Пов'язана з Німеччиною компанія HT Rus допомагає росії обходити санкції
Серед її клієнтів – Aurus, КамАЗ і Тюменський акумуляторний завод

Пов'язана з Німеччиною логістична фірма Heinrich Tapp Rus (HT Rus) допомагає російським компаніям, які потрапили під міжнародні санкції за підтримку військової промисловості рф, оминати обмеження.
Джерело. Про це йдеться в розслідуванні журналістів Reuters, які вивчили податкові документи за 2023 та 2024 роки, а також корпоративні реєстри в росії та Німеччині.
Компанію HT Rus заснували щонайменше двоє колишніх співробітників московського офісу німецької компанії Hellmann Worldwide Logistics, яка до російського вторгнення в Україну постачала до рф західне обладнання, а після початку війни пішла з рф.
На сайті HT Rus, як зазначають журналісти, відкрито йдеться, що компанія пропонує російським підприємствам послуги «паралельного імпорту» – доставку підсанкційних товарів через треті країни. У своїх маркетингових матеріалах HT Rus використала девіз: «Нова реальність – нові можливості».
За 2023 рік виручка HT Rus сягнула приблизно $17,5 млн, йдеться в публікації. Серед клієнтів компанії – російський автобренд Aurus, на лімузинах якого їздить владімір путін, також КамАЗ – виробник російських військових вантажівок, а також Тюменський акумуляторний завод, що постачає акумулятори для виробників зброї.
Усі три компанії перебувають під санкціями США чи Євросоюзу.
При цьому журналістам не вдалося встановити, чи HT Rus надавала зазначеним компаніям послуги, пов'язані саме з паралельним імпортом, оскільки податкові документи цих фірм не розкривають характер співпраці з HT Rus.
Ще один клієнт HT Rus – виробник оптоелектронної техніки АТ «Протон». У травні генеральному директору цієї компанії В'ячеславу Меньшову було вручено медаль за визнання його «допомоги» у повномасштабній війні рф проти України.
За даними корпоративних звітів, HT Rus повністю належить фірмі HT East Management, зареєстрованій у німецькому місті Дюссельдорф. Найбільший акціонер фірми – німецький бізнесмен Александр Ределер. Він заявив журналістам, що не знає подробиць діяльності HT Rus і не має на неї жодного впливу.
У свою чергу керуючий директор HT Rus Руслан Шакіров заявив, що контактував безпосередньо з Ределером, і материнська компанія «повністю поінформована про діяльність її «дочки», бере участь у ній та дає відповідні вказівки».
Бекграунд. Як писав Mind, російське вантажне судно URSA MAJOR («Велика ведмедиця») – одне з офіційно зареєстрованих плавзасобів, що можуть переміщувати важку військову техніку, – було помічено в сирійському порту Тартус у супроводі військового корабля. Пізніше воно відвідало порт Ірану. Більше про це – у матеріалі «Як судно URSA MAJOR ходить європейськими водами за військовим вантажем для росії».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].