Лотерея, розіграш Tesla і квартир: як у різних країнах заохочують населення вакцинуватися

Лотерея, розіграш Tesla і квартир: як у різних країнах заохочують населення вакцинуватися

Подібні стимули ефективні, оскільки простих закликів до здорового способу життя недостатньо

Лотерея, розіграш Tesla і квартир: як у різних країнах заохочують населення вакцинуватися
фото Pixaby

Поширення «дельта»-варіанту коронавірусу змусило уряди і приватні компанії тих країн, в яких достатньо запасів вакцини, розробляти стратегію вакцинації громадян. Частиною цієї стратегії стали розіграші призів і лотереї, пише The Bell з посиланням на Bloomberg.

На старті вакцинації найбільшим матеріальним призом був стікер в Instagram. Тепер в Гонконзі після щеплення можна отримати в нагороду Tesla або навіть квартиру. Там же в лотереях розігруються золоті злитки, годинник Rolex або ж $100 000. І це далеко не єдиний приклад намагань підштовхнути людей зробити щеплення.

Жителі Західної Вірджинії можуть отримати довічну мисливську ліцензію на носіння зброї, а також рушниці. В Алабамі тим, хто пройшов вакцинацію, запропонували можливість поганяти на швидкісному треку.

Іншими способами стимуляції вакцинації є: реклама, заклики інфлюенсерів і обмеження. Роздача подарунків – найбільш безпечний варіант для політиків, які не хочуть ризикувати своїми рейтингами. Жодна лотерея не переконала «антипрививочників», але може підштовхнути тих, хто сумнівається.

У Гонконзі з початку старту кампанії з заохочення вакцинації кількість жителів, які зробили обидва щеплення, подвоїлася і перевищила 2 млн людей.

Корпоративні зусилля виправдовуються, але вони доводять, що без переконання, просування і тиску багато людей не готові вакцинуватися, пише видання.

Експерти, опитані Bloomberg, відзначають,  що подібні стимули можуть бути ефективні, оскільки, як правило, простих закликів до здорового способу життя недостатньо.

«Стимули – це те, що змінює поведінку людей. Спілкування за допомогою страху або залякувань про ризик неефективне», – каже профессор Ноель Брюер, що спеціалізується на дослідженнях в сфері поширення вакцин в Університеті Північної Кароліни.

У Північній Кароліні людям, які мають першу дозу вакцини, виплачували $25 – для регіону з низьким рівнем доходів це був досить ефективний крок.

У Гонконзі вакцинація просувалася повільними темпами через високий рівень недовіри до щеплень в суспільстві. Однак за перший тиждень лотереї понад 1 млн вакцинованих громадян подали заявку на участь в розіграші квартири від Sino Group і Chinese Estates вартістю $1,4 млн.

Приватні компанії охоче включаються в процес стимулювання громадян. У Гонконзі вже почалися щоденні розіграші призів, а в серпні і вересні будуть розігруватися квартири. При чому влада Гонконгу звільняє від сплати податку на грошові доходи від лотерей, на відміну від США.

Як зазначає Bloomberg, шанси на перемогу порівняно зі звичайними лотереями досить високі. Так, ймовірність виграшу головного призу гонконгської лотереї Mark Six Lottery становить приблизно 1 до 14 млн. А ось шанси на отримання квартири можуть скласти 1 до 2,1 млн – і це тільки в тому випадку, якщо участь в лотереї візьмуть всі повністю вакциновані громадяни.

Як повідомлялося, у Франції відвідувати ресторани і користуватися транспортом зможуть тільки вакциновані.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті