Google та Facebook повинні припинити стеження за користувачами – правозахисники
В Amnesty International заявили, що користувачі змушені йти на ««фаустівську угоду» - давати згоду на надання своїх даних, щоб отримати доступ до сервісів Google та Facebook

Правозахисна організація Amnesty International опублікувала доповідь, у якій розкритикувала технологічних гігантів, зокрема, Google і Facebook. Правозахисники вимагають від них відмовитися від їхньої бізнес-моделі, яка базується на стеженні за своїми користувачами. Про це пише DW.
За словами Amnesty International, такі дії інтернет-гігантів «абсолютно несумісні з правом на приватне життя».
Крім того, за твердженнями правозахисників, Google та Facebook обмежують низку інших прав – на свободу вираження поглядів, на рівність та недискримінацію. У звіті зазначається, що практика компаній збирати і накопичувати особисті дані з метою використання для рекламних компаній є «безпрецедентним посяганням на право на приватне життя».
У звіті наголошується, що технологічні гіганти змушують користувачів погоджуватися на «фаустівську угоду» – дати згоду на надання своїх даних, щоб отримати доступ до сервісів Google та Facebook.
«Цей повсюдний нагляд підірвав саму суть права на приватне життя», – наголошується у звіті.
Крім того, правозахисники закликали уряди країн світу юридично гарантувати право людей на невідслідковування рекламодавців чи інших третіх сторін.
У Facebook не погодилися із звинуваченнями правозахисників і заперечили, що їхня бізнес-модель базується на стеженні за користувачами.
«Вибір особи користуватися послугами Facebook, а також способи, у який ми збираємо, отримуємо або використовуємо дані, чітко викладені та визнані користувачами і не можуть уподібнюватися до недобровільного (а часто і незаконного) стеження уряду», – написав у своєму зверненні директор з питань публічної політики Facebook Стів Саттерфілд.
У свою чергу, в Google не надали офіційної відповіді на звіт Amnesty International, але також не погодилися з його висновками.
Нагадаємо: Федеральна влада США почала розслідування стосовно Facebook більше року тому в зв'язку з появою інформації про те, що Cambridge Analytica незаконно отримала дані 87 млн користувачів соцмережі. Передбачається, що ці дані могли бути використані в ході виборчої кампанії в США в 2016 році і референдуму про вихід Великобританії з Євросоюзу (Brexit).
Cambridge Analytica заперечувала свою провину, стверджуючи, що це був звичайний і законний збір даних для онлайн-реклами. Через скандал компанія позбулася клієнтів і оголосила про банкрутство.
Як повідомлялось, раніше цього місяця Facebook повідомила подробиці про незалежний наглядовий орган, якому користувачі зможуть поскаржитися на неправомірне видалення контенту.
Наприкінці жовтня Facebook погодилася заплатити штраф в розмірі 500 000 фунтів ($644 000) через скандал з консалтинговою компанією Cambridge Analytica.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].