«Київстар» і «Vodafone Україна» прозвітували про зменшення кількості абонентів, тоді як у lifecell вона збільшилася майже на 12%

«Київстар» і «Vodafone Україна» прозвітували про зменшення кількості абонентів, тоді як у lifecell вона збільшилася майже на 12%

Велика трійка прозвітувала про чистий дохід, середній чек з одного абонента й обсяг інвестицій

«Київстар» і «Vodafone Україна» прозвітували про зменшення кількості абонентів, тоді як у lifecell вона збільшилася майже на 12%
Фото: itc.ua

Велика трійка мобільних операторів – «Київстар», «Vodafone Україна» і «lifecell» – оголосили результати фінансової та операційної діяльності у другому кварталі 2020 року. «Vodafone Україна» декларує збільшення прибутку на 97%, а lifecell зменшення збитків на 88%.


ВИРУЧКА

Понад 6 млрд грн виручки отримав найбільший оператор України «Київстар». У порівнянні з другим кварталом 2019 року вона виросла на 6,8%. При цьому у звіті зазначається, що половина виручки отримана з оплати послуг мобільного інтернету. 

На другій позиції – «Vodafone Україна». Компанії вдалося заробити 4,1 млрд грн, що на 9% більше, ніж за аналогічний період 2019 року. Це найвища на ринку динаміка збільшення доходу. У компанії пояснюють: збільшення доходу пов'язане з ростом споживання дата-послуг і збільшенням покриття швидкісного мобільного інтернету.

Виручка оператора lifecell складає 1,596 млр грн. Це на 7,7% більше, ніж у квітні-червні минулого року.

«Таке збільшення доходу обумовлено зростанням прибутку від споживання послуг мобільного Інтернету й голосових послуг на тлі зниження доходів роумінгу через закриття кордонів під час пандемії COVID-19. Використання роумінгових послуг почало відновлюватися в травні-червні 2020 року», – пояснюють у компанії.


ЧИСТИЙ ПРИБУТОК/ЗБИТОК

Оператор «Київстар» не опублікував інформацію про свій чистий прибуток чи збиток.

«Vodafone Україна» на противагу збитку в минулому кварталі показав збільшення чистого прибутку на 97% у порівнянні з торішніми показниками. Таким чином компанія одержала понад 1 млрд чистого прибутку.

Оператору lifecell вдалося на 88,4% зменшити свій чистий збиток. Отож проти 293,2 млн грн чистого збитку в другому кварталі 2019 року компанія вийшла на збиток у 34 млн грн цьогоріч. А в червні операційна діяльність дозволила компанії вийти на чистий прибуток.


EBITDA/OIBDA

«Київстар» і lifecell розголошують лише EBITDA, а «Vodafone Україна» – OIBDA. Порівнювати ці показники некоректно. Тому просто наводимо їх.

Прибуток «Київстар» до виплати відсотків і податків (EBITDA) за другий квартал 2020 року складає 4,076 млрд грн, що на 11,7% більше, ніж за аналогічний період минулого року. 

У lifecell ці показники дорівнюють 880,1 млн грн. Таким чином EBITDA компанії збільшилося на 10,2% проти другого кварталу 2019 року.

Прибуток «Vodafone Україна» до вирахування зносу основних засобів і амортизації нематеріальних активів (OIBDA) складає 2,1 млрд грн. Динаміка зростання в порівнянні з минулим роком – 11%.

«Показники операційної ефективності вдалося поліпшити завдяки оптимізації витрат і збільшення доходів від дата-послуг», – ідеться у звіті.  


МАРЖА EBITDA/OIBDA

«Київстар» збільшив маржу на 2,8%: з 65% у другому кварталі 2019 року до 67,8% за аналогічний період у 2020 році.

lifecell – на 1,2 %: з 53,9% до 55,1%.

«Vodafone Україна» на 0,9%: з 51,7% до 52,6%.

Ці обрахунки показують рентабельність компаній. Отож мобільний зв'язок залишається одним з найрентабельніших напрямків бізнесу в Україні.


КІЛЬКІСТЬ АБОНЕНТІВ

Значне зменшення кількості користувачів демонструють «Київстар» і «Vodafone Україна». У «синього» оператора кількість абонентів зменшилася на близько 600 000 у порівнянні з першим кварталом 2020 року. Таким чином станом на січень-березень 2020 року мобільним зв'язком цього оператора користувалися 26 млн осіб, а вже через три місяці – 25,4 млн. У 2019 році компанія декларувала показники 26,2 млн абонентів.

«Тенденція до зменшення кількості активних sim-карт обумовлена негативними демографічними процесами, а також поступовою відмовою абонентів від використання декількох sim-карт. Крім того, обмеження, пов'язані з карантином, також відбилися на зниженні продажів у роздрібній мережі», – пояснює компанія.

Оператор «Vodafone Україна» втратив близько 500 000 абонентів. За перший квартал 2020 року компанія звітувала про 19,5 млн користувачів, а за квітень-червень – про 19 млн. У порівнянні з аналогічним періодом 2019 року кількість абонентів зменшилася на 600 000. У компанії це пов'язують зі зменшенням динаміки нових підключень у результаті часткового закриття роздрібних точок на карантині.

Натомість їхній колега lifecell навпаки задекларував збільшення користувачів мережею на 11,8% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. До того ж за один квартал їхня кількість зросла на 1,7% і становить 7,6 млн абонентів. 

Попри негативні показники перших двох операторів вони все одно залишаються найбільш популярними серед користувачів мобільною мережею.


СЕРЕДНІЙ ДОХІД ВІД АБОНЕНТА (APRU)

Найбільший дохід від одного користувача має «Київстар». Таким чином користувач мобільної мережі приносить у бюджет компанії в середньому 72 грн. Проти першого кварталу 2020 року чек збільшився на 9,4%. 

«У той же період використання мобільного інтернету зросла на 54,3%, до 5,0 гігабайт на абонента, в той час, як середній дохід від абонента (ARPU) збільшився на 9,4%», – аналізують у компанії.

На другому місці lifecell. «Активний 3-місячний ARPU у другому кварталі 2020 року зменшився на 3% на річній основі й склав 70,3 грн у порівнянні з торішнім показником 72,5 грн», – заявляють у пресслужбі оператора. Однак відносно першого кварталу 2020 року середній дохід від абонента збільшився з 69,5 грн до 70,3 грн.

Найнижчий ARPU – у «Vodafone Україна» (68,4 грн).


ОБСЯГ ДАТА-ТРАФІКУ

Оператор lifecell збільшив обсяг інтернет-трафіку на 60%. Оператор є лідером серед колег по збільшенню цього показника протягом двох кварталів поспіль.

На другому місці – абоненти «Київстар»: використання дата-трафіку на абонента в середньому збільшилося на 54,3% – до 5,0 ГБ на місяць.

Замикає трійку «Vodafone Україна», збільшивши обсяг дати-трафіку на 42%.


ОБСЯГ ГОЛОСОВИХ ПОСЛУГ

Найбільше говорять телефоном користувачі «Київстар». Середня кількість хвилин на одного абонента зросла до 641 хвилини. До того ж динаміка демонструє зростання цього показника, адже проти аналогічного періоду 2019 року він зріс на 12,2%.

Абоненти lifecell в середньому розмовляють 175,8 хвилини, однак спостерігається висока динаміка – 19,3%. 

У звіті «Vodafone Україна» така інформація відсутня.


ІНВЕСТИЦІЇ

«Капітальні витрати «Київстар» збільшилися у другому кварталі 2020 на 53% в порівнянні з другим кварталом 2019, і досягли 1,766 млрд грн. Кошти в основному були спрямовані на будівництво 4G мереж для сільської місцевості й поліпшення якості зв'язку», – звітує компанія «Київстар».

«Vodafone Україна» інвестував у мережу за січень-червень (перше півріччя) 2020 року близько 1,9 млрд грн, включаючи вартість ліцензії в діапазоні 900 МГц – 265 млн грн, яку він придбав у першому кварталі. Загальні інвестиції за січень-березень 2020 року складали 1,2 млрд грн. Отже, за квітень-червень – близько 700 млн.

У другому кварталі 2020 року капітальні вкладення lifecell збільшилися на 25,9% на річній основі – до 440,8 млн грн в порівнянні з 350,0 млн грн у другому кварталі 2019 року.

Раніше Mind публікував аналіз звітів трьох операторів за перший квартал 2020 року і писав про те, як мобільні оператори збільшують оборот і пірнають у збитки.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Invest Summit. Jazz Business
Читайте також
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло