ВАР: через закриті залізничні станції залишаються заблокованими тисячі тонн зернових
Витрати на логістику зросли втричі

Через закриті залізничні станції українські аграрії не можуть відвантажити продукцію: витрати на логістику зросли втричі, заблокованими залишаються тисячі тонн зернових, повідомляє Всеукраїнська аграрна рада (ВАР).
Як зазначається, члени ВАР заявляють про фінансові втрати, а також у скрутному становищі опинилися і власники елеваторів із залізничним сполученням.
«Наразі у нас «стоїть» 25 000 тонн продукції. А оскільки найближчу залізничну станцію закрили, маємо подавати вагони з м. Самбір. Нині це коштує нам майже 9000 (грн. – Mind), проти 3000, які платили раніше. Та й і цих вагонів нема, їх не подають. Заблокована і продукція на відправку, і добрива не можемо прийняти, адже станція закрита. Останнє завантаження відбулося ще наприкінці липня. Жодних повідомлень про припинення роботи станції не було», – цитує прес-служба ВАР представника ТОВ «Західні Аграрні Традиції» Ігоря Зварича.
Крім того, за словами голови ФГ «Строгого О.Ф.» Олександра Строгого, офіційних попереджень щодо закриття станції не отримували, – «направляли звернення на ім’я прем’єра, голови «Укрзалізниці», народних депутатів щодо ситуації із перевезеннями та все марно… І досі ми заблоковані».
«Впродовж року наше підприємство збудувало новий сучасний елеватор потужністю 80 000 тонн. Будівництво зернонавантажувального терміналу узгоджували із «Укрзалізницею». Буквально в липні цього року завершили будівництво елеватора, встигли завезти більше 20 000 тонн ранніх зернових – ячмінь, пшениця, горох. І все, на цьому справа завмерла – продати залізницею не можемо, адже станція у стані закриття. Отримати шість вагонів добрив, які ми вже оплатили, теж не можемо», – додає Строгий.
Раніше ГС «Всеукраїнська Аграрна Рада» у складі ГС «Всеукраїнський аграрний форум» та Американська торговельна палата закликали прем’єр-міністра Володимира Гройсмана у найкоротший термін сприяти вирішенню проблем щодо перевезення зернових залізничним транспортом, автомобільними дорогами загального користування та руху великогабаритної сільгосптехніки.
Нагадаємо: у червні цього року ПАТ «Укрзалізниця» разом з Європейською Бізнес Асоціацією (EBA) і основними учасниками аграрного бізнесу визначили шляхи оптимізації структури логістики зернових вантажів. Так, за словами в. о. голови правління «Укрзалізниці» Євгена Кравцова, планувалось «оптимізувати» 177 станцій із навантаження зерна, з яких у переліку залишилося 99 станцій.
Як зазначалось, на думку керівника держперевізника, прийняте рішення збільшить обсяги перевезень і сприятиме інвестуванню в модернізацію потужностей зі зберігання зернових.
Про те, до чого призведе подальше зволікання з вирішенням системних проблем УЗ, читайте у матеріалі Mind «Рейки розбрату: куди «Укрзалізниця» тягне українську економіку».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].