманювати себе та інших, адже навіть провідні аналітики ринку часто помиляються. Проте враховуючи новини, чутки та статті, з якими ми знайомі, дуже багато IT-компаній або частково, або повністю закрилися зі зрозумілих причин (бойові дії, розрив співпраці з рф, співробітники з росії тощо). Також після початку війни багато інших країн почали відмовлятися співпрацювати із рф у будь-якому вигляді.
Тож можна спробувати зробити висновок, що конкуренція сильно впала і кількість проектів на ринку України значно збільшиться найближчим часом. Та попри всі жахи, які відбуваються в нашій країні, зараз існує чудова можливість для компаній, які залишилися на плаву, найняти хороших розробників і отримати більше проектів. Тому ми ще активніше займаємося розвитком та реінвестуємо в нього, щоб збільшити надходження грошових коштів в Україну для покращення загального стану економіки держави.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].