Рада передбачила зміни щодо адміністрування податків у Податковому кодексі

Рада передбачила зміни щодо адміністрування податків у Податковому кодексі

Закон спрямований на впровадження кроків плану дій BEPS

Рада передбачила зміни щодо адміністрування податків у Податковому кодексі
Фото: УНІАН

Верховна Рада ухвалила у другому читанні та в цілому закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (1210). За ухвалення такого рішення проголосували 283 народних депутати, проти – 37, утримались – 33, не голосували – 39, передає кореспондент Mind.

Як зазначив голова комітету з питань фінансів податкової та митної політики Данило Гетьманцев, до розгляду даного законопроекту у другому читанні було подано 2219 правок, з яких 1174 враховано, а 1045 – відхилено.

Як нагадують автори даного законопроекту у пояснювальній записці до нього, «з 1 січня 2017 року Україна приєдналась до міжнародної програми розширеного співробітництва з питань імплементації Плану дій BEPS (включає 15 кроків, що покривають різні сфери протидії агресивному податковому плануванню), участь в якій на сьогодні приймають понад 116 країн світу. Впровадження кроків плану дій BEPS є передумовою для лібералізації валютного регулювання, що відповідає зобов’язанням України в рамках Угоди про асоціацію із ЄС».

Ухвалений закон передбачає запровадження правил – контролю за трансфертним ціноутворенням; –        оподаткування контрольованих іноземних компаній; – обмеження витрат за фінансовими операціями з пов’язаними особами; – запобігання зловживанням у зв’язку із застосуванням договорів про уникнення подвійного оподаткування; – запобігання уникненню статусу постійного представництва та оподаткування постійних представництв; – застосування процедури взаємного узгодження.

Також законом передбачено, що ключовими напрямами податкової реформи є: запровадження винної відповідальності платників податків; вмотивовані рішення контролюючих органів про накладення штрафів; запровадження відповідальності контролюючих органів; простий механізм відшкодування шкоди платникам податку; реформування пені.

Законом запроваджуються зміни до чинного законодавства в частині розгляду матеріалів перевірки, який здійснюватиметься колегіально постійно діючим органом контролюючого органу комісією з питань розгляду заперечень.

Також вдосконалюється процедура оскарження рішень контролюючих органів шляхом створення постійного дорадчого органу при центральному органі виконавчої влади – Апеляційної ради з питань розгляду скарг платників податків, яка розглядатиме скарги на рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику у передбачених Податковим кодексом випадках.

Додамо, що народні депутати 340 голосами підтримали поправку народного депутата Галини Васильченко (№2086) Галини Васильченко. За її словами ця поправка передбачає підняття лімітів оборотів для ФОПів першої, другої та третьої груп відповідно до 1 млн грн, до 5 млн грн та до 7 млн грн.

«Відповідні норми передбачені у кількох законопроектах, які зареєстровані депутатами різних фракцій. Дуже давно фізичні особи-підприємці чекають цього підвищення, адже ліміти встановлювали ще 2014-2015 роках, коли, наприклад, мінімальна зарплата була 1700 грн, а зараз вона 4700 грн», – сказала Васильченко.   

Крім того депутати 255 голосами підтримали  враховану комітетом поправку правку №1888, 247 голосами правку №1889, 242 голосами було підтримано поправку №1917  та  було підтримано 241 голосом поправку №1926, та 243 голосами підтримано поправку №1927 та підтримано 231 голосом поправку №2143.

Крім того депутати врахували 281 голосом поправку №1123. Згідно з таблицею поправок до закону, ця правка передбачає: У статті 102:1) пункт 102.1 викласти  в новій редакції   такого змісту: «102.1. Контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня – у разі проведення перевірки операції відповідно до статтей 39, та 392 цього Кодексу та/або перевірки податкових зобов'язань податкових агентів щодо податку на доходи фізичних осіб, військового збору при виплаті заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) фізичній особі у зв'язку з трудовими відносинами), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, – за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації або уточнюючої декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань, в межах поданих уточнень, за такою податковою декларацією протягом 1095 днів (2555 дня – у разі проведення перевірки відповідно до статтей 39, та 392 цього Кодексу) з дня подання уточнюючого розрахунку (декларації).

У разі виявлення, за результатами перевірки, порушень інших вимог податкового законодавства, безпосередньо не пов’язаних з декларуванням податкових зобов’язань платником податків, а також порушень вимог іншого, крім податкового законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму штрафних санкцій (фінансових санкцій, штрафів) платника податків не пізніше 1095 дня з дня вчинення відповідного правопорушення.

По місцевих податках та/або зборах, по яких передбачено подання річної податкової декларації, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2. статті 102 цього Кодексу, має право за результатами перевірки самостійно визначити суму грошових зобов’язань, у разі виявлення ним за результатами перевірки заниження суми визначеного платником податків податкового зобов’язання з цих податків, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати цих податків, визначених у відповідних розділах цього Кодексу».

Також ця правка вносить зміні у деякі інші положення Податкового кодексу.

Раніше, як повідомляв Mind, парламент ухвалив закон щодо вдосконалення адміністрування податків. Ним вносяться зміни до низки законів і кодексів та 63 інших законодавчих актів, які розподіляють повноваження між органами податкової та органами митної служби.

Ці закони є взаємопов'язаними.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло