Бачу ціль: як топ-менеджеру бути ефективним
І залишатися при цьому щасливим

Як досягати своїх цілей і не втрачати мотивацію? Де лежить оптимальний баланс «сім'я-робота»? Що робить нас щасливими? Це найважливіші питання в житті ефективного менеджера, як, утім, і будь-якої успішної людини.
Однак перш ніж почати відповідати на них, варто розглянути декілька запитань конкретніше. А саме: яких основних цілей я хочу досягти в саморозвитку, в стосунках з оточуючими і в професійній діяльності? І що я планую зробити в цих трьох сферах життя в конкретному найближчому місяці?
Коли мета на місяць поставлена, наступний крок – з певною періодичністю, наприклад, раз на тиждень моніторити виконання поставлених завдань. Мова завжди йде про підвищення власної продуктивності. Магія в тому, що чим більше ви пріоритизуєте свої завдання і фокусуєтесь на досягненні власних цілей, тим більше ви вивільняєте вільного часу для нових проектів. А постійна зміна цілей, навпаки, виснажує і зменшує шанси на досягнення по-справжньому важливих і масштабних цілей.
Не витрачайте енергію на досягнення чужих цілей, не втрачайте зв'язок зі своїми життєвими цілями, сфокусуйтеся на власному прогресі. Для цього навчіться говорити спочатку «ні» всім новим ідеям і можливостям. Дайте собі час вивчити їх, виходячи з ваших критеріїв ефективності. Не бійтеся щось упустити, пропустити або не встигнути. Візьміть паузу, щоб оцінити, чи буде результат вищим за ваш вклад, чи корисно це для вас, допомагає досягти ваших цілей або, навпаки, відволікає. Адже все насправді просто: ви або рухаєтеся вперед – або допомагаєте рухатися комусь.
Коли мета поставлена, можна починати працювати над підвищенням продуктивності.
- Слідкуйте за своєю фізичною формою. Життя на високих швидкостях вимагає міцного здоров'я – бігайте, робіть довгі прогулянки, регулярно відвідуйте в спортзал, стежте за станом свого здоров'я, дихайте, медитуйте, правильно харчуйтеся. При постійних нездужаннях навряд чи вам буде цікавою якість рішень або швидкість їх прийняття. Тримайте себе в гарній психологічній формі. Усвідомлена боротьба з внутрішніми сумнівами, страхами і тривогами допоможе зберігати позитивний настрій. А аналіз власних емоцій призведе до усвідомлення власних дій.
- Тримайте себе в хорошій професійній формі. Читайте профільну літературу, спілкуйтесь з експертами та колегами. Будьте щедрими – діліться своїми знаннями з іншими.
- Майте мужність слідувати своїм цілям. Не порівнюйте себе з іншими: їх успіхи – це їхня справа. Завжди хтось буде сильніше, розумніше і ефективніше. Але неможливо виміряти ступінь власного успіху при русі до чужих цілей та їх постійному оцінюванні.
- Тримайте стрес під контролем. Що змушує нас нервувати? Перш за все, брак часу. Але коли здається, що часу не вистачає і немає потрібних ресурсів, необхідно розслабитися. Наприклад, виконати декілька дихальних вправ або навіть піти прогулятися. А потім спокійно подивитися на ситуацію з боку, проаналізувати можливі шляхи вирішення проблеми, оцінити необхідну кількість часу і спланувати дії для реалізації оптимального варіанту рішення.
- Генеруйте мотивацію. Вона не існує сама по собі. Щоранку встаючи з ліжка, починайте діяти. Ставте перед собою по-справжньому амбітні цілі, тобто ті, які несуть у собі виклик. Навіть якщо вас лякає невдача, все одно ставте високі цілі – у нових проектах, фінансах, кар'єрі. Мотивація починається з амбітних цілей і завдань.
- Мотивуйте себе, працюючи з іншими, спостерігайте і вчіться у них. Іноді ваше оточення – воістину цінне джерело знань. Мотивація – це шлях, яким можна йти самому або з іншими. Мені ближче другий варіант, я – людина команди.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.