Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни

Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни

Що підприємці розповідають бекерам зі всього світу про рашистськє вторгнення

Этот текст также доступен на русском This text is also available in English
Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни
Фото: depositphotos.com

«Щоб зло перемогло добро, достатньо лише мовчати і споглядати», – наголошує автор одного з проєктів. Українські підприємці не мовчать. Починаючи з 24 лютого вони із бомбосховищ запустили на Kickstarter вже понад 20 кампаній. Для порівняння: за весь 2021 рік на цій краудфандинговій платформі стартувало близько 30 проєктів з України. Майже всі цьогорічні кампанії – успішні, тобто команди отримали необхідне фінансування. Mind вибрав десятку найуспішніших кампаній за обсягом залучених коштів.

10-те місце: SLIDER 3.0 Titanium Toggle-Button Gadget

Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни

Залучили: $7479 (кампанія ще не завершена, збір коштів триває)

Запитували: $108

Кількість бекерів: 106

Стартова ціна: $39 євро

Звідки родом проєкт: Київ

Засновник: Олександр Горгонтій

Дизайнери вивели на Kickstarter оновлену версію свого кишенькового гаджета-антистреса. На думку розробників, користувач може позбавлятися нервової напруженості, рухаючи кнопкою. Це третя кампанія Slider на платформі. Перші дві принесли команді понад $17 400.

«Підтримайте Україну, підтримавши наш проєкт! Коли ви купуєте в українців – ви підтримуєте нас і нашу економіку. Ми розподіляємо абсолютну більшість фінансів у межах України. Кошти отримають невеликі фабрики та дизайнери, з якими ми працюємо при розробці та створенні продуктів, а також український національний поштовий оператор при доставці замовлень. Це допомагає нам не лише залишатися на плаву, а й відновлювати, ремонтувати та керувати нашим майбутнім», – з таким закликом звернулися розробники до бекерів.


9-те місце: Gelius. Ukrainian power bank with unique value

Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни

Залучили: $7530 (кампанія ще не завершена, збір коштів триває)

Запитували: $5000

Кількість бекерів: 90

Стартова ціна: $59

Звідки родом проєкт: Київ

Засновник: Mobiking Олексія П'ятниці

Mobiking вивела на Kickstarter свій павербанк Gelius. Команда почала готуватися до просування на платформі ще в 2021 році. Але напад рф на Україну дещо змінив ідею кампанії. Бекерам запропонували придбати павербанк не лише собі.

«При покупці одного гаджета з принтом на підтримку України ми автоматично відправляємо другий до офіційного гуманітарного фонду, який допомагає людям в Україні... Тільки уявіть собі розряджений смартфон у найневідповідніший момент. Починаючи з 24 лютого, на жаль, в Україні це набуло величезних масштабів. Цілі міста повністю відключені від електрики, а люди не мають можливості зробити важливий дзвінок своїм близьким», – розказували розробники.

Та пояснювали, що зараз виробництво знаходиться у відносно безпечному регіоні, де люди продовжують працювати. «Єдині ризики – доставка павербанків жителям України, які перебувають у зоні бойових дій. Але ми беремо на себе цю відповідальність, бо знаємо, що це потрібно зробити», – запевняє команда.


8-ме місце: Anti-Knuilo(putin) Art Book Lampoon Gun

Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни

Залучили: $9578

Запитували: $5000

Кількість бекерів: 134

Стартова ціна: $19

Звідки родом проєкт: Київ

Засновник: Андрій Петренко

Художники-карикатуристи Андрій Петренко, Альоша Ступін, Андрій Єрмоленко, Георгій Ключнік, Макс Мошковський, Сергій Шевченко виставили на Kickstarter колекції своїх робіт.

«Команда волонтерів з різних сфер об’єдналася, щоб у прийнятній формі показати світові справжнє обличчя диктатури. Щоб зло перемогло добро, достатньо лише мовчати і споглядати. Але ми не мовчимо – ми малюємо обличчя негідників і показуємо вам їхню справжню сутність через призму сміху», – пояснював ініціатор проєкту Андрій Петренко. Він став створювати антивоєнні карикатури в 2014 році – після початку, на його думку, третьої світової «гібридної» війни, яка почалася з окупації Кримського півострова.

Бекерам пропонували цифровий Art Book (у PDF), «Антидиктаторську книгу» в паперовій версії, набори листівок та марок з карикатурами. Зібрані кошти автори хочуть передати «на підтримку постраждалого народу України та партизанського руху в містах, окупованих російськими нацистами».


7-ме місце: Freedom is Never Free

Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни

Залучили: $10 476

Запитували: $10 000

Кількість бекерів:187

Звідки родом проєкт: Київ

Засновник:13kfilms Назара Федорчука та Тараса Кохана

Студія 13kfilms зібрала гроші на зйомки документального фільму Freedom Is Never Free. «Цей фільм досліджує, як українці стикаються з новою реальністю. У фільмі будуть представлені реальні персонажі, які розповідатимуть свої історії разом із уривками історій, зібраних від сотень українців по всій країні. Наша мета – досягти максимального реалізму в «реальному» місці», – розповідали продюсери.

Вони надали бекерам детальний синопсис фільму. Історія починається з фрагменту інтерв’ю BBC з міністром оборони України Олексієм Резніковим у січні 2022 року. Зйомки та інтерв’ю зі свідками жахливих злочинів рф заплановані в різних містах України: Києві, Харкові, Миколаєві, Львові тощо.

Зібрані кошти підуть на виготовлення самого фільму, а також на шоломи, захисні окуляри, бронежилети, медичні аптечки (ці речі необхідні для зйомок у зоні бойових дій). «Усе, що залишиться, буде передане до Фонду допомоги Україні», – кажуть творці.


6-те місце: Cafe Owner Simulator

Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни

Залучили: 10 869 євро

Запитували: 10 000 євро

Кількість бекерів: 197

Стартова ціна: 5 євро

Звідки родом проєкт: Львів

Засновник: RockGame

Видавець комп’ютерних ігор RockGame вивів на Kickstarter своє нове творіння – симулятор ресторанного бізнесу. Гравці можуть купувати будівлі, створювати в них унікальний екстер’єр та інтер’єр, власне меню, наймати кухарів, приймати замовлення та навіть боротися із щурами й тарганами.

«Ми намагаємося максимально змоделювати весь процес створення ресторанного бізнесу від початку до кінця, зробити імітацію володіння рестораном максимально реалістичною. На цьому етапі розробки в грі вже є чимало цікавих механік, випадкових подій, але ми плануємо її розвивати далі, тому нам потрібно зібрати гроші для підтримки розвитку та покращення проєкту», – так розробники пояснювали бекерам ідею гри.


5-те місце: Time for Machine. Campaign for Ukraine

Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни

Залучили: $15 985

Запитували: $15 000

Кількість бекерів: 117

Стартова ціна: $31

Звідки родом проєкт: Київ

Засновник: Денис Охрименко

Засновник проєкту вже декілька разів просував свої 3D-пазли з металу на Kickstarter. Цього разу команда вивела відразу шість оновлених моделей: трансформер, два бульдозери, літак, автомобіль Silver Bullet, всюдихід Sherp та Ferro Sportcar.

«Живучи в Україні, ми до останньої хвилини не вірили, що росія почне цю божевільну війну. Оскільки знаходимося в центрі цих подій – вирішили запустити нову кампанію на Kickstarter і віддати частину грошей – 10% – українським благодійним організаціям. Решта буде спрямована на виконання зобов’язань за проєктом та відповідну оплату команді», – пояснював бекерам Денис Охрименко. Він запевнив покупців, що команда зберегла виробництво та має можливості доставки.


4-те місце: Catapult Feud – Ukraine Edition

Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни

Залучили: $19 527

Запитували: $500

Кількість бекерів: 546

Стартова ціна: $35

Звідки родом проєкт: Київ

Засновник: Fun Games Shop Андрія Перцова

Ця кампанія навряд чи з’явилася б на Kickstarter, якби не війна. До 24 лютого власник Fun Games Shop, яка створює настільні ігри, звернувся до Vesuvius Media – творця гри Catapult Feud. «Ми отримали права на продаж гри в Україні. Все йшло чудово, ми з нетерпінням чекали, коли отримаємо матеріали... Але 24 лютого наше життя перевернулося з ніг на голову», – розповідає Андрій Перцов.

На початку березня готова партія українського видання Catapult Feud прибула до порту в Греції. Підприємці не ризикнули доставити її в Київ, де знаходяться склад та офіс Fun Games Shop. Тоді команда разом з Vesuvius Media вирішили вийти на Kickstarter. «Мета цієї кампанії полягає в тому, щоб повернути витрати на виробництво та спробувати відновити наше життя», – пояснював Перцов. Бекерам пропонували на вибір дві опції: замовити гру собі та/або дітям з України.


3-те місце: GHOST OF KYIV. Guardians of the Ukraine

Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни

Залучили: $64 256

Запитували: $10 000

Кількість бекерів: 841

Стартова ціна: $15

Звідки родом проєкт: Київ

Засновник: Noir Arts Романа Котіва

Команда дизайнерів та виробників гральних карт вивела на Kickstarter нові колоди «Привід Києва». Дизайн – з елементами української символіки та стилізованими зображеннями льотчиків. На одній із карт – super joker – Президент України Володимир Зеленський.

«Ми готові до виробництва. Головний ризик – війна. Упевнені, що скоро вона закінчиться перемогою України», – пояснювали бекерам дизайнери. За їхніми словами, виробництво колод знаходиться в Західній Україні – у досить безпечному місці. За необхідності підприємці готові змінити звичні маршрути доставки та надсилати посилки з Польщі.


2-ге місце: 3D Wooden World Map on a Board – Support Ukraine

Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни

Залучили: $162 681

Запитували: $5000

Кількість бекерів: 1023

Стартова ціна: $149

Звідки родом проєкт: Ірпінь, Київська обл.

Засновники: Enjoy The Wood Ігоря та Марини Фостенко

Enjoy The Wood, яка створює дерев'яні 3D-карти світу та міст, уже провела на Kickstarter шість успішних кампаній та декілька разів була рекордсменом року за обсягом фінансування. Сьому кампанію підприємці запустили 31 березня, коли Бородянка, Буча та Ірпінь – міста, де знаходилися виробничі потужності та офіси компанії, – ще були окуповані військовими рф.

«Ніхто не планує війну, смерть чи перетворення на біженця. Але це сталося з нами та нашим народом. Наш Президент закликав усіх виробників до дії: «Кожен з нас має працювати на Україну та нашу перемогу. Зараз нам потрібно відновити виробництво скрізь, де це можливо». Наші виробничі потужності та офіси нині не пошкоджені. Якщо так і буде, то згодом ми повернемось і відновимо роботу на нашому виробництві. Але навіть якщо цього не станеться, ми готові перезапуститись на новому місці в Західній Україні та заново налагодити всі наші процеси. Ми вже знайшли місце для виробництва та замовили частину обладнання», – так пояснювали підприємці стан справ бекерам.


1-ше місце: 3D Printable Stuff for Gamers and Painters

Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни

Залучили: $440 222

Запитували: $1000

Кількість бекерів: 5833

Стартова ціна: $50

Звідки родом проєкт: Харків

Засновник: Solgood Creations Сергія Соболя та Калеба Гудсона

Найуспішнішою стала кампанія збору грошей на продукти харчування для біженців в Україні. Натомість дизайнери Сергій Соболь та Калеб Гудсон запропонували бекерам цифрові продукти – понад 1000 файлів STL для друку 3D-мініатюр.

Не зволікаємо: топ-10 успішних українських проєктів на Kickstarter за три місяці війни

Засновники Solgood Creations виставили на Kickstarter не лише свої розробки. «Багато творців щедро пожертвували власний продукт на нашу справу. Зібрана колекція – спільні зусилля різних художників та компаній з усього світу. Ці чудові творчі люди зібралися разом, щоб дати надію біженцям в Україні. Я український 3D-художник і дизайнер, живу в Харкові. Ми з моїм американським другом Калебом Гудсоном вирішили створити проєкт, який допоміг би в цей важкий час не лише моїй родині, а й моїй волонтерській групі доставити їжу біженцям у моє рідне місто», – пояснював Сергій Соболь.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло