Справа не лише в грошах: способи нематеріальної мотивації у великій компанії

Справа не лише в грошах: способи нематеріальної мотивації у великій компанії

Що потрібно робити, щоб ваші співробітники були вмотивованими, ініціативними та отримували задоволення від своєї роботи

Этот текст также доступен на русском
Справа не лише в грошах: способи нематеріальної мотивації у великій компанії
Фото: shutterstock

Бізнес – це складний процес, який вимагає від управлінця стратегічно підходити до розвитку компанії та виводити її на новий рівень. Адже не розвиваючи компанію, ми тупцюємо на місці і тим самим спускаємося вниз. Дуже важливо в цьому процесі бути фанатом своєї справи і, не дивлячись ні на що, працювати над її розвитком. Адже якщо власник сам не буде так ставиться до свого бізнесу, то ніколи не зможе прищепити це почуття своїм співробітникам. Своїм баченням нематеріальної мотивації поділилась Катерина Балановська, CEO «Висоцький Консалтинг Київ».

Якщо ви бізнесмен, залучаєте персонал до себе на роботу і берете на себе обов'язок з управління командою, то кожен день ви працюватимете над тим, щоб змінювати точку зору людей, показувати, чому вони повинні працювати саме у вашій компанії, і зробити так, щоб цілі співробітника збігалися з цілями компанії.

Обов'язкова складова успіху будь-якої компанії – її співробітники: вмотивовані, ініціативні, націлені на досягнення високих результатів, що отримують задоволення від своєї роботи.

«Утопія», – скажете ви. «Правильна організація роботи», – відповімо вам.

Отже, чому важлива мотивація?

У деяких компаніях виникають ситуації, коли керівникові доводиться доробляти роботу за своїх підлеглих. Причини цього можуть бути різні – підлеглі не виконують свою роботу повністю і керівнику доводиться завершувати самостійно всі питання, а буває, керівник впевнений, що тільки він здатний виконати певне завдання на 100%, тому боїться комусь це передати і тим самим забирає у своїх підлеглих відповідальність за результати своєї праці.

Але як би добре не справлявся із завданнями своїх підлеглих керівник, у результаті такої діяльності виникають такі проблеми: рішенням всіх питань займається виключно керівник; дії співробітників не узгоджені, що призводить до хаосу в робочих процесах; у співробітника закінчився робочий день, а у керівника з'являється час попрацювати; постійні стреси на роботі; зростання компанії призводить до падіння ефективності роботи кожного співробітника; неможливо власнику делегувати певні обов'язки.

Таким чином, керівник потрапить в пастку, бо створює організацію, в якій немає лідера. Компанія розвивається рівно настільки, наскільки у керівника вистачає сил на залагодження всіх ситуацій в компанії.

Один з основних інструментів керівника – це мотивація персоналу.

Прості правила, що допоможуть мотивувати команду, яких має дотримуватися керівник:

1. Просувати цілі компанії своїм співробітникам, які будуть їх надихати діяти.

2. Відмічати результати співробітника на загальних зборах, нарадах. Це може бути як усна подяка, так і письмова. Кожному співробітнику важливо відчувати свою значимість у компанії і розуміти, що його результати важливі для компанії. Кожному співробітнику важливо отримувати позитивну оцінку його дій.

3. Влаштовувати ігри та змагання для співробітників з призами.

4. Вітати з важливими подіями в житті співробітника. Коли це робить сам керівник, це надихає ще більше.

5. Важливо залучати співробітників у активну діяльність компанії шляхом спільних мозкових штурмів, планування роботи тощо.

6. Надавати можливість руху кар'єрними сходами, якщо працівник показує хороші результати. Співробітник повинен хотіти зростати як «вертикально» так і «горизонтально» в компанії.

7. Організовувати гарні умови роботи.

8. Вкладати в розвиток і компетентність своєї команди.

9. Платити заробітну плату тільки за результатом зробленого. Давати знижки на продукцію вашої компанії.

У компанії має бути розроблена організаційна структура, для того щоб у робочих процесах не було хаосу, а дії всіх співробітників були узгодженими. Чітко прописана схема дозволить кожному співробітнику розуміти, що робить компанія, чим займаються колеги, які його обов'язки і внесок в загальну справу, яких результатів від нього очікує керівник.

А щоб кожен співробітник розумів величину свого персонального вкладу в загальний результат, у компанії має працювати система вимірювання результативності кожного співробітника. Тоді він прагнутиме виконувати свою роботу максимально якісно, швидко і в повному обсязі, він буде мотивований докладати максимум зусиль для того, щоб його показники росли.

Завдяки кількісному вимірюванню результатів роботи керівник також може виявити неефективність та несумлінність деяких співробітників, що не показують тих результатів, які від них очікуються. Важливо, щоб співробітник ставився до вашої компанії, як до своєї, щоб хотів розвивати її та виводити на новий рівень. І це завдання керівника – створити такий рівень мотивації у своїй компанії.

Звичайно ж, вся команда має розуміти стратегію розвитку компанії, для того щоб разом з керівником рухатися в одному напрямку. Мотивація в бізнесі – це невід'ємна частина розвитку вашої справи, тому їй варто приділити максимум часу.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло