Як швидко зробити бенчмаркінг у соціальних мережах
Новий український продукт на міжнародному ринку дозволяє досконало вивчити своїх конкурентів

Півтора місяці тому, 22 травня, на всесвітньо відомій платформі продажу програмного забезпечення AppSumo з’явився BrandVox – платформа для конкурентного аналізу в соціальних мережах. Продукт розробила команда Semantrum, котра входить в ТОП-3 найпопулярніших платформ медіа-моніторингу і репутаційного аналізу.
BrandVox – це потужний інструмент, розроблений здебільшого для маркетологів, бренд-менеджерів та контент-менеджерів. Збираючи дані з популярних соцмереж, таких як Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, Youtube та Linkedin, BrandVox надає цінні інсайти щодо проявів бренду та його конкурентів.
Основним цільовим ринком команда визначила для себе Сполучені Штати та Канаду, в основному – через великі потенційні обсяги, але вагомим фактором вибору стала також швидкість продаж.
«Продукт в першому своєму варіанті був готовий ще в травні 2022, – коментує СЕО Олена Шабуніна. – Ми все ще були в повному шоці, пов’язаному з повномасштабним вторгненням, але зробили неможливе – випустили продукт з нуля за два місяці. З цим продуктом ми побували в Польщі на Wolves Summit, на Collision в Канаді та Technologies for Marketing в Лондоні. Нових продажів не з’явилось в кількості, на яку ми розраховували, але ми привезли звідти дуже важливий зворотній зв’язок – і довелось переосмислювати продукт в багатьох аспектах. Так з’явилось чітке позиціонування про конкурентний аналіз, яке було підтримано функціями в продукті. Наприклад, всі дашборди побудовані таким чином, що користувачі бачать не тільки метрики конкурентів, але і порівняння свого бренду з ними».
Вихід на платформі AppSumo став важливим етапом по просуванню на ринку Штатів і Канади. Це відкрило для української компанії нові горизонти, дозволяючи залучити міжнародну аудиторію, адже продукту довелося пройти суворий відбір, перевірку, детальне технічне та ринкове тестування, щоб отримати можливість бути представленими там. Це партнерство дозволило BrandVox розширити охоплення та допомогти більшій кількості компаній досягти успіху в соціальних мережах.
«Запуск продажів і перший фідбек показали нам, що наше первинне фокусування на фрілансерах було занадто обмеженою стратегією, – аналізує Олена Шабуніна. – Ми побачили значну зацікавленість саме з боку великих рекламних агенцій, які ведуть по 50 чи більше клієнтів. Тому наші наступні кроки – розуміння нової аудиторії та часткова адаптація продукту під її потреби».
Незважаючи на те, що основний фокус в продажах команда робить на споживачах у США, українським агенціям цей продукт теж доступний. В компанії впевнені, що продаж пакету платформи медіа-моніторингу Semantrum з платформою BrandVox посилить цінність обох продуктів, і ефективність роботи PR та маркетингових відділів буде рости з меншими зусиллями.
«Ми маємо багато клієнтів в Semantrum, які звертались до нас з запитом про моніторинг конкурентів в соціальних медіа. Оскільки при оцінці репутації важливо аналізувати не тільки публікації в медіа, а і те, наскільки сильне ком’юніті бренд та його конкуренти створили в соцмережах».
BrandVox дозволяє:
- Відслідковувати основні метрики по власному бренду та конкурентам: активність, реакції на пости, найкращі дні для постингу, хештег-стратегії конкурентів, тощо,
- Переглядати всі пости конкурентів з різних соціальних мереж в одній зручній стрічці,
- Планувати та розміщувати контент в різних соціальних мережах,
- Для постів англійською мовою доступний також контент-аналіз (визначення tone of voice, стиль повідомлення, читабельність, емоції та прогнозоване розповсюдження).