Рада бізнес-обмудсмена провела аналіз тенденцій скарг на місцеві органи влади
Загальна кількість скарг скоротилася на два відсотки у ІІ кварталі 2019 року

Рада бізнес-обмудсмена (РБО) провела аналіз тенденцій скарг на місцеві органи влади. Про це йдеться у відповідних даних.
Загальна кількість скарг скоротилася на 2% у ІІ кварталі 2019 року, основна група звернень – податкові питання – зросла на 6%. Це зумовлено збільшенням кількості скарг щодо блокування податкових накладних (+5%), електронного адміністрування ПДВ (+400%) та інших податкових питань (+75%). Починаючи з І кварталу 2019 року, ми отримували багато скарг на невиконання Державною фіскальною службою (ДФС) судових рішень щодо реєстрації окремих податкових накладних.
Кількість скарг стосовно усіх правоохоронців зменшилася або залишилася стабільною, порівнюючи з попереднім періодом. Зокрема, компанії повідомили про меншу кількість випадків процесуальних зловживань правоохоронцями.
Кількість скрарг від бізнесу щодо діяльності місцевих органів влади збільшилася в порівнянні з І кварталом 2019 року (+24%) і ІІ кварталом 2018 року (+50%).
Що стосується всіх інших держорганів з Топ-10, то порівняно з І кварталом 2019 року підприємства менше скаржилися на: митні питання (-34%), Міністерство юстиції (-24%), державні підприємства (-38%) та внесення змін до законодавства (-50%).

У ІІ кварталі 2019 року було розпочато 217 розслідувань з 398 отриманих скарг (55%). Решта скарг станом на 30 червня 2019 року знаходилися на попередньому вивченні (16%), або були відхилені, оскільки вони не відповідали критеріям Ради (30%).

Переважна причина (43%) відхилення скарг – вони були поза межами компетенції Ради. Активні судові провадження (18%) та відсутність порушення у діях держоргану (11%) також були поширеними. Протягом звітного періоду Рада отримала в 2,5 рази більше повторюваних скарг, але менше звернень, в яких компанії ставили під сумнів законність рішення суду.

Частка скарг на дії ДФС и, яка займалася як податковими, так і митними питаннями, у ІІ кварталі становила 65%, що на + 2 п.п. більше, ніж у попередньому періоді. Компанії менше скаржилися на зловживання Національної поліції порівняно з І кварталом 2019 року та ІІ кварталом 2018 року. Ще один правоохоронний орган – Служба безпеки України – взагалі не потрапила до Топ-10. Також збільшилася кількість скарг на дії Міністерства регіонального розвитку (+75%), Міністерства аграрної політики та продовольства (+100%) та Міністерства екології та природних ресурсів (+33%). Натомість, Рада отримала менше звернень щодо Міністерства юстиції (-12%) та Міністерства соціальної політики та праці (-13%).
Більшість звернень надійшла від оптовиків (22%), виробників (13%), девелоперів (11%), приватних підприємців (11%) та агробізнесу та гірничодобувної промисловості (9%). Порівнюючи з І кв. 2019 р. частка скарг, поданих оптовиками, зменшилася на 5 п.п., а приватних підприємців, навпаки, зросла на 4 п.п.
Нагадаємо: екс-мер Варшави, діючий депутат польського Сейму Марчін Швенчицькій обійме посаду бізнес-омбудсмена.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].