Українські IT-підприємці запустили венчур-білдер Spalah: які стартапи шукають та скільки готові вкладати
Яку частку в проєкті просять та чи залучають зовнішніх інвесторів

Українські IT-підприємці, серед яких вихідці з Genesis, KPMG, SmartyAds, запустили технологічний венчур-білдер Spalah. Та наразі шукають нові проєкти від pre-seed стадії. У білдері стверджують, що при відборі людей в команди фокусуються на підприємницькому майндсеті фаундерів, вмінні рухатися швидко, але й адаптуватися за потреби, та умінні ставити амбітні цілі й досягати їх.
Бізнес-модель білдеру передбачає готовність інвестувати у проєкти на більш ранніх стадіях їхнього розвитку, ніж це воліють робити «класичні» венчурні фонди. І, на відміну від фондів, білдери не просто «виписують чек» конкретному стартапу, а поділяють ідею його засновників і є радше інвесторами-наставниками, допомагаючи молодим проєктам досягти успіху.
Що натомість пропонують стартапам? Якою експертизою можуть поділитися? Скільки готові вкладати? Які ніші пріоритетні? Та скільки проєктів планують проінвестувати? Про це у бліцінтерв'ю Mind розповів співзасновник і CEO Spalah Віталій Макарчук.
– Чому обрали шлях білдеру, а не класичного венчурного фонду?
– Ми не є фондом у традиційному розумінні. Модель венчур-білдеру орієнтована на побудову бізнесів разом із підприємцями. Суми початкових інвестицій у проєкти сильно варіюються: від $100 000 до $500 000.
Органічно прийшли до моделі венчур-білдеру. Протягом довгого часу будували проєкти в середині групи та інвестували в ідеї наших співробітників і партнерів. Наразі запустили понад 10 проєктів, половина з яких уже є прибутковими.
Для нас важлива операційна залученість у бізнес, можливість впливати на його стратегію та допомагати нашою експертизою і ресурсами. Хочемо розвивати українське підприємництво, яке з часом масштабується та трансформується у глобальні ефективні бізнеси. Тому готові інвестувати свій час і гроші в цікаві проєкти та крутих фаундерів.
– Який досвід та експертиза у вашої команди?
– У Spalah є чотири засновники, що мають багатий досвід у створенні та управлінні бізнесами. Я мав досвід роботи в інвестиційно-фінансовій сфері та продуктових компаніях Genesis і SmartyAds. Іван Гузенко, Cofounder Spalah, серійний підприємець, побудував декілька успішних міжнародних компаній. Влад Хільковець, Head of Strategy and Operations Spalah та Smartyads, до цього працював у Big-4. Сергій Ковтун, Head of Product Spalah, Cofounder of ProductCamp UA, працював у Parimatch Tech, був партнером у консультаційній команді Genesis та Deputy CPO Silpo Ecom.
Тож команда складається з досвідчених підприємців, вихідців із великих продуктових компаній (SmartyAds, Genesis, Parimatch) і з Big 4. За останні понад п’ять років побудували кілька успішних Adtech-компаній для роботи на міжнародних ринках (SmartyAds, Teqblaze тощо) та почали інвестувати й розвивати R&D-напрям у рамках нашої групи. Також удалося продати великим міжнародним холдингам кілька успішних бізнесів, що входили до групи.
– Що пропонує Spalah стартапам?
– Стратегічну підтримку, допомогу пошуку бізнес-моделі, що працює, шейринг експертизи, фінансування та повну операційну допомогу наших адміністративних команд.
– Яку частку просите у проєкті?
– Частка варіюється залежно від стадії проєкту, його доходів і розміру команди, але зазвичай у нас мажоритарна частка в бізнесах.
– Розкажіть докладно, які команди шукаєте? У яких нішах вони мають створювати продукти?
– Наразі розглядаємо тільки українські команди, бо вірмо в їхній потенціал. Spalah фокусується на Adtech & Martech, Mobile Apps, Publishing та AI. Маємо найбільшу експертизу саме в цих напрямах, хоча деякі наші бізнеси працюють і в інших сферах.
– Скільки стартапів плануєте проінвестувати? Як відбувається фінансування: розбиваєте чеки чи надаєте один?
– Ми не ставимо собі за мету кількість бізнесів, а фокусуємося на якості. Зараз у нас понад десять запущених проєктів. Фінансування відбувається раундами: оцінюємо фінансові моделі проєктів і надаємо інвестиції на певний період часу. Після досягнення цілей проводиться наступний раунд.
Робимо інвестиційні комітети з різною регулярністю для бізнесів, але зазвичай це раз на квартал або на пів року. Переглядаємо результати відповідно до ситуації. Якщо у фаундера закінчилося фінансування або він не досяг цілей за визначений період, – аналізуємо й ухвалюємо рішення, чи готові надавати додаткове фінансування та на яких умовах.
– Spalah залучав зовнішніх інвесторів? Коли почали фандрейзити?
– 95% інвестованих коштів реінвестовані з наших інших прибуткових проєктів. На цьому етапі нам вистачає власних ресурсів для покриття потреб бізнесів, але за потреби можемо залучити зовнішніх інвесторів. Попри війну багато фондів і компаній готові інвестувати в перспективні українські бізнеси.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].