facebook.com
mind
ОЕСР оновила інформацію щодо двох заходів Плану BEPS – 5 та 13
Cпецпроект у партнерстві з міжнародною юридичною компанією
ICF Legal Service

Business level up

ОЕСР оновила інформацію щодо двох заходів Плану BEPS – 5 та 13

Про консолідовану фінзвітність у мультинаціональних компаніях та про пільгові податкові режими

ОЕСР оновила інформацію щодо двох заходів Плану BEPS – 5 та 13
Фото: Shutterstock

Організація економічного розвитку та співробітництва (ОЕСР) випустила оновлення за двома заходам Плану BEPS: додатковий посібник по реалізації Заходу 13 – «країнові звіти» (Country-by-Country (CbC) reporting) для мультинаціональних компаній та висновки по заходу 5 щодо пільгових податкових режимів (Harmful Tax Practices (FHTP), повідомляється на сайті ОЕСР.

Як пояснила Mind юрист ICF Legal Service Марія Столбова, посібник по реалізації CbC розкриває два конкретні питання: як визначити розмір загальних доходів консолідованої групи і чи буде вважатися призупинення обміну через недотримання принципів конфіденційності однією з юрисдикцій, що обмінюється інформацією, належного використання і узгодженості системною помилкою.

«Відносно першого питання ОЕСР уточнює, що для визначення свого доходу мультинаціональна група повинна складати консолідовану фінансову звітність, навіть якщо вона звільнена від цього обов'язку за національним законодавством», – пояснює Столбова.

Водночас, що стосується питання недотримання принципів, ОЕСР дозволяє уповноваженому органу однієї юрисдикції призупинити обмін інформацією з іншою юрисдикцією, якщо буде виявлено факт порушення конфіденційності, належного використання або узгодженості.

Саме три згаданих принципи виступають як необхідні основні умови отримання і використання звітів CbC.

Як зазначає юрист, призупинення обміну з цієї причини не буде вважатися системною помилкою, оскільки це передбачено типовим законодавством.

«Проте просто так зупинити обмін не вийде. При виявленні порушень компетентному органу необхідно буде перш за все провести консультації з другою стороною обміну», – повідомила вона.

Крім того, як зазначається, були оновлені висновки щодо пільгових податкових режимів. Удосконалені два Барбадоських режими. Йдеться про міжнародні фінансові послуги та кредит на надходження в іноземній валюті/кредит для зарубіжних проектів або послуг, які раніше були визнані потенційно небезпечними. Так, на сьогодні вони кваліфікуються як такі, що «знаходяться в процесі внесення поправок».

Водночас режим Канади для міжнародних банківських центрів був перекваліфікований з «потенційно, але не фактично небезпечного» у «скасований».

«Очевидно, що держави поступово імплементують положення Плану BEPS. Як наслідок продовжує зростати рівень податкової прозорості, а механізми розмивання бази оподаткування і перенесення прибутку стають ще менш доступними», – підкреслила Столбова.

Нагадаємо: у 2014 році Організація економічного розвитку та співробітництва (ОЕСР) схвалила Єдиний стандарт звітності (Common Reporting Standard, CRS), відомий також як Стандарт автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки. СRS зобов'язує податкові органи держав, що підписали угоду, отримувати інформацію від фінансових установ про платників податків цих держав і щорічно автоматично обмінюватися цими даними з іншими країнами.

Як писав Mind, Мінфін у вересні 2017 року презентував детальну Дорожню карту з імплементації Мінімального стандарту Плану дій BEPS та планував до кінця року приєднатися до багатосторонньої угоди (MLI – Multilateral Instrument), але в заплановану дату, 24 січня 2018 року, зазначений документ підписали шість країни і Україна серед них була відсутня.

У міністерстві пояснили, що до запланованої дати підписання в Парижі міністр фінансів не отримав повноважень на підписання конвенції.

MLI конвенція включає заходи одразу по 4 пунктах плану BEPS: це нейтралізація шкідливих податкових режимів (захід 2); запобігання неправомірному наданню пільг за угодою про уникнення подвійного оподаткування (захід 6); запобігання уникнення статусу постійного представництва (захід 7) і підвищення ефективності механізмів врегулювання суперечок (захід 14).
Україна, приєднавшись до плану, мала намір виконати зобов'язання по двох із зазначених заходах – 6 і 14.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті