«Ми плануємо збільшення експорту замороженої продукції, перш за все традиційного високорецептурного хліба», – Борис Шестопалов
Співвласник HD-group розповів про плани компанії з розширення лінійки продуктів шляхом установки нового обладнання та придбання галузевого підприємства

Про основні тренди ринку хлібобулочних виробів і виклики, що стоять перед хлібопеками, говорили в Києві 20 лютого на профільній конференції «Технології виробництва та упаковки хлібобулочних і борошняних виробів 2020». Як зазначив на прес-конференції, що відбулася в рамках заходу, співвласник компанії HD-group Борис Шестопалов, сьогодні багато учасників ринку намагаються орієнтуватися на експорт.
«Починаючи з 2019 року головним фактором послаблення позицій української продукції є нестабільна ситуація з курсом валют. Постійне коливання гривні негативно впливає на роботу виробника чи експортера, оскільки зміцнює гривню, за не завжди об'єктивними економічними причинами, не дає можливості укладати довгострокові контракти. Всі ціни фіксуються у валюті, а з подібною динамікою курсу валют багато компаній зазнають збитків», – коментує Борис Шестопалов.
Тим не менш, компанія HD-group розширює кордони, розвиваючи експортні ринки, щоб бути присутнім у багатьох країнах. На сьогоднішній день традиційна категорія продукції представлена великим асортиментом у країнах пострадянського простору, а саме, у Білорусі, Молдові, Прибалтиці. На експорт йдуть кондитерські вироби з тривалим терміном зберігання понад 4-6 місяців, бакалійна продукція, вся лінійка круп, сніданки, топпинги та сиропи.
«Ми маємо позитивний досвід роботи з Німеччиною, а, саме, з мережею «Моноліт», оскільки вона орієнтована на вихідців з колишнього радянського союзу. Там ми представлені широкою лінійкою продукції сезонного та постійного попиту. У нас дуже великі замовлення на великодні кекси тривалого зберігання, і це цілі контейнерні відвантаження», – зазначає Борис Шестопалов.
За його словами, компанія має досвід виходу на ринок Близького Сходу, Північної Америки, перш за все, у Канаду, тому, що є культура споживання національного продукту. Здійснюються постачання кошерної продукції для двох ізраїльських дистриб'юторів, а саме, різних пряників і печива. На експорт йде близько 10% продукції, а 90% реалізується на внутрішньому ринку, бо перш за все, HD-group є національним виробником.
У планах компанії – розширення лінійки продуктів шляхом встановлення нового обладнання та придбання галузевого підприємства. В перспективі – збільшення експорту замороженої продукції, перш за все, традиційного високорецептурного хліба.
«Для виробників Європи, а, особливо, Америки – це нетипова продукція, вона більш притаманна скандинавським країнам, тому ми бачимо величезні експортні можливості. Ця продукція є нішевою та на неї зростає попит, плюс, житні вироби більш корисні, ніж пшеничні», – додав співзасновник компанії.
Про HD-group:
«HD-group» – група компаній, яка була заснована у 1998 році як ГК «Хлібодар» у м.Запоріжжя. Засновники – Сергій Чекальський та Борис Шестопалов. До складу Групи входять зернопереробні підприємства; заводи з виробництва хлібобулочних і борошняних кондитерських виробів; завод з виробництва джемів, варення; бакалії; компанії з організації закупівель та логістики.
У 2019 ГК «Хлібодар» була трансформована у ГК «HD-group». Сьогодні HD-group функціонує як агріфуд платформа, виступаючи сервісним центром з набором аутсорсингових функцій на B2B ринку – від виробництва товарів (в рамках чинних виробничих напрямків) до надання сервісних послуг з організації закупівель та логістики.
Кількість працівників – понад 2600 осіб.
EBITDA Margin Ratio 2019 – 14,8%.
Виручка без ПДВ 2019 склала 1,235 млрд грн.