Фанати корейського бойз-бенду BTS розчаровані після IPO і хочуть повернути інвестиції
Іноземні фонди позбуваються паперів, поки вони дорожчі за ціну розміщення, але стрімко падають

Первинне публічне розміщення акцій Big Hit Entertainmet – керуючої компанії популярної молодіжної поп-групи BTS з Південної Кореї – обернулося розчаруванням для пересічних інвесторів після різкого зниження курсу акцій. Тепер вони думають про те, як повернути вкладені в нього кошти», пише Financial Times, на яку посилається Investing.com.
Початок лістингу був багатообіцяючим: 15 жовтня у ході найбільшого з 2017 року IPO в країні Big Hit вдалося залучити $840 млн. Але вже до кінця торгів у перший же день акції досягли піку і почали падати. Інституційні інвестори та іноземні фонди кинулися позбуватися паперів, поки вони залишаються дорожчими за ціну розміщення, і за тиждень після розміщення розпродали половину випущених акцій.
Через тиждень четвертий за величиною утримувач Big Hit – приватна інвестиційна компанія – продала половину своєї частки (4,5% всіх акцій в обігу). Але роздрібних інвесторів (серед них – фанати BTS) ніхто не попередив про подібний результаті подій, і багато з них були захоплені зненацька.
Початковий ажіотаж навколо акцій BTS був значний. Так, кожен роздрібний інвестор поспішив вкластися на суму понад $100 000 кожен, щоб отримати шанс виграти хоча б дві акції в цій «лотереї». Саме вони стояли в черзі на покупку паперів з премією (обсяг заявок перевищив $50 млрд), і вони ж у перший день торгів загнали котирування вдвічі вище IPO. Тепер в мережевих групах панує відчай: люди всерйоз запитують, як можна здати акції за ціною, яку за них заплатили.
У комерційний успіх феномена K-pop (так називають південнокорейську поп-музику) повірили всі, і причиною тому є унікальний синтез з пам'ятних ритмічних мелодій, синхронних танцювальних рухів, симпатичних виконавців і великого досвіду спілкування з фанатами в соцмережах. Все разом це здатне принести великий прибуток, а значить, є важливою складовою доходів країни. І якщо на тлі пандемії експорт південнокорейських автомобілів і нафтохімічної продукції пішов на спад, одна тільки пісня «Dynamite», випущена BTS в серпні цього року, змогла додати до бюджету $1,5 млрд від продажу альбомів та супутніх товарів.
Майже весь прибуток BTS приносять традиційні методи музичного агентства: концерти (в минулому році вони принесли третину всіх доходів), продаж атрибутики, ліцензування та випуск альбомів. Крім цього, агентство намагається «штампувати» нові поп-групи.
Проблема Big Hit в тому, що у них не налагоджений конвеєр – нових BTS на горизонті немає. У Південній Кореї існують більше 2000 розважальних агентств з 1 млн поп-стажистів, багато з яких так і не можуть пробитися на музичний Олімп. Крім того, термін контракту виконавця з лейблом в Південній Кореї обмежений спеціальним «антикабальним» законом, а кільком членам BTS скоро доведеться служити в армії, після чого корейські бой-бенди, як правило, не відновлюються.
Оскільки слава і любов фанатів не вічні, комерційний успіх поп-музики також не може бути вічним, що пояснює переоцінку акцій BTS і її суперечливе IPO, стверджує видання.
Як ми писали, корейський бойз-бенд BTS зробив мільярдером лейбл, з яким співпрацює.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].