facebook.com
mind
Не врахували: якої думки бізнес про «весну реформ»

Не врахували: якої думки бізнес про «весну реформ»

І на що слід звернути увагу високопосадовцям

Цей матеріал також доступний російською
Не врахували: якої думки бізнес про «весну реформ»
Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман під час засідання Кабінету Міністрів України
Фото УНIАН

На початку 2018 року Володимир Гройсман анонсував новий порядок денний реформ – пакет із 35 законопроектів, прийняття яких має створити умови для якісного економічного зростання. За словами прем’єра, фокус роботи треба спрямувати на п’ять пріоритетних напрямків. Це забезпечення доступу до державних ресурсів бізнесу; дерегуляція та поліпшення бізнес-клімату і спрощення ведення бізнесу в країні; забезпечення захисту прав бізнесу, а також полегшення доступу до фінансування та заохочення інновацій.

У Європейській Бізнес Асоціації (ЄБА) ознайомилися з переліком завдань, які прем’єр-міністр підготував на розгляд народним депутатам, та провели власне опитування індустрій – які законопроекти зараз є для них критичними та які ініціативи мають бути реалізовані найближчим часом. Світлана Михайловська, заступник директора Європейської Бізнес Асоціації, спеціально для Mind коментує результати цього дослідження.

Які завдання поставив перед собою уряд? Перш за все слід відзначити, що у переліку від Кабінету міністрів є ряд важливих для бізнесу змін та підтримка багатьох пріоритетів адвокаційної діяльності ЄБА, анонсованих ще минулого року. Зокрема, можна зазначити такі питання, над якими вже давно працюють експерти асоціації, та які нарешті отримали належну увагу уряду:

  • Впровадження інституту Уповноваженого економічного оператора.
  • Прийняття Закону про створення Служби фінансових розслідувань/Національного бюро фінансової безпеки.
  • Спрощення процедури застосування реєстраторів розрахункових операцій.
  • Розгляд законопроектів, які сприятимуть розвитку сфери безготівкових платежів (№2287а, №4658).
  • Єдине вікно на митниці.

Чого урядовці не врахували? Високопосадовцям слід звернути увагу на деякі питання, що не увійшли до згаданого переліку. Так, наприклад, бізнес має певні технічні зауваження до законопроекту №7270 щодо електронних грошей, який передбачає запровадження Реєстру платіжної інфраструктури замість вже існуючого реєстру платіжних систем. Необхідно передбачити автоматичне перенесення даних зі старого реєстру в новий, адже чітко не зрозуміло, чи потрібно буде повторно проходити процедуру реєстрації. Крім цього, законопроектом надається право платіжним організаціям відкривати поточні та кореспондентські рахунки, але незрозуміло, чи будуть на них розповсюджуватися ті ж вимоги, що і для банків (в частині фінансового моніторингу, подачі звітності, участі у Фонді гарантування вкладів).

Нижче – кілька дуже важливих та очікуваних бізнес-спільною законопроектів та ініціатив, що не увійшли до згаданого переліку уряду. До переліку ЄБА увійшли не тільки законопроекти, але й завдання для Кабінету міністрів. Отже, маємо спільний список основних завдань для парламенту та уряду.

  1. Вирішення логістичних проблем, зокрема, таких як регулярний дефіцит та непрозора система розподілу вагонів і напіввагонів.
  2. Розроблення та прийняття нового Кодексу України про надра.
  3. Прийняття рамкового проекту закону «Про валюту».
  4. Прийняття в цілому проекту Трудового кодексу України.
  5. Забезпечення унеможливлення переривання лікування пацієнтів при закупівлях ліків за національним переліком основних лікарських засобів і регіональними програмами, а також посилення публічності по відношенню до опрацювання питань щодо вибору ліків для фінансування їхніх закупівель за кошти державного і місцевих бюджетів; створення необхідних гайдлайнів для включення ліків до національного переліку на 2019 рік.
  6. Подальше вдосконалення програми реімбурсації із залученням професійної спільноти; встановлення та опублікування чітких критеріїв щодо кінцевого вибору нозологій та ІНН для стратегічного розвитку програми.
  7. Скасування вимоги надавати підтвердження реєстрації в країні виробництва як підстави для ввезення незареєстрованих пестицидів для державних випробувань – прийняття проекту закону №6606.
  8. Сприяння відхиленню проектів законів №4835, №4835-д, №4836, №4837, №3198, №3199 та №6602 як таких, що не вирішують проблеми поводження з відходами в Україні комплексно.
  9. Визначення стратегічних напрямків розвитку деревообробної промисловості в Україні.
  10. Забезпечення проведення з урахуванням кращої світової практики національної інвентаризації лісового фонду України.
  11. Гармонізація процесу реєстрації кормів, кормових добавок та ветеринарних препаратів згідно зі стандартами ЄС (затвердження відповідного наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України та внесення змін до закону «Про ветеринарну медицину»).
  12. Сприяння відхиленню проекту закону «Купуй українське, плати українцям» №7206.
  13. Зниження фіскального навантаження на фонд оплати праці (наприклад, шляхом відміни прив’язки бази нарахування ЄСВ до розміру мінімальної заробітної плати).

Будемо сподіватися, що уряд та парламент прислухаються до запитів від бізнесу та розглянуть вищевказані пункти якнайшвидше. Продовжуємо й надалі разом працювати над бізнес-кліматом країни, втілювати реформи та драйвити швидке економічне зростання.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті