Захворіло у світі
6,279,668
Померло у світі
374,247
Вилікувалось у світі
2,674,114
Захворіло в Україні
24,012
Померло в Україні
718
Вилікувалось в Україні
9,690
«Соціально відповідальний бізнес першим демонструє приклад екстериторіальності», – Борис Шестопалов
Реклама

«Соціально відповідальний бізнес першим демонструє приклад екстериторіальності», – Борис Шестопалов

Співвласник та CEO HD-group, співзасновник благодійного фонду «Соціальні ініціативи» розповів про налаштування робочих процесів в умовах пандемії, посилення санітарних норм на виробництві та підтримку співробітників, а також запровадження низки заходів для тих, хто цього сьогодні найбільше потребує

Цей матеріал також доступний російською
«Соціально відповідальний бізнес першим демонструє приклад екстериторіальності», – Борис Шестопалов
Борис Шестопалов, співвласник та CEO HD-group

– Борисе Борисовичу, у кризові періоди хліб – це те, що завжди має бути на полицях  супермаркетів. Як криза вплинула на вашу компанію та як на ваших підприємствах відбувається дотримання правил безпеки та санітарії у зв’язку з пандемією коронавірусу? Поділіться, будь-ласка, своїм досвідом.

– Так, дійсно хліб – один з тих продуктів, попит на який повинен бути стабільним та зростати у період кризи.  Від початку карантину ми спостерігали зростання реалізації продукції, але сьогодні вона повернулася до рівня докарантинного часу.

Безумовно, криза внесла багато корективів у розпорядок роботи підприємств нашої групи, оскільки сьогодні ми запровадили цілу низку заходів на упередження поширення COVID-19 та посилення процедур дотримання відповідних правил та норм на виробництві в умовах карантину.

В частині безпеки виробництва продуктів ми посилили контроль усіх ланцюгів як на «вхід», так і на «вихід» з підприємства. Запроваджена низка заходів – додатковий контроль пакування сировини, яка приходить на підприємства; бар’єри між підприємствами групи та сторонніми машинами; щоденна дезінфекція всіх автомобілів; перехід на упаковку продукції; термометрія для всього персоналу, що введена на усіх підприємствах; тотальна дезінфекція підприємств, «масочний» режим персоналу, максимальне уникнення особистих контактів наших співробітників із зовнішнім світом.

«Соціально відповідальний бізнес першим демонструє приклад екстериторіальності», – Борис Шестопалов

В умовах карантину ми активно підтримуємо кампанію «Залишайся вдома». І ця позиція застосовується як в середині компанії, так і в зовнішній політиці.

Усі співробітники офісу, які могли перейти на дистанційну роботу – були переведені на такий режим. Ми намагаємося максимально розосередити персонал на підприємствах по робочім місцям для мінімізації скупчення людей.

Також це стосується і зовнішніх заходів, які ми ініціюємо. Наприклад, напередодні Великодня задля уникнення масових зібрань з приводу освячення пасок та порушення у зв’язку з цим карантину, ми запросили на наші виробництва священників православної церкви і вони освятили наші пасхальні вироби. Так на свята на полицях магазинів з’явилися вже освячена пасхальна продукція.

– Як ви забезпечуєте стабільність ланцюгів поставок?

– Стабільність ланцюгів поставок  здійснюється, як і раніше, нашим закупочним центром. Головне, що ми зробили – визначили 20 ключових сировинних позицій та позицій з пакування. Зараз ми збільшуємо їх нормативні запаси, підписуємо договори з постачальниками про збільшення обсягів відвантаження та про створення для нас страхових запасів на їхніх складах.

– Чи оптимізуєте асортимент?

– В цілому, асортимент практично не змінився. Відбулася незначна зміна асортименту, але це, в першу чергу, за рахунок того, що ми почали фасувати весь хліб, і тепер практично вся продукція – різана та упакована. Це головне, що змінилося а асортименті.  Безумовно, це спричинило значне збільшення витрат на пакувальний матеріал.

Але я розумію, що це потреба сьогодення, і найближчим часом продаж неупакованої продукції буде майже неможливим.

«Соціально відповідальний бізнес першим демонструє приклад екстериторіальності», – Борис Шестопалов

– Чи вдалося уникнути паніки серед співробітників?

– Я вважаю, що це особисте питання кожного члена нашого суспільства. Якщо взагалі казати про наші підприємства – ми спокійно продовжуємо працювати, ми продовжуємо робити свою справу,  ми демонструємо, що комплекс заходів, який наразі запроваджено, спрямований насамперед на безпеку нашого персоналу, і це додає людям впевненості. Окрім цього, всі наші співробітники застраховані. Ми перевірили та переконалися, що  страхова компанія, з якою ми співпрацюємо, буде покривати виплати у випадках, коли виплати не будуть здійснені державою. Хоча, як ви знаєте, лікування людей, що заразилися на коронавірус, фінансується державою. Також ми з профспілками наших підприємств прийняли рішення про виділення коштів на лікування, якщо у когось із наших співробітників буде виявлено COVID-19. Ми готові надати максимальну підтримку своїм співробітникам, якщо виникне така необхідність.

– Які ви можете дати поради бізнесу, як вистояти в цей період?

– Ми усвідомлюємо, що за довгим карантином настане затяжний спад економічної активності, і нас, слідом за  хвилею  світової пандемії,  може накрити хвилею світової економічної кризи. В цих умовах складно сказати щось нове та поділитися якимось унікальним досвідом. Ми зосередилися на таких основних кроках: скорочення витрат; збереження клієнтів; незважаючи ні на що – розвиток продажів; уважне ставлення до асортименту; збереження людського капіталу та збереження впевненості наших співробітників у завтрашньому дні; гідне фінансове забезпечення тим робітникам,  з ким, можливо, прийдеться попрощатися.

Ми всі є частиною глобальної економічної конструкції. Не може бути ситуації, коли весь удар кризи зазнав тільки окремий сегмент бізнесу. Тому важливо під час кризи провести перемовини з  банками, орендодавцями. Всі сторони повинні бути договороспроможні. Тільки в такому випадку українська економіка не посипиться як картковий будинок.

Всі повинні зрозуміти, що зараз час виживання. На мою думку, потрібно переконати усіх партнерів вести себе по-партнерські, та, безумовно, самим відповідати цим критеріям.

– Сьогодні HD-group активно реалізує низку соціальних проєктів. На які напрямки та регіони спрямована ця діяльність?

– Всю свою благодійну діяльність ми здійснюємо через благодійний фонд «Соціальні ініціативи», який ми створили у цьому році, і який під час карантину став осередком підтримки для багатьох людей. Ми сфокусувалися на декількох напрямах – лікарні та соціально незахищені категорії громадян, яких ми підтримуємо через громадські організації та центри соціальної допомоги. Основним регіоном стала Запорізька область, де зосереджена більшість наших підприємств, але низка благодійних ініціатив реалізується і у Чернівцях і на Київщині, де представлена наша Група.

«Соціально відповідальний бізнес першим демонструє приклад екстериторіальності», – Борис Шестопалов

Сьогодні ми щоденно забезпечуємо хлібом Запорізьку та Чернівецьку обласну лікарні; підтримуємо не тільки продукцією власного виробництва, а й необхідним обладнанням – закуплено та передано інфрачервоні термометри та близько 300 захисних окулярів. Окрему увагу приділяємо малозабезпеченим громадянам похилого віку, які під час карантину знаходяться у групі підвищеного ризику. Цій категорії, а це біля 3600 осіб,  здійснюється щотижнева доставка хлібної продукції та продуктових наборів.

Окрім цього, понад 2 тон кондитерської продукції було передано нашим фондом Запорізькому міському центру допомоги. Адресна допомога у вигляді продукції Чернівецького хлібокомбінату надійшла у низку установ: Чернівецький соціальний центр «Турбота», міську службу сім’ї , дітей та молоді, Чернівецький центр служби крові, громадську організацію «Народна допомога України».

Напередодні Великодня наш благодійний фонд оперативно відгукнувся на запит Єдиного координаційного центру КМДА – 2000 пасок були передані до Києва координаційному центру, який здійснює координацію благодійників і волонтерів для допомоги соціально незахищеним киянам.

Я вважаю, що Україна – це не тільки Київ або Запоріжжя... І проблеми скрізь однакові, тільки десь більше, а десь трохи менше. І тільки всі разом ми здатні перемогти будь-які лиха. І саме соціально відповідальний бізнес першим демонструє приклад такої екстериторіальності. Таке міжрегіональне співробітництво у допомозі людям, які зараз знаходяться у групі ризику через пандемію коронавірусу, яскравий приклад того, що волонтерство та благодійність для України – це рух, що об'єднує, і він не може бути обмежений регіональними кордонами.

Про HD-group:

«HD-group» – група компаній, яка була заснована у 1998 році як ГК «Хлібодар» у м.Запоріжжя. Засновники – Сергій Чекальський та Борис Шестопалов. До складу Групи входять зернопереробні підприємства; заводи з виробництва хлібобулочних і борошняних кондитерських виробів; завод з виробництва джемів, варення; бакалії; компанії з організації закупівель та логістики.

У 2019 ГК «Хлібодар» була трансформована у ГК «HD-group». Сьогодні HD-group функціонує як агріфуд платформа, виступаючи сервісним центром з набором аутсорсингових функцій на B2B ринку – від виробництва товарів (в рамках чинних виробничих напрямків) до надання сервісних послуг з організації закупівель та логістики.

Кількість працівників – понад 2600 осіб.

EBITDA Margin Ratio 2019 – 14,8%.

Виручка без ПДВ 2019 склала 1,235 млрд грн.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті