Робота за цінностями. Як «Альтерра Груп» і ТОМ працюють над розвитком бізнесу
Розповідаємо про абсолютно новий підхід до створення проєктів комерційної нерухомості

Малий і середній бізнес під час повномасштабної війни демонструє дива сміливості і стійкості. Через обстріли екстрено відключали електроенергію? Закупили оперативно генератори. Зменшилася кількість клієнтів на внутрішньому ринку? Будують плани експансії на міжнародний ринок.
Яскравим прикладом такого підходу є відомий український виробник арахісової пасти ТОМ, який для збільшення виробництва і розширення експортного потенціалу придбав нове приміщення в логістичному комплексі PORT. Як розповідає співзасновник компанії ТОМ Тарас Фітьо, з моменту створення бренду це вже шосте за ліком приміщення, яке він разом з партнером Михайлом Бойком взяли “на виріст” для розвитку бізнесу.
“Перші наші виробничі потужності були у рідному Львові. По мірі структуризації бізнесу і зростання його об’ємів з’являлися потреби оновлювати виробництво, робити його більш професійним, вдосконаленим”, – ділиться спогадами Тарас. Коли постала необхідність в пошуку нової локації, власники ТОМ сформулювали свої вимоги: “Ідеально, щоб це була новобудова. Ми дуже звертаємо увагу на інфраструктуру, яка є поряд. На підхід девелоперської компанії до організації і якості будівельних робіт. Репутація девелопера для нас дуже важлива. Приміщення, яке запропонував нам PORT, максимально підходило під наше технічне завдання”, – розповідає Тарас Фітьо.
Цікаво, що всі попередні виробництва ТОМ були розміщені в орендованих приміщеннях. Це приносило певні незручності: комунікація з власниками, заборона суттєво змінювати елементи будівлі, всі виробничі процеси треба підлаштовувати під вже існуюче приміщення. “Коли ж ти маєш змогу проєктувати виробництво в новому і чистому приміщенні, це має великі переваги. Тому ми вирішили придбати приміщення в PORT для того, щоб на наступні роки закрити питання з виробництвом”, – каже співзасновник ТОМ.
Підхід, який продемонстрував ТОМ при виборі бізнес-партнера з будівництва приміщення, свідчить про зрілість обох бізнесів. Мова про ціннісне співпадіння, адже “Альтерра Груп” також працює лише з тими компаніями, з якими виникає “хімія” у відносинах.
“Ми зробили внутрішнє дослідження щодо “Альтерри Груп”. Познайомилися з власниками. Я почав приїжджати на будівельний майданчик ще на стадії котловану. Потім ще десь тричі на рік відвідував, щоб оцінити динаміку будівництва. Я бачив, що хід робіт йшов за графіком. Все було круто!”, – ділиться спогадами Тарас Фітьо. За його словами, філософія “Альтерра Груп” багато в чому схожа з компанією ТОМ: “Тому відчував спорідненість і емоційну близькість. Було комфортно працювати”. Ще декілька чинників, які спільні для обидвох компаній – їх лідерство в своїх галузях і формування ринкових трендів.
Тарас Фітьо чесно зізнається, що його компанія – складний клієнт: “Ми виставляємо багато додаткових умов. Але, навіть враховуючи це, нам вдалося налаштувати гарну, позитивну комунікацію з “Альтеррою Груп”. Відповідальні бізнеси завжди зможуть налаштувати конструктивний діалог”.
Зараз найважніша задача для подальшого розвитку ТОМ – зробити виробництво, яке буде працювати багато років і не буде потреби в подальших переїздах. “Відповідно, всі інвестиції, які ми будемо вкладати в нове обладнання, автоматизацію, облаштування не будуть втрачатися. Плануємо збільшувати об’єми виробництва, запускати нові продукти. І наш новий майданчик в PORT нам в цьому допоможе”, – резюмує Тарас Фітьо.

Приклад ТОМ демонструє, що в логістичному комплексі PORT можна створити і сучасне виробництво, і склад. А сам бізнес може досить швидко заїхати і розпочати роботу, для чого девелопер зі свого боку зробить все необхідне.
Як підкреслюють в “Альтерра Груп”, PORT – це не просто логістичний центр, а повноцінна інноваційна еко-система, в основі якої – абсолютно новий підхід до створення проєктів комерційної нерухомості. Адже тут вже є всі умови для розвитку бізнесу та комфортної роботи працівників. Наприклад, завдяки тому, що в PORT відкритий заклад харчування Nectarine, власники ТОМ змогли реалізувати давню ідею – додати до соціального пакету співробітників гарячі обіди за рахунок компанії.
Враховуючи величезний потенціал України, необхідно розвивати і масштабувати подібні проєкти, можливо, навіть в новому форматі, наприклад індустріальних парків. Це дозволить створити нові виробництва та перезапустити релоковані підприємства. Головне, щоб такі масштабні проєкти реалізовували компанії, які вже мають подібний успішний досвід та підтверджену експертизу.