Китай разом з Казахстаном та Грузією розвиває новий транспортний маршрут в обхід росії
По морському маршруту товари будуть доставлятися в європейські країни

Після початку російського вторгнення в Україну Китай різко скоротив обсяги транзитних перевезень через територію росії і запускає альтернативні маршрути за участю країн-сусідів.
Зокрема, у п'ятницю прем'єр-міністр Казахстану Аліхан Смаїлов відвідав з офіційним візитом Тбілісі, де підписав угоду про створення спільного підприємства для розвитку Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту (ТМТМ), передає The Moscow Times.
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
ТМТМ, що бере початок у Китаї, проходить через Казахстан, акваторію Каспійського моря, Азербайджан і Грузію, звідки морем товари доставляються в європейські країни.
Під час візиту Смаїлова було підписано угоду про створення спільного підприємства між АТ «Національна компанія «Казахстанські залізниці» та АТ «Грузинська залізниця». Напередодні аналогічний документ у Баку було підписано за участю ЗАТ «Азербайджанські залізниці».
Єдина логістична компанія дозволить спростити транспортні процеси на ТМТМ та зменшити терміни постачання китайських товарів на європейський ринок на 10-15 днів, наголосили у кабміні Казахстану.
Транзит із Китаю до Європи через росію за підсумками минулого року обвалився на 30%, оцінював раніше гендиректор «Infoline-аналітики» Міхаіл Бурмістров. Обсяги перевезень, які здійснює УЛК ЄРА (спільне підприємство РЗ, Білоруської та Казахстанської залізниць), почали різко падати з перших місяців війни.
Якщо в січні це було 57827 TEU (еквівалент 20-футового контейнера), то в квітні вже тільки 31987 TEU. «Китай продовжить постачання через росію залізницею до тієї ж Білорусії, але зрозуміло, що Європа через росію возити товари до Китаю практично не буде в найближчій перспективі», – пояснив Бурмістров.
Бекграунд. Також повідомлялося, що Китай передумав будувати новий пасажирський літак разом з росією. Пекін вирішив відмовитися від усіх російських напрацювань у CR929 та замінити їх західними.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.