Державну Air Moldova виставили на продаж

Державну Air Moldova виставили на продаж

За компанію «просять» 2,5 млн євро

Державну Air Moldova виставили на продаж
фото з pixabay.com

Влада Молдови виставила на продаж державну авіакомпанію Air Moldova, оцінивши її у 48 млн леїв (близько 2,5 млн євро). Про це повідомляє Newsmaker.

Настільки низька ціна компанії пояснюється поганим фінансовим становищем компанії, борги якої перевищили 1,2 млрд леїв. Основні кошти авіакомпанії на кінець травня склали 683 млн леїв, уставний капітал – 300 млн леїв, а збитки за перші 5 місяців цього року склали 150 млн леїв.

«Мова йде не лише про нерухомість і літаки. Там великі борги», – заявили в Агентстві держвласності Молдови та додали, що новий власник буде змушений погасити ще й борги.

Раунд приватизації, до якого включили компанію, розпочався 27 липня і триватиме по 4 вересня.

Як повідомляється, експерт В’ячеслав Іоніце зазначив, що зараз більшість молдавських державних підприємств уже не належить державі.

«Компанія опиняється в боргах, бере займ, проводяться закупки через афілійованих осіб, а гроші виводяться. За результатами, власне, власником є той, у кого взяли в борг», – розповів він. За його словами, якщо за результатами купівлі-продажу власником Air Moldova не стане серйозна компанія з хорошим іміджем, то не варто вірити у чесність приватизації.

Колишній держсекретар Мінтрансу Молдови Олег Тофілат теж певен, що в цій ситуації важливо, яким чином будуть продавати авіакомпанію.

«Її не можна продавати, наприклад, як кінотеатр. Це велике підприємство, від якого залежить і авіасполучення, і надходження в бюджет. Його варто приватизувати через спецпроекти. Тобто держава має розуміти, чого воно хоче від нового власника, тому що для держави важливо, щоб літаки продовжували літати. Їх річний оборот складає 3 млрд леїв. Якщо компанія зникне, то ВВП країни скоротиться на 3 млрд леїв», – підкреслив Тофілат.

На його думку, при продажу такої компанії потрібен консультант, участь у виставках та презентаціях, де інвестори могли б ознайомитись із пропозицією. Замість цього, держава продає його як звичайний лот. Крім того, експерт підкреслив, що неправильно оцінювати таке підприємство лише за активами та боргами.

«Борги можуть складати і мільярд леїв і ібільше, але треба розуміти, що компанія, наприклад, могла взяти літак в лізинг, за який довго розраховується, і це для авіакомпаній нормальна практика. Один літак може коштувати $40 млн», – пояснив він.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті