«Ростех» розповів скільки втратив через закриття ринку патронів США
Через санкції виробники патронів та зброї щорічно втрачають близько 10 млрд рублів (майже $152 млн)

За період дії американських санкцій щодо російських виробників патронів і стрілецької зброї вони втратили близько 50 млрд руб ($759,5 млн) виручки. Про це «РБК» повідомив індустріальний директор кластера звичайного озброєння, боєприпасів і спецхімії державної корпорації «Ростех» Сергій Абрамов.
«Санкції закрили для нас багато ринків, які мали хороший потенціал. Природно, закрився і американський ринок. В цілому через санкції в рік вітчизняні виробники втрачають близько 10 млрд руб виручки. Неважко підрахувати, яка сума приблизно виходить за всі п'ять років санкцій. Зараз нам доводиться перебудовуватися і коригувати стратегію з урахуванням цього», – зазначив Абрамов та додав, що всі російські патронні заводи зараз в тій чи іншій мірі обмежені в продажу стрілецьких боєприпасів.
На одному з підприємств оборонно-промислового комплексу виданню розповіли, що до впровадження санкцій близько 80% російської продукції йшло на ринки США і країн Європи.
У 2013 році росЗМІ стверджували, що американські компанії з дозволу Пентагону на рік закуповували сотні мільйонів російських патронів різних калібрів. Зокрема, тільки в 2012 році 5 приватних американських компаній – серед яких Intrac Arms International LLC і Wolf Perfomance Ammunition – уклали з російськими патронними заводами контракти на закупівлю 900 млн патронів різних калібрів. Перші поставки почалися на початку 2013 року.
Зараз США заповнюють запаси боєприпасів для зброї радянського і російського виробництва боєприпасами з Китаю та Болгарії.
«Американці – цинічні бізнесмени. Вони до останнього купували наш боєприпас, тому що він найдешевший. Зараз з урахуванням активної політики Штатів щодо створення несприятливої бізнес-середовища для російських підприємств, звичайно, вони свій ринок закрили », – розповів Абрамов.
Незважаючи на санкції, залишаються лазівки, які дозволяють законно поставляти патрони на американський ринок, говорить головний редактор журналу «Калашников» Михайло Дегтярьов. Принаймні російські патронні заводи поки представлені в США, підкреслює експерт.
«Це дуже добре для нас, тому що обсяги, які здатний з'їсти ринок США, дозволяють нашим виробникам патронів розвиватися і утримувати ціну», – додав він.
Щоб відшкодувати втрати російських підприємств, необхідно перебудувати всю патронну галузь, вважає Абрамов.
«Проблема в тому, що патронні заводи були давно приватизовані і розвивалися кожен в рамках своїх корпоративних планів. Галузь розрізнена, не розвивається, ситуацію можна назвати кризовою, – пояснив він. – Як наслідок, поки вітчизняний стрілецький боєприпас за деякими характеристиками поступається за якістю натівського – а це питання нашої конкурентоспроможності ».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].