Штучний інтелект від Google тепер може спілкуватися по телефону, як людина

Штучний інтелект від Google тепер може спілкуватися по телефону, як людина

Однак дивовижну нову властивість голосового помічника схвалюють не всі

Штучний інтелект від Google тепер може спілкуватися по телефону, як людина
фото Shutterstock

Глава Google Сундар Пічаї під час вступного слова на відкритті конференції Google I/O 2018 продемонстрував дивовижну і дещо моторошну функцію голосового помічника Google Assistant – тепер він може самостійно здійснювати дзвінки від імені користувача для виконання тих чи інших доручень. Про це пише ITC.ua з посиланням на The Verge.

Зокрема, в ході демонстрації глава Google відтворив на сцені телефонний дзвінок Google Assistant у перукарню, де той мав забронювати час на стрижку.

Асистент Google розмовляв настільки природно, що людина на іншому кінці лінії нічого не запідозрила, прийнявши  Google Assistant за реальну людину. Відео дзвінка:

Технологія, що лежить в основі нової функції, має назву Duplex і пов’язана з нейронними мережами. Поки що вона на стадії розробки, уточнив Сундар Пічаї.

Google описує систему штучного інтелекту Duplex як «нову технологію природного спілкування для виконання реальних завдань по телефону». Ця система орієнтована на виконання конкретних завдань на зразок призначення зустрічей певного типу. Причому спілкування з АІ в даному випадку цілком природне – не потрібно підлаштовуватися і стежити за своєю мовою, побоюючись непорозуміння.

Google бачить масу сценаріїв застосування цієї можливості, включаючи дзвінки різним компаніям з метою уточнення графіка їх роботи з подальшим оновленням відповідної інформації в картах Google Maps.

До речі, функція оснащена певним самоконтролем: якщо АІ бачить, що розмова пішла «не так» і виходить за межі його можливостей, то система завершує розмову і перемикається на оператора-людину.

Очевидне питання: чи повинна компанія повідомляти людей про те, що вони розмовляють з роботом? Віце-президент Google по інженерії Йоссі Матіас сказав CNET, що це «ймовірно» станеться. В коментарі The Verge представник Google сказав, що компанія несе відповідальність за інформування людей про спілкування з ботом.

Хоча експерти зазначають, що це буде досить складно. Якщо Google Assistant  на початку розмови скаже: «Привіт, ти говориш з роботом», то співрозмовник, швидше за все, просто повісить трубку. Альтернативою може стати обмеження реалістичності голосової функції або вмикання спеціального тону під час викликів.

Джоанна Брайсон, професор Університету Бата, що вивчає етику AI, прокоментувала для The Verge, що Google зобов'язаний розкривати цю інформацію. Якщо роботи можуть вільно представляти себе як люди, каже Брайсон, можливості для махінацій неймовірні, починаючи від шахрайських викликів до автоматизованих містифікацій. (Уявіть, що до вас в паніці телефонує хтось і повідомляє, що поблизу відбувається стрілянина. Ви ставите їм кілька запитань, вони відповідають – достатньо, щоб переконати вас, що це справжня людина, а потім вішають трубку, сказавши, що помилилися номером.)

Але Брайсон вважає, що недостатньо дозволяти компаніям управляти цією функцією, і для захисту громадськості повинні бути розроблені нові закони.

«Якщо ми це не відрегулюємо, деякі компанії, не такі помітні, як Google, скористаються цією технологією», – зазначила Брайсон.

Раніше співзасновник Google Сергій Брін попередив про небезпеку розвитку штучного інтелекту

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло