facebook.com
mind
Поділяй і пануй: хто такий керівник

Поділяй і пануй: хто такий керівник

І чому виконання управлінських обов'язків має бути включене до його робочого графіка

Цей матеріал також доступний російською
Поділяй і пануй: хто такий керівник
Фото Darren Coleshill/unsplash

Більшість успішних керівників особисто можуть виконувати більше роботи, ніж інші люди – зазвичай їхня продуктивність дуже висока. Але керівник, який думає, що він є керівником лише тому, що має кабінет, підлеглих, секретаря – і все це працює якось само собою, – дуже скоро призведе компанію до краху. Що ж допомагає керівнику стати компетентним управлінцем, Mind попросив пояснити Катерину Балановську, СЕО компанії «Висоцький Консалтинг».

Згідно з результатами одного з опитувань, проведеного серед топ-менеджерів і власників бізнесу, які навчаються в компанії «Висоцький Консалтинг», головною мрією 70% респондентів є більше відпочивати. А найбільший «біль» власників малого та середнього бізнесу – надмірна заглибленість у адміністративні завдання, відсутність часу для стратегічних планів, невміння делегувати.

Власник і директор – різні посади. Навіть якщо ви – власник, але поєднуєте дві ролі, їх необхідно розділяти і виконувати. Аби не працювати зайве, потрібно працювати якісно. А як показує практика, лише 10% керівників можуть назвати свої основні функції, не вказуючи справи, які вони виконують за своїх підлеглих або могли б делегувати.

Керівник – це той, хто вміє добиватися, аби щось було зроблено. Успіх залежить від того, що керівник може ставити цілі і завдання та вміє домагатися їхнього виконання

Якщо обов'язки керівника представити у вигляді переліку, він буде таким:

  1. Визначення завдання і організація виконання.
  2. Розподіл обов'язків.
  3. Забезпечення взаємодії.
  4. Вибудовування міжособистісних взаємин.
  5. Аналіз результатів.
  6. Аудит ефективності процесів.

Про пріоритети робочого графіка керівника. Прочитавши перелік і зміст своїх обов'язків, кожен керівник може з легким серцем заявити, що все це він, у принципі, робить. Ключовим моментом тут буде характерна обмовка «у принципі». Таке формулювання використовує той, хто розуміє, що має це робити, але не готовий стверджувати з усією впевненістю, що робить.

У певну одиницю часу людина може ефективно займатися тільки однією роботою. Той, хто намагається одночасно виконати декілька важливих справ, нічого до пуття не зробить. Тому виконання управлінських обов'язків має включатися до робочого графіка керівника під відповідною назвою. Причому не просто нарівні з іншими справами, а з урахуванням того, що саме ця сфера відповідальності повинна бути пріоритетною. Слід навчитися виділяти час відповідно до пріоритетів, щоб слова зі справами не розходилися.

Керівник – не той, хто відстоює інтереси робітників, а той, хто відстоює інтереси власника в першу чергу. І він робить так, щоб ці самі робітники виробляли якомога більше і ефективніше

Очевидно, що підлеглі поважають компетентних керівників, які домагаються, щоб робота була зроблена. Вони поважають тих керівників, які змушують їх працювати, і вони довіряють таким управлінцям. І якщо доведеться вибирати, за ким йти – за жорстким, вимогливим керівником або за «душкою», нерішучим управлінцем, то більшість підуть за першим – справжнім лідером.

На початку 2017 року пошукова система для передавання даних Knoema підбила статистику, згідно з якою за останні п'ять років простота ведення бізнесу в Україні зросла з 44 до 63 умовних одиниць. Виходячи з цього, можна зробити висновки: все більше компаній використовують інструменти управління, поділяють функції, керівники стають ще більш компетентними управлінцями. Тобто якщо зберегти динаміку зростання статистики з простоти ведення бізнесу, зовсім скоро світ підприємництва стане добре організованим і системним.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті