Книжка тижня: «Ви те, що ви робите. Як створити корпоративну культуру» Бена Горовіца
Приклади корпоративної культури – від Amazon до Netflix

Автор звертається не до ідеальних історій успіху, а до тих, що здавалися неможливими, але спрацювали. Він знаходить спільне в баченні Чингісхана й ексдиректора «Макдональдс», в епіграфах цитує хіпхоперів і в нестандартний спосіб переконує, що ви й ваша компанія – це те, що робите.
Докладніше – в огляді Mind.
Бекграунд. Бен Горовіц – підприємець, інвестор, співзасновник венчурного фонду Andreessen Horowitz. Сприяв появі першого інтернет-браузера Mosaic, працював над одним із перших «хмарних сервісів» Loudcloud і як венчурний інвестор вкладав у розвиток Airbnb, Facebook, Twitter, Skype та понад 150 інших компаній. Автор книжки «Безжальна правда про нещадний бізнес».
«Створити бездоганну культуру означає адаптувати її до обставин... Лідер може змінити культуру, залучивши модель лідерства з іншої культури, яку він або вона хоче перейняти. Юлій Цезар ефективно використовував цей прийом, коли розбудовував Римську імперію. Він не страчував підкорених лідерів, а часто залишав їх на місцях, щоб вони й далі управляли регіоном, де добре розуміють місцеву культуру», – йдеться у книжці.
Видавництво: «Наш Формат»
Сюжет. «Слабо» вчитися менеджменту в рабовласника, аутсайдера й убивці? Божевілля – подумаєте ви. А якщо це будуть люди, які «хакнули» систему й змінили культуру? Рабовласник організував успішне повстання рабів. Аутсайдер побудував найбільшу у світі імперію. А злочинець змінив жорстоку банду: тепер вона допомагає тим, хто вийшов із в’язниці. Саме на цих прикладах Бен Горовіц виводить моделі культури в організації.
«Культура не схожа на місію компанії; її не можна раз встановити й очікувати, що всі дотримуватимуться її вічно. У військовій справі є вислів: коли ви бачите щось, невідповідне стандарту, і нічого з цим не робите, ви встановлюєте новий стандарт. Те саме і з культурою: якщо ви бачите щось, що суперечить вашій культурі, але ігноруєте це, так ви створюєте нову культуру», – наголошує Бен Горовіц.
Тож автор дає покрокову інструкцію:
- Правило має врізатися в пам’ять. Якщо люди забувають правило, вони забувають культуру.
- Воно має викликати запитання «Чому?». Ваше правило має бути таким дивним і приголомшливим, що кожен, хто його чує, буде питати: «Ти серйозно?».
- Воно має безпосередньо впливати на культуру. Відповідь на запитання «Чому?» повинна чітко пояснювати, що саме це правило дає культурі.
- Із цим правилом люди мають стикатися майже щодня. Якщо ваше правило легко запам’ятовується, але застосовується до ситуацій, які трапляються раз на рік, толку від нього мало.
Вам сподобається, якщо: ви є власником бізнесу, керівником будь-якого рівня або тим, хто хоче вибудувати у компанії корпоративну культуру мрії.
Вам не сподобається, якщо: ви не вірите у твердження, що природа культури така, що вона допомагає краще робити те, що ви вже робите, але не виправить стратегії та не здолає успішнішого конкурента.
Головна причина прочитати: автор дає поради, як упровадити потужні правила, що допоможуть сформувати корпоративну культуру на довгі роки вперед.
А головне – акцентує на тому, що культура починається з рішення про те, що ви цінуєте найбільше: «Потім ви повинні допомогти всім в організації натренувати поведінку, яка відображає ці чесноти. Якщо ці чесноти виявилися двозначними або просто непродуктивними, вам треба змінити їх. Якщо виявляється, що культурі бракує життєво важливих елементів, то їх треба додати. Нарешті, ви повинні пильно спостерігати за поведінкою своїх працівників, але ще пильніше стежити за собою. Як ваша поведінка впливає на вашу культуру? Чи ви та людина, якою хочете бути? Саме так твориться найкраща культура. Саме це означає бути лідером».
У тому ж дусі:
Ліз Фослейн, Моллі Вест Даффі «Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності»

Нам нав’язали, що справжній професіонал придушує свої емоції та не дає волі почуттям. А якщо це неправильно? Експертки з розвитку компаній Ліз Фослейн та Моллі Вест Даффі розвінчують цей міф і запевняють: ігноруючи емоції на роботі, ми ризикуємо припуститися багатьох помилок. За допомогою прикладів і різноманітних досліджень вони доводять: успішні команди народжуються лише там, де є психологічна безпека й емоційний баланс. Відчуття успіху щодо річного звіту і від підвищення зарплатні – значущі емоції, але й радість від схвального емоджі директора, злість на колегу, що не прибрав за собою, чи заздрість – не менш важливі під час роботи.
У цій книжці авторки подають корисні поради й дотепні ілюстрації про ситуації, які виникали майже за кожним робочим столом. Ліз Фослейн і Моллі Вест Даффі доведуть, чому варто припинити пригнічувати свої емоції на роботі, знайти правильні канали спрямування заздрості й тривоги, створити краще та приємніше робоче місце й нарешті полюбити понеділок.
Патрік Ленсіоні «Перевага. У чому сила корпоративної культури»

Патрік Ленсіоні описує, як корпоративна культура може стати найбільшою перевагою будь-якої компанії. Ця ідея проста, доступна й не потребує великих витрат. Але саме вона забезпечує потрібне середовище для розвитку стратегії, обігу фінансів, ефективної роботи маркетингу й застосування технологій.
У книжці автор наводить практичні поради та приклади з досвіду різногалузевих компаній, із якими він працював. Ленсіоні розповідає, як створити згуртовану команду менеджерів, мотивувати працівників, разом досягати спільної мети й навчитися бути відвертими одне з одним.
Патрік Ленсіоні – засновник і президент консалтингової компанії The Table Group, яка спеціалізується на організаційному здоров’ї та розвитку команди. Як консультант він працював із тисячами керівників – від бізнесменів зі списку Fortune 500 до представників середнього бізнесу та стартаперів. Газета Wall Sreet Journal назвала Патріка Ленсіоні «одним із найбільш затребуваних спікерів Америки».
Девід Марке «Розверніть корабель. Уроки менеджменту від капітана підводного човна»

Поганий керівник дає команди, хороший – повноваження. У цьому переконує Девід Марке – командувач субмарини «Santa Fe». За кілька років йому вдалося у прямому й переносному значенні розвернути корабель. Підводний човен, на якому офіцери раніше топили свої таланти, став плацдармом для гартування лідерських вмінь. Як Марке це вдалося? Він перетворив підлеглих на лідерів – надав їм повноваження діяти. Якщо ще вчора гаслом субмарини було «Роби, що сказали», то сьогодні – «Розкажи, що ти збираєшся зробити в цій ситуації».
Автор книжки створив таки стосунки, у яких моряки усвідомлювали: те, що вони роблять, справді важливо для всього екіпажу: «Більшу частину цього айсберга – 95% усіх рішень – реалізували без участі капітана чи повідомлення його про них».
Девід Марке – екскомандувач підводного човна, експерт-консультант із питань лідерства, відомий оратор (фахівець із мовної інженерії), письменник.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].