Морські порти пройшли 80-мільйонну позначку перевалки від початку року
Зернові вантажі сформували майже 62% вантажопотоку

Морські порти України від початку 2024 року станом на 25 жовтня, за оперативними даними, досягли вантажообігу 80 млн тонн. Цей показник наводить ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ).
Майже 62% вантажопотоку сформували зернові вантажі, обсяг перевалки яких становить 49,5 млн тонн. «Безперебійна робота портів і надійне функціонування логістичного коридору мають критичне значення для світового ринку продовольства. Забезпечення безпечного судноплавства та захист портової інфраструктури залишаються пріоритетними завданнями в умовах постійних загроз», – зауважила АМПУ.
Отже, на сьогодні морпорти перевершили показник усього минулого року на 29%, або на 18 млн тонн. «Українські порти продовжують працювати у штатному режимі, забезпечуючи стабільну роботу Українського морського коридору, незважаючи на складні умови», – вказала АМПУ.
На початку тижня Міністерство розвитку громад та територій оголосило про впровадження додаткових заходів безпеки працівників у портах. «Ми робимо все можливе для їхнього захисту, зокрема через облаштування мобільних укриттів і посилення протиповітряної оборони», – наголосив міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба під час візиту до Одеського порту 22 жовтня.
Окрім того, міністерство анонсувало намір спрямувати додаткові кошти на відновлення інфраструктури Одеського порту. «Додатково будуть виділені кошти на відновлення інфраструктури Одеського порту. Зокрема, це включатиме модернізацію ключових об’єктів і посилення загальної захищеності портових територій», – додав міністр.
За даними міністерства, станом на 22 жовтня на підході до портів Великої Одеси перебувало 86 суден, які мають транспортувати 2 млн тонн експортних вантажів.
За оцінками Міністерства економіки, стабільна робота Українського морського коридору стала одним із чинників зростання української економіки на 4,5% за перші дев’ять місяців 2024 року. «Пожвавлення промисловості позитивно вплинуло на транспорт – зросли обсяги залізничних перевезень і переробки вантажів у морпортах. У будівництві збільшились обсяги робіт завдяки відновленню критичної інфраструктури та ремонту доріг. Сільське господарство демонструє позитивну динаміку через початок збору пізніх культур», – повідомило міністерство.
З початку жовтня країна-агресор посилила атаки по інфраструктурі морпортів. Було завдано декількох ударів по портах Великої Одеси, внаслідок яких загинули й отримали поранення люди. Зокрема, 9 жовтня під час під обстрілу Чорноморська сталося влучання в контейнеровоз Shui Spirit, внаслідок атаки загинули восьмеро цивільних.
Внаслідок кількох ударів пошкоджено декілька торговельних суден, які мали доправляти аграрні вантажі та контейнери, склади зернових, вантажні крани, складські приміщення, техніка, автомобілі та офісні будівлі.
Загалом, за інформацією АМПУ, після початку повномасштабного вторгнення порти Великої Одеси зазнали понад 50 ракетних ударів, що спричинили ушкодження портової інфраструктури та комерційних суден.
Нині перевалку вантажів здійснюють шість морських портів, зокрема порти Великої Одеси (Південний, Чорноморськ, Одеса) та порти Дунайського кластера (Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ).
Відкриття Українського морського коридору в серпні 2023 року стало визначною подією в морській галузі. Судноплавний маршрут із портів Великої Одеси проходить територіальними водами Румунії, Болгарії та Туреччини до Босфору. Запуск коридору розблокував діяльність трьох глибоководних одеських портів. Завдяки цьому шість морпортів торік забезпечили понад 40% усього довоєнного вантажообігу – було оброблено майже 62 млн тонн вантажів проти 59 млн тонн у 2022 році.
За рік роботи Українського коридору морпорти Південний, Одеса та Чорноморськ обробили 64,4 млн тонн вантажів, у тому числі 43,5 млн тонн зерна.
Бекграунд. Морпорти у вересні 2024 року більш ніж удвічі збільшили перевалку вантажів проти відповідного місяця минулого року – до 7,1 млн тонн. Понад три чверті вантажопотоку сформували експортні зернові та рудні вантажі. Зокрема, перевалка зернових становила 4,1 млн тонн (58% вантажообігу) проти 2,3 млн тонн попереднього року.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].