Тест-драйв Mini JCW Countryman: як британцям вдалося «підкувати блоху»
Завдяки чому новинка стала найбільш потужною і комфортабельною в історії марки

Новий Mini JCW Countryman – це майже виклик для обивателя. Надто дорогий для субкомпакта, безглуздо-непрактичний і вкрай неліквідний. І взагалі, що це за кросовер із кліренсом у 165 мм? Але перераховані вище недоліки – неминуча плата за головну цінність марки: драйв у всіх його значеннях і проявах.
Потужність
Зазвичай, коли йдеться про збільшення потужності, навіть 5%-ве збільшення підноситься маркетологами так, ніби мова йде про новий двигун. Хоча насправді подібний приріст ніяк не відбивається ні на динамічних характеристиках, ні на відчуттях.
У нашому ж випадку все інакше: квантовий стрибок з 231 к. с. і 350 Нм до 306 к. с. і 450 Нм разом перетворив JCW у найпотужніший «мінік» в історії марки. І найбільш акустично драматичний: у відповідь навіть на сантиметрове переміщення акселератора «спортивний» випуск відчутно шкіриться, а сам двигун звучить не просто переможно, але тріумфально.
За ідеєю, щоб отримати задоволення від John Cooper Works, потрібні багаті тунелями і серпантинами автобани з ідеально рівним покриттям. Але Countryman примудряється дарувати задоволення навіть на українському заасфальтованому бездоріжжі.

JCW відрізняється від «просто» Countryman обклеюванням «подвійною суцільною», новими дисками і більш розвиненим аеродинамічним обвісом. Бракує хіба що задніх ліхтарів у стилі Union Jack – вони чомусь доступні лише у «клабменівській» таксі. З кожним роком зовнішність стає дедалі слабкішим місцем оксфордської марки. Так, її моделі неможливо сплутати з конкурентами, але між собою вони схожі, як близнюки, що на канікулах відпочивали у різних бабусь. А з ідентифікацією поколінь плутаються навіть самі дилери.
Розгін
До першої «сотні» авто розганяється за 5,1 с замість колишніх 6,6 с, а максимальна швидкість збільшилася з 225 км/год. до «обмежувальних» 250 км/год. Причому на другій «сотні» витрати пального ненабагато більші, ніж на першій – 11-12 л проти 7-8.
Зрозуміло, настільки серйозні пертурбації під капотом потягли за собою ревізію ходової частини. Заради більшої жорсткості кузова британці посилили кріпленнями і перегородками навіть моторний відсік. Плюс погіршили картину «ранфлетовською» ізолентою Bridgestone Potenza, яка вибиває морзянку і на свіжоукладеному асфальті харківської траси М-03. Тому заради збереження спинних хребців і вушних раковин – звикнути до гуркоту буферів стиснення неможливо – задумайтеся про більш високопрофільну і комфортну гуму на кшталт Nokian PowerProof 235/45R18.

Інтер'єр MINI як і раніше самобутній, а рівень пророблення – не нижчий, ніж у Jaguar, але ергономіка поступово відходить від «важкої британської спадщини» на кшталт клавіш центрального замка, склопідйомників і фар на консолі. Спідометр і покажчик рівня палива тепер також на своїх звичних місцях – перед водієм. Але разом з тим дедалі частіше стала проступати уніфікація з «баварськими однокласниками»: електроручник, дефлектори, ручки клімат-контролю тощо.
Гальма
«Сердитішими» стали і гальма, які тепер прикушують помітно раніше. Діаметр передніх дисків збільшений з 335 до 360 мм, задніх – до 330, а «по колу» тепер стоять 4-поршневі фіксовані супорти. І спрацьовують вони настільки різко і потужно, що на частоколі світлофорів «вдається» раз у раз гальмувати в підлогу.

Віднині задоволення від їзди на MINI можна ділити з усією родиною – задні сидіння надкомфортні як для оксфордських субкомпактів. Тримісний диван з повноцінними подушками, спинками і підголівниками можна посунути на 130 мм.
Маневреність
Енергоємності шасі тепер вистачає на те, аби не кивати кожному каналізаційному люку чи вигальмовуватися «в нуль» перед «лежачими поліцейськими». Підвіска спокійно згладжує не лише дрібні, але і середні дорожні нерівності. Але траєкторію авто тепер тримає не настільки чіпко, крени у віражах стали глибшими, до того ж з'явилося розгойдування на поздовжніх хвилях – позначається не лише відносна м'якість підвіски, але і вищий центр ваги. Ні, на тлі однокласників обертальність зразкова, а ось у порівнянні з іншими MINI помітна певна поважність.
Добре, що серед налаштувань підвіски зберігся спортивний пресет, а серед опцій – адаптивна підвіска зі зменшеним на 10 мм дорожнім просвітом. І, найголовніше – наявний фірмовий All4. Педалізувати такі поклади тротилу переднім приводом – утопія, тому всі «джи-сі-ві» оснащуються муфтою підключення задньої осі. Приємний бонус – 39%-ве блокування переднього диференціалу.
Підсумок: британцям вдалося «підкувати блоху»: з одного боку, перетворити недоавтівочку на гламурний гаджет, з іншого – на серйозну «кишенькову ракету», і по-третє – у цілком собі сімейний автомобіль, на якому можна вирушати в подорожі. І при цьому зберегти всі його ДНК.

У режимі обкатки витрати пального* на «крейсерській швидкості» 90 км/год. склали 7,4 л/100 км, а після впали до 6,6 літрів, тобто навіть нижче від паспортних даних.
*усі тестові автівки заправляються пальним мережі «БРСМ-Нафта»
Порівняльні характеристики основних конкурентів Mini JCW Countryman
Модель |
Об'єм (куб. см) |
Потужність (к. с.) |
Момент (Нм) |
Швидкість (км/год.) |
Розгін, с (0-100 км/год.) |
Ціна (млн грн) |
Mini JCW Countryman | 1998 | 306 | 450 | 250 | 5.1 | 1.070779 |
BMW X1 xDrive 2.5i | 1998 | 231 | 350 | 235 | 6.5 | 0.949667 |
BMW X2 М35i | 1998 | 306 | 450 | 250 | 4.9 | 1.317963 |
Infiniti QX30 Sport | 1991 | 211 | 350 | 230 | 7.3 | 0.87663 |
Lexus UX 200 Eco | 1987 | 172 | 204 | 190 | 9.2 | 0.844124 |
MB GLА250 4matic | 1991 | 211 | 350 | 235 | 6.6 | 0.895843 |
VW Tiguan 2.0 DSG | 1984 | 220 | 350 | 220 | 6.5 | 1.135112 |

Нинішній рік для компанії – особливий. По-перше, 60 років тому з конвеєра в Оксфорді зійшов перший хетчбек культової марки. По-друге, влітку було випущено вже 10-мільйонний MINI. Ставка на преміум у ретро-обгортці себе виправдала: при щорічних 400-тисячних продажах на те, щоб наздогнати «той самий» MINI, що розійшовся по світу накладом у 5,3 млн, знадобиться небагато часу.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].