Порівняно з минулим роком, кількість фейкових новин у світі зросла вдвічі – дослідження
56 країн світу використовують Facebook для поширення фейкових новин

У 2018 році кількість країн, які підроблюють контент, збільшилася більше ніж удвічі порівняно з 2017 роком. У цих країнах соцмережі використовують для впливу на громадську думку, як мінімум, одна політична партія або державний орган. До такого висновку прийшли дослідники з Оксфордського університету, передає Euronews.
У дослідженні вказано, що найпопулярнішою платформою для недобросовісних інформаційних кампаній залишається Facebook. Для поширення пропаганди ним користуються в 56 країнах, вважають вчені.
«Соцмережами стали користуватися багато авторитарних режимів. У 26 країнах інтернет-пропаганда використовується як інструмент контролю інформації для досягнення трьох основних цілей: придушення основних прав людини, дискредитація політичних опонентів і придушення інших, протилежних думок», – ідеться в звіті.
У той час як Росія і Туреччина, на думку авторів, використовують фейкові новини для дискредитації противників влади, Китай перекручує факти для придушення протестів.
Найчастіше для маніпуляції інформацією використовуються вірусні меми, відео та картинки. Популярність набирає візуальний контент для Instagram і YouTube.
«Зростання популярності цих платформ пояснюється розвитком технології поширення фейк-ньюс, – зазначає одна з авторів звіту Саманта Бредшоу. – Сайтів, на яких діляться статтями, стає все менше, а відео і короткої інформації стає все більше».
Популярність фото-контенту Бредшоу пояснює тим, що «картинки викликають більше емоцій, ніж слова, і мають більше шансів стати вірусними».
Facebook при цьому стверджує, що надання користувачам достовірної інформації – «головний пріоритет» компанії.
«Ми розробили більш інтелектуальні інструменти, внесли більшу прозорість і зміцнили партнерські відносини, щоб краще виявляти загрози, зупиняти зловмисників і скорочувати поширення дезінформації в Facebook, Instagram і WhatsApp», – прокоментував представник соцмережі.
Цього місяця технологічні компанії оголосили про створення альянсу з ВВС для боротьби з поширенням фейкових новин. Стратегія включає в себе «систему раннього попередження», яка дозволяє компаніям повідомляти одна одній про неправдивий контент.
Раніше повідомлялося, що Facebook буде видаляти посилання на низькосортні сайти, оцінюючи їх за кількістю вхідних та вихідних посилань.
Нагадаємо, Facebook призупинив в Україні кампанію з дезінформації вартістю $1,6 млн.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].