Нові правила вантажних перевезень дозволять «Укрзалізниці» підняти тарифи на 20%

Нові правила вантажних перевезень дозволять «Укрзалізниці» підняти тарифи на 20%

Нововведення стосуються перевезення рослинних олій у цистернах

Нові правила вантажних перевезень дозволять «Укрзалізниці» підняти тарифи на 20%
Фото: УНІАН

Про новий порядок перевезень рослинних олій «Укрзалізниця» (УЗ) повідомила всі свої регіональні філії в листі, надісланому 24 червня. Його копію має в своєму розпорядженні Mind.

Нові правила вантажних перевезень дозволили «Укрзалізниці» підняти тарифи на 20%
Нові правила вантажних перевезень дозволили «Укрзалізниці» підняти тарифи на 20%

Згідно з розпорядженням головного офісу компанії, возити харчову олію можна буде тільки спеціалізованими цистернами. Тим же, хто таких вагонів не має, возити масло не заборонять, але за перевезення доведеться платити на 20% більше.

«По суті – це підвищення тарифів. Але для такого підвищення УЗ не потрібно проходити узгодження в Мінінфраструктури та Кабінеті міністрів. Це внутрішнє розпорядження керівництва залізниці, у якому прописуються нові вимоги до перевезень у цистернах. Зокрема, цистерни мають отримати спеціалізацію «харчового вагона». Якщо цього не зробити, то за перевезення в цистернах потрібно буде платити на 20% більше, ніж зараз. В УЗ тепер кажуть, що обслуговування перевезень у неспеціалізованих цистернах залізниці обходиться дорожче, ніж у спеціалізованих, харчових, тому що для таких перевезень потрібно створювати особливі умови», – каже Андрій Кирикович, генеральний директор логістичної компанії «Амадеус Марин», яка займається транспортуванням рослинних масел.

За його словами, ніяких додаткових послуг та особливих умов при цьому власник цистерни не отримує. 

«Приведення вагонів у відповідність до висунутих вимог коштуватиме серйозних фінансових витрат, а по суті нічого в самому вагоні або процесі перевезення не змінить. Особливо цинічно виглядає так званий перехідний період, наданий УЗ після численних спроб галузі скасувати цю норму. Всі вагони –  майже 6000 вагонів – мають привести у відповідність до 20 липня, тобто менше, ніж за місяць. Але справа не тільки в термінах. Рішення про переведення вагона в ту чи іншу спеціалізацію приймає Рада із залізничного транспорту держав – учасниць Співдружності, яка засідає за своїм регламентом. Перше засідання вже було, друге – у серпні. Отже, ми за будь-яких варіантів не встигаємо отримати необхідну спеціалізацію своїх вагонів у зазначені УЗ терміни» – додав він.

Кирикович припустив, що УЗ і не розраховує на те, що всі вагони будуть зі зміненою спеціалізацією в зазначений термін – до 20 липня, а це значить, що учасники перевізного процесу будуть змушені платити 20% понад тариф.

«У середньому це збільшить вартість перевезення в одній цистерні на 70 грн за 1 тонну. З огляду на обсяги перевезень рослинної олії залізницею (близько 2,5 млн тонн на рік) – це відчутні витрати для наших клієнтів. Це при тому, що і без 20%-го підвищення тарифи на перевезення олії – одні з найвищих».

Mind надіслав запит до УЗ із проханням пояснити таке підвищення тарифів. На момент публікації матеріалу відповіді від держперевізника не надійшло. 

Детальніше в матеріалі – Уроки збільшення прибутку: як «Укрзалізниця» заробляє на бізнесі.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті