Карти, гроші та ножі: 10 найуспішніших українських проєктів на Kickstarter
Сумарно лідери краудфандингу залучили 2021 року понад $1,6 млн
Цього року вітчизняні підприємці провели на краундфандинговій платформі Kickstarter понад 30 кампаній. Mind вивчив усі проєкти та обрав десятку фіналістів за обсягом видобутого фінансування. Раніше видання писало про українських лідерів Kickstarter 2020, 2019, 2018 та 2017 років.

Залучили: $10 478
Запитували: $10 000
Кількість бекерів: 189
Стартова ціна: $12
Звідки родом проєкт: Київ
Засновник: December Boys
Кияни вивели на Kickstarter гральні карти для фокусів і кардистри (мистецтво артистичного маніпулювання гральними картами). Хроматичний ключ на картах пожвавлює їх і допомагає створювати візуальні ефекти, що зачаровують.
«173. Стільки конкурсних робіт ми отримали від художників з усього світу, щоб створити нову колоду карт. Відтоді як була розпродана наша перша колода Z, ми знали, що маємо вивести її на новий рівень. Цього разу дуже натхненні 80 роками, прагнули створити ностальгічний ретрофутуристичний образ» – так пояснювали ідею дизайнери.

Залучили: $10 845
Запитували: $1000
Кількість бекерів: 73
Стартова ціна: $79
Звідки родом проєкт: Київ
Це лампа-рамка для підсвічування малюнків. «Малюй світлом без чарівної палички!» – пояснювали суть продукту розробники. «Чарівництво» з'являється завдяки тому, що всередині дерев'яної рамки розташовані світлодіоди, які випромінюють світло через скляну пластину. Коли користувач торкається маркером поверхні, світло поширюється на малюнок.
Це друга кампанія проєкту на Kickstarter. Торік дизайнери запустили на платформі демоверсію лампи-рамки та зібрали $22 049. Цього року вийшли вже з нібито готовим продуктом. Але після завершеного в червні успішного фінансування – зникли з «радарів». На сторінці продукту з'явилося багато негативних коментарів від бекерів: «Цей проєкт – афера», «Як мені повернути свої гроші?», «Українська поліція знає. Влада ЄС поінформована. Через деякий час вони не зможуть подорожувати ЄС». Нещодавно фаундери знайшлися та повідомили, що розпочали доставку.

Залучили: $17 409
Запитували: $224
Кількість бекерів: 356
Стартова ціна: $19
Звідки родом проєкт: Київ
Засновник: Олександр Горгонтій
Це маленький кишеньковий гаджет-антистрес із двома магнітами та кнопкою. На думку розробників, користувач може позбавлятися нервової напруженості, рухаючи кнопкою.
Команда провела цього року дві кампанії на Kickstarter. Перша принесла їй $7780, друга – $9 486. 629. Після першої «проби пера» з'явилося багато негативних відгуків бекерів. Вони скаржилися на гострі краї гаджету та магніти, що випадають у перші хвилини використання. Розробники запевняють, що вдруге вийшли на Kickstarter із доопрацьованим приладом: «Вважаємо, що перейшли на новий рівень, унеможлививши ризик отримання нашими спонсорами дефектних товарів».
Також команда замість алюмінієвих антистресів почала робити титанові моделі. «Титан стійкий до підвищеної вологості та високих температур. Гаджет із титану практично не схильний до корозії, що робить вироби з нього довговічними», – зазначають виробники.

Залучили: $19 246
Запитували: $10 000
Кількість бекерів: 166
Стартова ціна: $49
Звідки родом проєкт: Київ
Засновник: Metal Time Workshop
Компанія Metal Time Workshop вивела на Kickstarter колекцію своїх «рухливих» конструкторів. Металеві кораблі, підводні човни, гелікоптери, млини, кавомолки тощо «оживають» після збирання.
Моделі виготовлені з неіржавної сталі AISI 304. «Це екологічно чистий, хімічно нейтральний і гіпоалергенний метал. Вироби з цього матеріалу безпечні, естетичні та довговічні», – пояснюють проєктувальники. І уточнюють: для збирання прототипів не потрібні інженерні навички.

Залучили: $25 711
Запитували: $7000
Кількість бекерів: 323
Стартова ціна: $55
Звідки родом проєкт: Луцьк
Засновники: Воронецький Владислав і Воронецький Максим
Це шкіряний настільний килимок із водовідштовхувальним ефектом та бездротовою зарядкою пристроїв. На підставці розміщено органайзер для проводів і канцелярського приладдя. «Те, що робиться на столі, – робиться в голові». Іноді простий пошук зарядного пристрою для багатьох може стати «головним болем». Як розв'язати цю проблему? Просто. «Прощай хаос, привіт LeMat» – так переконували бекерів виробники килимка.
Команда запустила краудфандингову кампанію не лише на Kickstarter, ай на Indiegogo. Але там їй вдалося зібрати лише $1573.

Залучили: $79 500
Запитували: $5000
Кількість бекерів: 421
Стартова ціна: $159
Звідки родом проєкт: Київ
Засновники: Олександр Кривошея, Ігор Фостенко
Це друга кампанія бізнесменів на Kickstarter. Торік вони випустили на платформу кишеньковий складний ніж у стилістиці комп'ютерної гри Cyberpunk 2077 та залучили $116 577.
Цього разу Кривошея та Фостенко вирішили «погратися» із більш нішевим продуктом. «На прохання бекерів ми виготовили кухарський ніж у стилі Cyberpunk. Santoku в перекладі з японської означає «три чесноти»: ніж підходить для нарізки, подрібнення зелені та шаткування. Здатність ножа залишатися гострим протягом тривалого часу залежить від типу та якості сталі, з якої виготовлено лезо. Кухонні ножі виготовляються з різних видів сталі, в нашому випадку це дамаська сталь M390», – заманювали бекерів підприємці.

Залучили: $ 111 583
Запитували: $40 000
Кількість бекерів: 748
Стартова ціна: $140
Звідки родом проєкт: Львів
Засновник: Назар Федорчук
Український стартап Senstone вивів на Kikstarter друге покоління свого голосового помічника. «Розумний» кулон кріпиться на одяг або вішається на шию як прикраса. Девайс переводить голос у текст і завантажує дані в хмару.
Перша кампанія на Kikstarter 2017 року принесла стартапу $302 000. Розробники запевняють, що в допрацьованому гаджеті поліпшено якість запису та прискорено переклад голосу в текст. З'явився новий акумулятор, який працює в 3,5 раза довше (10 днів у режимі очікування та 6 годин безперервного запису). Також команда запустила мобільний застосунок The Accurate Notes для зберігання та редагування записів.

Залучили: $142 788
Запитували: $22 000
Кількість бекерів: 244
Стартова ціна: $349
Звідки родом проєкт: Херсон
Засновник: Фред Бехер
З 2013 року херсонський дизайнер із типовим українським ім'ям Фред Бехер розробив близько 100 дизайнів годинників для 20 брендів. Декілька років тому підприємець ризикнув створити власний бренд. Так на Kickstarter з'явилася його перша колекція годинників для дайвінгу Nautilus.
«У дитинстві, читаючи «Двадцять тисяч льє під водою», уявляв, як виглядає «Наутілус». Ці спогади лягли в основу мого дизайну годинника. Хоча, напевно, важко зрозуміти, як підводний човен може бути пов'язаний із годинником. Але мені було важливо втілити в життя ту епоху у будь-який можливий спосіб», – пояснює Бехер.
Дизайнер випустив годинник із механізмом Seiko NH 35A, сапфіровим склом, водонепроникністю 30ATM/300M. Запропонував на вибір бекерам два варіанти корпусу: сталевий чи бронзовий. Також у кожній моделі є срібна монета на задній панелі корпусу. «Коли ви дивитеся на задню кришку – відчуваєте глибину. Але варто лише торкнутися, розумієте, що це невелика хитрість: задня кришка насправді гладенька», – пояснює дизайнер.

Залучили: $364 207
Запитували: $10 000
Кількість бекерів: 922
Стартова ціна: $349
Звідки родом проєкт: Черкаси
Засновник: Денис Костромітін
NIXOID Lab випускає колекції годинників у стилі стимпанк із вакуумним люмінесцентним дисплеєм. Компанія не новачок на Kickstarter. 2020 року команда зібрала на платформі $29 359, у 2018-му – $46 763.
Цього разу підприємці запустили на Kickstarter ламповий наручний годинник NIXOID NEXT. Вони додали функцію акселерометра, датчик нахилу, більш ємний акумулятор, магнітний роз'єм для зарядки. Додатково бекерам запропонували замовити гравіювання в стилі ігор Fallout, Metro, логотипу SpaceX тощо. У результаті команда зібрала в 36 разів більше грошей, ніж запитувала.
«Лампи NIXIE не виробляються понад тридцять років. З кожним роком стає все важче знайти непошкоджені лампи, які відображають час. Ми довго шукали та знайшли цілий склад світильників часів СРСР, і проєкт став можливим», – пояснювали бекерам унікальність свого продукту розробники.

Залучили: $816 894
Запитували: $5 000
Кількість бекерів: 3474
Стартова ціна: $69
Звідки родом проєкт: Ірпінь, Київська обл.
Засновники: Ігор та Марина Фостенко
Рекордсменом цього року знову стала компанія Enjoy The Wood, яка створює дерев'яні 3D-карти світу та міст. Ігор і Марина Фостенко вже провели на Kickstarter шість кампаній: 2020 року залучили $220 736, 2019-го – $533 530, 2018-го– $157 365.
Цього разу підприємці запропонували беккерам карту світу з чотирма оновленнями: додали 18 кольорів, ефект люмінесценції, магнітні властивості та нове світлодіодне підсвічування. І не помилилися: засновники проекту зібрали від беккерів у 163 рази більше грошей, ніж запитували.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].