Захворіло у світі
143,629,848
Померло у світі
3,059,987
Вилікувалось у світі
122,010,330
Захворіло в Україні
1,974,118
Померло в Україні
40,796
Вилікувалось в Україні
1,514,472
Сила жінок: що про це говорять у світовому кінематографі

Сила жінок: що про це говорять у світовому кінематографі

Три кінообрази, що нівелюють легенду про «слабку стать»

Этот материал также доступен на русском

При всій популярності теми гендерної рівності та на тлі активної боротьби з сексизмом, у XXI столітті жінкам все ще треба доводити, що вони не гірше за чоловіків здатні робити наукові відкриття, захищати права людей, рятувати життя.

Згадуємо класику кінематографа про видатних жінок, які слугують прикладами для наслідування.

«Ерін Брокович»

Сила жінок: що про це говорять у світовому кінематографі

Erin Brockovich, США, 2000, байопік

реж. Стівен Содерберг

Тема: імпульсивна правозахисниця проти величезної корпорації.

Актори: Джулія Робертс, Альберт Фінні, Аарон Екхарт, Ерін Брокович, Пітер Койот та інші.

Куди можна влаштуватися на роботу без вищої освіти? Офіціанткою, продавчинею? Головна героїня, емоційна й енергійна Ерін Брокович у виконанні Джулії Робертс – колишня переможниця конкурсу краси в місті Вічіта. У неї троє дітей і два розлучення «в анамнезі».

Але, як-то кажуть, не завжди важливий рівень IQ, скільки коефіцієнт бажання, наполегливості та допитливості. Саме з таким девізом жінка вирушила до адвоката, щоб зарекомендувати себе як людину, здатну докопатися до істини. У результаті їй вдалося викрити компанію, що отруює навколишнє середовище шкідливими речовинами, і домогтися грошових компенсацій місцевим жителям, які страждають від цього.

Вельми життєва історія – про сміливість жінки, що вийшла на боротьбу зі «сплавом» бюрократії, корупції та корпоративної жадібності. Упертість, помножена на ідейність – якості, які ми почасти асоціюємо з юнацьким максималізмом. Але насправді саме вони дозволяють не забувати, що навколишній світ може відповісти взаємністю: стати добрим і комфортним місцем для життя або суцільною низкою перешкод.

«Жінка без грошей, без освіти, двічі розлучена, обвішана дітьми, самотужки провернула таке – поставила на коліна 30-мільярдну корпорацію! Ну чим не зразкова героїня для нового тисячоліття? І я відразу захотіла її зіграти», – згадувала в одному інтерв'ю актриса Джулія Робертс.

«Солдат Джейн»

Сила жінок: що про це говорять у світовому кінематографі

G.I. Jane, США, 1997, драма-бойовик

реж. Рідлі Скотт

Тема: жінка в умовах військового спецпідрозділу.

Актори: Демі Мур, Вігго Мортенсен, Енн Бенкрофт та інші.

Говорячи назвою однієї книги: «У війни – не жіноче обличчя». У центрі уваги стрічки – лейтенант Джордан О'Ніл: «Мені нецікаво бути дівчиною з плаката на захист прав жінок».

Солдат Джейн проходить випробування в підрозділі розвідки ВМС США, які не витримує 60% чоловіків. Стажери потрапляють в умови виняткової суворості та безкомпромісного дискомфорту. Потенційні бійці загону «Морських котиків» нескінченно марширують, бігають і повзають, покриваючись потом і холодним брудом.

Режисер Рідлі Скотт так прокоментував цю стрічку: «Ідея фільму була досить провокаційною: жінка, що проходить бойову підготовку в дуже спеціалізованому армійському роді військ, і як вона справляється з усіма перешкодами, розставленими на її шляху».

«Жанна Д'Арк»

Сила жінок: що про це говорять у світовому кінематографі

The Messenger: The Story of Joan of Arc, Франція, Чехія, США, 1999, історико-біографічна драма

реж. Люк Бессон

Тема: майбутня національна героїня на шляху боротьби Франції за національну свободу.

Актори: Міла Йовович, Джон Малкович, Фей Данауей, Дастін Хоффман, Паскаль Греггорі, Венсан Кассель, Чеки Каріо та інші.

Легенда про Жанну д'Арк була більш-менш сформована в XIX столітті, коли зароджувався французький націоналізм, який відчайдушно потребував патріотичного талісмана.

Наївна 19-річна селянка, що позбавила свою країну від англійського панування, «увійшла в гру, не знаючи правил», стала командувачкою французькими військами в Столітній війні. У тогочасній армії французів не було єдиного командування і нормального фінансування. Більш того, Французький королівський двір зсередини роздирала міжусобна боротьба.

«Битва духу є битвою битв!»: В Орлеанській діві вбачали одночасно знаряддя божественного провидіння, вірну прислужницю Сатани й інструмент політичних інтриг. Так чи інакше, це справжній історичний феномен. Кількість текстів і дослідницьких робіт про неї можна порівняти з інтересом істориків і філософів хіба що до Ісуса Христа.

 «Жанна д'Арк була жінкою, що потрапила в політичну пастку. Мені стало дуже цікаво, як в її віці і в 15 столітті вона може пройти ці випробування », – зазначав режисер Люк Бессон.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті