За кордон через «Дружбу» пішло близько 3 млн тонн брудної нафти – «Транснєфть»
Повна очистка всієї системи, за попередніми підрахунками, потребує від шести до восьми місяців

Віце-президент «Транснєфті» Сергій Андронов у інтерв’ю виданню «Коммєрсант» розповів про те, де зараз знаходиться забруднена хлорорганікою нафта, що з нею робитимуть, коли буде відновлена робота «Дружби» та про варіанти компенсації втрат покупцям.
Загальний обсяг. За наявними оцінками, «загальний обсяг некондиційної нафти, поставленої нафтопровідною системою «Дружба» і через порт Усть-Луга, склав близько 3 млн тонн».
Повернення брудної нафти в РФ. За словами Андронова, «загальний обсяг витіснення нафти з території Білорусі в Росію становить сумарно 1,328 млн тонн. Він включає нафту в системі магістральних нафтопроводів білоруських компаній ВАТ «Гомельтранснафта Дружба» (868 000 тонн) і ВАТ «Полоцктранснєфть Дружба» (460 000 тонн). Процес витіснення розпочався 24 травня». Брудну нафту зберігатимуть у вільних ємностях резервуарних парків дочірніх підприємств «Транснєфті».
Брудна нафта за кордоном. Андронов розповів, що наразі забруднена хлорорганікою нафта, що потрапила через Білорусь до Польщі, розміщена в трубопровідній системі країни.
«Приведення нафти до рівня кондиційної, на нашу думку, можливо при її локалізації в вільних резервуарних парках з подальшим змішуванням з потоками чистої нафти, що надходить як з моря (порт Гданськ), так і нафтопровідною системою «Дружба». Загальний обсяг нафти, поставленої через ПСП «Адамова Застава» в Польщу і Німеччину, становить орієнтовно 690 500 тонн», – уточнив він.
Компенсації. На питання щодо того, від кого «Транснєфть» очікує вимог щодо компенсації та яким чином їх розраховуватимуть, Андронов заявив, що це «питання варто розглядати з урахуванням прийняття або неприйняття вантажовідправниками нашої пропозиції щодо компенсації. У разі відмови шлях врегулювання тільки один – через суд».
Чиста нафта. Керівництво «Транснєфті» розраховує, що система буде повністю очищена за шість – вісім місяців.
«Нафта, що відповідає нормативним показникам, з 4 травня надійшла на НПЗ Білорусі, з 10 травня – у порт Усть-Луга, а з 23 і 29 травня відповідно через Україну в Словаччину, Чехію і Угорщину», – додав Андронов.
Нагадаємо: раніше експерти підрахували, що експорт російської нафти Urals у Польщу і Німеччину може вийти на докризовий рівень у липні 2019 року.
Як повідомлялось, Мінськ встановив тарифи на прокачування нафти південною та північною гілками нафтопроводу «Дружба» на своїй території, зокрема на реверс некондиційної нафти в Росію.
Днями про вимоги компенсувати збитки через брудну нафту оголосила і французька нафтовидобувна компанія Total.
За підрахунками Міжнародного енергетичного агентства, європейським НПЗ у ІІ кварталі не вистачатиме близько 250 000 барелів на добу через забруднення нафти в нафтопроводі «Дружба».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].