«Велика трійка» в цифрах: як війна вплинула на оборот та абонентську базу мобільних операторів

«Велика трійка» в цифрах: як війна вплинула на оборот та абонентську базу мобільних операторів

У кого з гравців найнижчий середній чек та найбільший капекс

«Велика трійка» в цифрах: як війна вплинула на оборот та абонентську базу мобільних операторів
Фото: depositphotos.com

Veon (материнська компанія «Київстар»), «Vodafone Україна» та lifecell оголосили фінансові та операційні результати за I квартал 2022 року. Mind порівняв ключові показники «великої трійки».

Виручка

Попри війну всі три мобільних оператора зафіксували збільшення доходу в І кварталі 2022 року порівняно з аналогічним періодом 2021-го. Найбільшу виручку отримав «Київстар». А за динамікою зростання цього показника лідирує lifecell.

Загальний дохід «синього» оператора збільшився на 15,1% – до 7,874 млрд грн. Виручка від послуг мобільного зв’язку зросла на 15,5% – до 7,339 млрд грн. У Veon таку динаміку пояснюють 30,7%-вим зростанням 4G-абонентів «Київстар» та збільшенням доходів від роумінгу втричі в річному обчисленні.

Оборот «Vodafone Україна» зріс на 10% – до 5,2 млрд грн. «Витрати, пов’язані з війною – аварійні роботи на мережі, допомога країні та клієнтам, масові міграції клієнтів за кордон, – суттєво вплинули на динаміку основних фінансових показників. Зростання ключових фінансових показників обумовлене декількома факторами. По-перше, збільшенням користування і кількості користувачів у січні–лютому. По-друге, ростом доходів від роумінгу. При цьому в березні компанія підключила своїм клієнтам безкоштовні послуги в роумінгу на суму 127 млн грн. Також на фінансові результати позитивно вплинули доходи від нового фіксованого бізнесу – діяльності Vega», – пояснюють в пресслужбі «червоного» оператора.

Дохід lifecell збільшився на 21,5% ― до 2,307 млрд грн. «З гордістю можу говорити про результати lifecell за І квартал 2022 року. Але цього разу бізнес-результати  – не головне, чим можна пишатися. Попри всі прогнози про швидку капітуляцію, український народ з гідністю дає урок усьому світу – українці ніколи не відмовляються від своєї свободи! Протягом цих надзвичайно складних часів команда lifecell робить усе можливе, щоб надавати зв’язок українцям. Частина наших людей воює на передовій. Інші в умовах війни виконують свою роботу під час ракетних обстрілів», – пояснює генеральний директор lifecell Ісмет Язиджи.

Чистий прибуток/збиток

«Київстар» цей показник припинив розголошувати в публічній звітності кілька років тому.

У «Vodafone Україна» чистий прибуток склав 515 млн грн – проти 888 млн грн у I кварталі 2021 року. «Зменшення в основному обумовлене коливаннями валютного курсу», – говорять у компанії.

У «жовтого» оператора чистий прибуток зріс на 151,7% – до 209,4 млн грн.

EBITDA/OIBDA

«Київстар» і lifecell оприлюднюють EBITDA, а «Vodafone Україна» – OIBDA. Порівнювати ці показники некоректно. Тому просто наводимо їх.

EBITDA «Київстар» зросла на 4,5% – до 4,871 млрд грн. У lifecell вона збільшилася на 20%  ― до 1,292 млрд грн.

OIBDA «Vodafone Україна» виросла на 15% – до 2,9 млрд грн.

Маржа EBITDA/OIBDA

Поки що війна суттєво не вдарила по рентабельності мобільних операторів. У «Київстар» маржа EBITDA впала на 6,2 в. п. та склала 61,9%, у lifecell знизилася на 0,7 в. п. – до 56,0%. Маржа OIBDA «Vodafone Україна» зросла на 2,6 в. п. – до 56,7%.

Кількість мобільних абонентів

Вбивства українців, зруйновані мережі, відключення вітчизняних операторів на тимчасово захоплених територіях, міграція за кордон… Звичайно, ці жахи війни  вплинули на обсяг абонентів. Поки що – у звітах за перші три місяці року – не всі оператори констатують зниження.

У «Київстар» кількість абонентів виросла на 1,2% – до 26,1 млн. У «Vodafone Україна» знизилася на 2,5% – до 18,4 млн. «Війна спричинила масові міграції. Це суттєво вплинуло на розмір абонентської бази. За результатами І кварталу абонентська база зменшилась на 400 000 клієнтів, в основному за рахунок абонентів передплати. Загалом 1,6 млн наших клієнтів вимушено перебувають за межами країни», – розповідають у пресслужбі «червоного» оператора.

У lifecell кажуть, що на річній основі кількість абонентів зросла на 10, 9% – до 10,1 млн, а активна тримісячна абонентська база – на 11,3% (до 8,9 млн).

Середній дохід від абонента

Найбільший ARPU у «Київстар». Середній чек збільшився на 14,2% – до 93 грн.

На другому місці «Vodafone Україна»: ріст на 10% – до 88 грн.

Найнижчий ARPU зараз у lifecell. Хоча показник зріс на 7,1% – до 84,3 грн.

Інвестиції

Два з трьох операторів суттєво знизили обсяг капексу. В I кварталі капітальні витрати «Київстар» зменшилися на 38,8% та склали 659 млн грн. «Стратегічним пріоритетом інвестицій є бізнес-стійкість та безперервність послуг зв'язку. Зараз більше ніж 90% наших базових станцій продовжують працювати і ми продовжуємо розгортання нових БС у західній частині країни», – стверджується у звіті Veon.

Капекс «Vodafone Україна» впав до 376 млн грн – попри 907 млн грн у I кварталі 2021 року. «Компанія нарощувала ємність мережі, розбудовувала покриття 4G на основних автошляхах України. З початком війни «Vodafone Україна» оперативно відновлює зв’язок, підтримуючи стабільність роботи мережі на високому рівні. Наразі більше ніж 90% мережі Vodafone працює», – пояснюють у пресслужбі оператора. Також, за оцінками компанії, за перший місяць війни знищено біля 2% базових станцій оператора.

У lifecell капітальні інвестиції збільшились на 24,3% – до 711,6 млн грн. «Починаючи з 24 лютого зосереджуємося на забезпеченні безпеки своїх співробітників та продовженні надання критичних телекомунікаційних послуг, яких потребує кожен громадянин України в цей непростий час. Щодня в середньому близько 10% базових станцій lifecell тимчасово не працюють, в основному через відключення електроенергії.  Тільки-но наша армія звільняє територію від окупантів, наші бригади разом із підрядними організаціями виїжджають на зруйновані об’єкти і відновлюють їх роботу», – розповідають у компанії.

Кошти на підтримку абонентів

З 24 лютого «велика трійка» запустила багато ініціатив. У звіті Veon стверджується, що «Київстар» вклав в благодійні пожертвування та програму підтримки персоналу близько 220 млн грн. У пресслужбі оператора доповнюють: за перші три тижні російської агресії «Київстар» перерахував для 1,9 млн абонентів у роумінгу 300 млн грн бонусних коштів. Зараз у 16 країнах світу абоненти «синього» оператора можуть користуватися мобільним зв'язком та інтернетом за тарифами, як в Україні. Також компанія провела фіксований інтернет у сотні бомбосховищ Києва, Житомира, Кривого Рога, Львова, Дніпра, Хмельницького та інших місць. 

«Vodafone Україна» підключила абонентам безкоштовні послуги в Україні на 230 млн грн, за кордоном – на 330 млн грн (статистика станом на кінець квітня 2022 року). Оператор  впровадив послугу «Доступний роумінг», яка зараз доступна у 27 країнах Європи. «Послуга пропонує безкоштовне підключення пакетів мобільного інтернету, хвилин для розмов та повідомлень. Також з початку війни Vodafone надіслав 170 млн інформаційних SMS на замовлення органів державної влади. Обсяг гуманітарної та прямої фінансової допомоги компанії країні станом на сьогодні склав 160 млн грн», – розказують у пресслужбі.

У lifecell розповідають, що з початку війни оператор щодня надає додаткові 60 хвилин для дзвінків на будь-які номери по Україні, якщо пакетні хвилини закінчились або на рахунку в абонента 0. Також абоненти, які були змушені покинути Україну через бойові дії, у березні та квітні отримали по 5 ГБ мобільного інтернету в 30 країнах.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло