Рада бізнес-обмудсмена провела аналіз тенденцій скарг на місцеві органи влади

Рада бізнес-обмудсмена провела аналіз тенденцій скарг на місцеві органи влади

Загальна кількість скарг скоротилася на два відсотки у ІІ кварталі 2019 року

Рада бізнес-обмудсмена провела аналіз тенденцій скарг на місцеві органи влади
Фото: pixabay.com

Рада бізнес-обмудсмена (РБО) провела аналіз тенденцій скарг на місцеві органи влади. Про це йдеться у відповідних даних.

Загальна кількість скарг скоротилася на 2% у ІІ кварталі 2019 року, основна група звернень – податкові питання – зросла на 6%. Це зумовлено збільшенням кількості скарг щодо блокування податкових накладних (+5%), електронного адміністрування ПДВ (+400%) та інших податкових питань (+75%). Починаючи з І кварталу 2019 року, ми отримували багато скарг на невиконання Державною фіскальною службою (ДФС) судових рішень щодо реєстрації окремих податкових накладних. 

Кількість скарг стосовно усіх правоохоронців зменшилася або залишилася стабільною, порівнюючи з попереднім періодом. Зокрема, компанії повідомили про меншу кількість випадків процесуальних зловживань правоохоронцями. 

Кількість скрарг від бізнесу щодо діяльності місцевих органів влади збільшилася в порівнянні з І кварталом 2019 року (+24%) і ІІ кварталом 2018 року (+50%).

Що стосується всіх інших держорганів з Топ-10, то порівняно з І кварталом 2019 року підприємства менше скаржилися на: митні питання (-34%), Міністерство юстиції (-24%), державні підприємства (-38%) та внесення змін до законодавства (-50%).

РБО провела аналіз тенденцій скарг на місцеві органи влади

У  ІІ кварталі 2019 року було розпочато 217 розслідувань з 398 отриманих скарг (55%). Решта скарг станом на 30 червня 2019 року знаходилися на попередньому вивченні (16%), або були відхилені, оскільки вони не відповідали критеріям Ради (30%).

РБО провела аналіз тенденцій скарг на місцеві органи влади

Переважна причина (43%) відхилення скарг – вони були поза межами компетенції Ради. Активні судові провадження (18%) та відсутність порушення у діях держоргану (11%) також були поширеними. Протягом звітного періоду Рада отримала в 2,5 рази більше повторюваних скарг, але менше звернень, в яких компанії ставили під сумнів законність рішення суду.

РБО провела аналіз тенденцій скарг на місцеві органи влади

Частка скарг на дії ДФС и, яка займалася як податковими, так і митними питаннями, у ІІ кварталі становила 65%, що на + 2 п.п. більше, ніж у попередньому періоді. Компанії менше скаржилися на зловживання Національної поліції порівняно з І кварталом 2019 року та ІІ кварталом 2018 року. Ще один правоохоронний орган – Служба безпеки України – взагалі не потрапила до Топ-10. Також збільшилася кількість скарг на дії Міністерства регіонального розвитку (+75%), Міністерства аграрної політики та продовольства (+100%) та Міністерства екології та природних ресурсів (+33%). Натомість, Рада отримала менше звернень щодо Міністерства юстиції (-12%) та Міністерства соціальної політики та праці (-13%).

Більшість звернень надійшла від оптовиків (22%), виробників (13%), девелоперів (11%), приватних підприємців (11%) та агробізнесу та гірничодобувної промисловості (9%). Порівнюючи з І кв. 2019 р. частка скарг, поданих оптовиками, зменшилася на 5 п.п., а приватних підприємців, навпаки, зросла на 4 п.п.

Нагадаємо: екс-мер Варшави, діючий депутат польського Сейму Марчін Швенчицькій обійме посаду бізнес-омбудсмена.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті