Україна отримає 350 000 тонн палива у травні за новими логістичними маршрутами
Країні вдалося суттєво наростити імпорт пального з країн ЄС за допомогою західних партнерів

Стало відомо, що Україні за допомогою західних партнерів вдалося суттєво наростити імпорт пального з країн ЄС, унаслідок в травні країна отримає 350 000 тонн палива за новими логістичними маршрутами.
Джерело. Про це йдеться на сайті Міністерство економіки, передає «Інтерфакс-Україна».
Деталі. Згідно з повідомленням, у березні-квітні 2022 року були введені заходи, що дозволили збільшити добовий обсяг ввезення палива з ЄС з 4 000 тонн до 12 000 тонн на добу.
Серед вжитих заходів, що забезпечили таке зростання, Мінекономіки назвало скасування дозволу на в'їзд автоцистерн для доставлення палива в Україну, забезпечення можливості приймати паливо в портах Дунаю, коригування механізму цінового регулювання вартості пального і позачергове оформлення палива на кордонах з боку митниці та прикордонної служби.
«Завдяки цьому залізницею почали завозити в Україну вп’ятеро більше пального. У березні завезли 35 000 тонн, у травні очікуємо 180 тис. тонн. Автомобільне завезення зросло в 15 разів – з 5 000 до 85 000 тонн. Річковий транспорт тепер перевозить в п'ять разів більше пального у порівнянні з березнем – з 4 000 до 22 000 тонн», – наводяться в повідомленні слова першого віцепрем'єра – міністра економіки Юлії Свириденко.
Мінекономіки зазначило, що також є домовленість про початок реверсу пального трубним транспортом з Угорщини: Україна отримала підтвердження на імпорт 35 тис.тонн на місяць, з потенційним збільшенням до 50 000 тонн.
Крім того, на митниці запустили окрему зелену смугу для бензовозів з Польщі, що дасть змогу потенційно збільшити пропуск зі 110 до 200 одиниць на добу.
«Сьогодні весь обсяг імпорту можна направити на внутрішнє споживання. Нарощування запасів потребує більше часу. Щоб зникли черги й дефіцит, запасів пального на АЗС потрібно мінімум на 15 днів», – зазначило Міністерство.
Серед завдань на найближчий час воно назвало отримання згоди країн ЄС на гарантоване прийняття їх портами танкерів з пальним для українського ринку; вилучення російського і білоруського палива, завезеного до вторгнення Росії й тепер заарештованого, завантаження дизелем трубопроводу з Угорщини й здійснення системних закупівель національним оператором НАК «Нафтогаз України».
Зазначається, що за уточненим прогнозом у травні очікується споживання 300 000 тонн дизеля і 120 000 тонн бензину. Такий обсяг імпорту вже законтрактований українськими мережами.
«Водночас ми бачимо, що окремі недобросовісні оператори ринку ставлять ціни більші за гранично допустимі – 60, 65 та навіть 70 гривень за літр. В країні йде війна, і ми розцінюємо таку цінову спекуляцію як мародерство. Уряд надав повноваження обласним військовим адміністраціям здійснювати контроль за встановленням цін. Будемо жорстко реагувати на подібні факти відповідно до вимог воєнного часу», – наголосила Свириденко.
Бекграунд. Раніше в Офісі президента запевняла, що вживаються всі заходи для забезпечення країни пальним. Дедалі більше АЗС будуть відкриватися й реалізовувати пальне.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].