росія вдвічі скоротила експорт дизельного палива до Африки через удари українських дронів по НПЗ
«Зниження обсягу експорту пов'язане зі збільшенням кількості інцидентів на НПЗ», – зазначають експерти

росія різко скоротила постачання дизельного палива до Африки на тлі регулярних атак українських безпілотників на нафтопереробні заводи (НПЗ).
У лютому експорт дизеля до африканських країн упав майже вдвічі – з 1,27 млн тонн у січні до 684 000 тонн. Це випливає зі звіту Центру цінових індексів (ЦЦІ), пише РБК.
Також скоротився експорт до Бразилії (на 41%, до 344 000 тонн) та інших країн Південної Америки (із 40 000 тонн до нуля). Постачання до Туреччини, яка є найбільшим експортним ринком для російського дизеля, зменшилися на 12% – до 1,13 млн тонн.
Обсяги перевалки із судна на судно, що здійснюється в Греції, Румунії, Італії та Португалії, скоротилися на 17% – до 268 000 тонн. Загальний обсяг морського експорту дизеля з російських портів упав на 15% – до 3,13 млн тонн.
«Зниження обсягу експорту пов'язане зі збільшенням кількості інцидентів на НПЗ», – зазначають експерти ЦЦІ в огляді.
За даними Reuters, обсяг потужностей із первинної переробки нафти на російських НПЗ, які зараз простоюють, у лютому зріс до 3,5 млн тонн з 2,3 млн тонн у січні, «у тому числі через аварійні зупинки Рязанської НПК, Саратовського, Сизранського і Волгоградського НПЗ після атак дронів».
Згідно з оцінкою агентства, росія загалом скоротила експорт нафтопродуктів у лютому на 7,5% проти січня та на 13,6% рік до року – до 8,72 млн тонн.
Зокрема, експорт дизеля зменшився на 6% у місячному вираженні – до 3,6 млн тонн.
росія залишається ключовим постачальником дизеля для країн Північної та Західної Африки, а також для Бразилії, заявив експерт агентства кількісної аналітики «Сиала» Владімір Нікітін, додавши, що «дійсно, аварії на заводах здатні впливати на доступні для експорту обсяги та призводити до короткострокового розбалансування регіональних ринків».
Бекграунд. Як повідомлялося раніше, що нафтовики знайшли спосіб обходити введені Байденом «прощальні» санкції – на маршрути прийшли нові, непідсанкційні танкери, зазначає Bloomberg.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].