U-LEAD реалізує нову програму розвитку проєктних менеджерів громад
Експерти «U-LEAD з Європою» навчають представників ОМС інноваційної методики GPI

10 громад з Чернівецької, Закарпатської, Рівненської, Івано-Франківської та Волинської областей взяли участь у навчанні за програмою вдосконалення «Індекс якості проєкту», в рамках якої дослідили методику Good Project Index, GPI. Ця методика дозволяє виявити розриви між проєктною ідеєю та спроможністю громади до її втілення і ухвалення зважених рішень у цій діяльності.
Як розповідають експерти, вона заснована на виявленні та порівнянні двох компонентів:
- проєктна заявка – її логіка, пріоритети, відповідність бюджетам та вимогам донора,
- реальна можливість та проєктна спроможність громади, досвід та інші фактори.
«Якісна заявка без спроможності громади реалізувати проєкт ризикує залишитися лише документом. І навпаки – громада з добрим потенціалом може втратити шанс отримати підтримку через слабке обґрунтування або формальні помилки в заявці», – наголошують фахівці U-LEAD.
Громади, запрошені до навчання, раніше були учасницями конкурсу проєктів транскордонного партнерства Interreg, проте не стали переможцями. Всі вони висловили бажання покращити свої заявки і, на думку експертів U-LEAD Євгенія Лукши та Ксенії Охотник, мають відповідний потенціал. Саме тому вони пройшли освітній офлайн-модуль, самостійно попрацювали на місцях над проєктною заявкою та попрацювали з експертами під час їхніх візитів до громад та подальшого експертного супроводу.
В рамках п’ятиденного навчального блоку експерти та учасники розбирали вимоги Європейського Союзу до проєктів, вивчали принципи методики GPI, дізнавались, як уникнути типових помилок, та досліджували засади логіко-структурного підходу до підготовки та реалізації проєктів.
На етапі практичного застосування методики GPI громади протестували кожен з компонентів: заповнили матрицю самоаналізу власними силами та провели аналіз реальної проєктної спроможності разом із експертами U-LEAD.

«Громади отримали можливість оцінити свою проєктну спроможність. Вони чітко побачили, які саме управлінські, організаційні та фінансові аспекти потребують посилення для успішної участі в міжнародних конкурсах, навчилися адаптувати масштабні ідеї до реальних умов, розділяючи великі проєкти на етапи. Робота з експертами допомогла не лише оцінити якість наявних заявок, а і прийняти рішення: продовжувати роботу над поточним проєктом, чи переосмислити ідею відповідно до умов найближчих конкурсів», – поділився враженнями від участі в аналізі проєктної спроможності громад Григорій Перерва, керівник регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Київській області.
За словами заступниці керівника відділу операційної діяльності «U-LEAD з Європою», координаторки програми «Індекс якості проєкту» Тетяни Татарчук, на початковому етапі конкурсу, який не виграли громади-учасниці, – у написанні проєктів транскордонного співробітництва – українська сторона або долучалась до майже написаних проєктів, або мала свою частину, яку описувала, а більшість інформації готували іноземні муніципалітети. Це не сприяло якісному написанню проєктів, і при тестуванні методики GPI одразу видно цю слабку сторону.
«Додаткова цінність методики GPI в тому, що на етапі вдосконалення проєктної заявки відбувається переоцінка ролі наших громад – вони стають лідерами, повноцінними партнерами, оволодіваючи логіко-структурним підходом, правильно формулюючи складові проєктної заявки і активно працюючи над покращенням проєктної спроможності в своїй громаді. Це шлях до рівноправного партнерства і нового, якіснішого рівня проєктного менеджменту в українських громадах», – підкреслила Тетяна Татарчук.

Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].