ОНОВЛЕНО: призначення Вітренка на посаду голови «Нафтогазу» треба скасувати, оскільки воно незаконне – НАЗК

ОНОВЛЕНО: призначення Вітренка на посаду голови «Нафтогазу» треба скасувати, оскільки воно незаконне – НАЗК

Вітренко заявляє, що висновки НАЗК є типовим прикладом «вибіркового правосуддя» та упередженого ставлення

ОНОВЛЕНО: призначення Вітренка на посаду голови 	«Нафтогазу» треба скасувати, оскільки воно незаконне – НАЗК
Голова правління НАК «Нафтогаз України» Юрій Вітренко
Фото: УНІАН

Розпорядження Кабінету міністрів про призначення колишнього в.о. міністра енергетики Юрія Вітренка на посаду голови правління НАК «Нафтогаз України» та контракт з ним мають скасувати як незаконні. Про це йдеться у приписі голови Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) Олександра Новікова.

У НАЗК пояснили, що при призначенні Вітренка на посаду було порушено вимогу закону про запобігання корупції. За цим законом, після звільнення з публічної служби протягом року особа не повинна очолювати організації, на які вона могла впливати, коли працювала на державу. Обмеження діє не залежно від того, скільки особа працювала на посаді до звільнення.

Вітренко, зазначають в агентстві, керуючи міністерством енергетики, системно брав участь у підготовці рішень щодо діяльності «Нафтогазу». В НАЗК додали, що таке порушення є підставою для припинення договору колишнього публічного службовця з організацією.

Водночас Вітренко заявив, що припис НАЗК є незаконним, а висновки агентства свідчать про типовий приклад «вибіркового правосуддя» та упередженого ставлення.

Він пояснив, що перебуваючи на посаді в.о. міністра енергетики, не мав повноважень на підготовку або участь у підготовці рішень стосовно «Нафтогазу». Також Міненерго не було органом управління компанії, ним був Кабмін.

«При цьому, як виконуючий обов’язки міністра я не входив до складу Кабінету міністрів, а відповідно і не голосував при прийнятті рішень Кабінетом міністрів. Також я не був керівником або членом НКРЕКП», – прокоментував Вітренко.

У «Нафтогазі» вважають, що висновки НАЗК суперечать не лише букві закону, але і його духу, оскільки суть обмежень закону, полягає в тому, щоб чиновники не надавали преференцій приватним особам у розрахунку на подальше працевлаштування чи отримання іншої неправомірної вигоди від цієї юридичної особи. Натомість рішення про призначення Вітренка ухвалював колегіальний орган – Кабмін.

«Дії НАЗК можно назвати типовим прикладом «вибіркового правосуддя», оскільки вони протирічать не лише закону, а і усталеній юридичній практиці., Адже у 2017-2020 роках, при призначенні відповідальних співробітників міністерств до правлінь і наглядових рад державних енергетичних та інфраструктурних компаній, агентство не вбачало жодних ризиків та порушень», – зазначають у «Нафтогазі».

У компанії додали, що відсутність порушень норм закону у цій ситуації також підтверджується науково-правовим висновком провідних фахівців в галузі права Інституту держави й права ім. В.Корецького, згідно з яким, призначення Вітренка не порушує антикорупційні обмеження.

«Я завжди виходжу з принципу верховенства права, тому розраховую, що в судовому порядку ми зможемо встановити чия правова позиція є більш обґрунтованою», – резюмував Вітренко.

Доповнено:

Міністерство юстиції на своїй сторінці у фейсбуці повідомило, що припис НАЗК найближчим часом буде оскаржено до суду. Крім цього, міністерство оприлюднило ряд питань, «відповіді на які припис НАЗК не містить»:

«Яка мета і юридичний сенс у скасуванні пункту 9 розпорядження КМУ, якщо у частині укладення контракту з Юрієм Вітренком воно носило разовий характер та уже виконано?

Навіщо скасовувати пункт 9 розпорядження КМУ повністю, якщо він стосується не лише Юрія Вітренка, але й членів наглядової ради?

Чи поширюється обмеження, встановлене Законом України «Про запобігання корупції» на Юрія Вітренка з огляду на те, що він виконував обов’язки міністра менше одного року?

На момент прийняття розпорядження КМУ Кабмін виконував повноваження не лише загальних зборів акціонерів НАК «Нафтогаз України», але й наглядової ради. Зараз повноважень наглядової ради у Кабміну немає. Чи означає це, що для виконання припису НАЗК потрібно знову припиняти повноваження наглядової ради НАК «Нафтогаз України»?

Нагадаємо: 28 квітня Кабмін звільнив Андрія Коболєва з посади голови правління НАК «Нафтогаз України» та призначив на його місце колишнього в.о. міністра енергетики Юрія Вітренка.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті