Робота мрії або реальний PR: агентські будні фахівця з комунікацій

Робота мрії або реальний PR: агентські будні фахівця з комунікацій

Все, що потрібно знати про роботу у сфері public relations та комунікацій

Этот текст также доступен на русском
Робота мрії або реальний PR: агентські будні фахівця з комунікацій
Фото: pixabay.com

Більшість молоді під час обрання професії у сфері маркетингу та PR не уявляє, чим саме їм доведеться займатися та які навички і знання знадобляться в першу чергу. Напередодні «вступної кампанії – 2018» CEO PLEON Talan і директор PR&GR сервісів групи AGAMA Communications Наталія Дадівєріна розповіла Mind про агентські будні: без прикрас та з легкою іронією розвіюючи деякі міфи «зірковості», якими часом наділяють життя PR-фахівця, а також поділилася особистими лайфхаками work-life балансу.

На початку 2016 року я вирішила додати перчинки у свої усталені затишні корпоративні будні, залишивши позаду понад 20 років успішного досвіду в фінансах, маркетингу і комунікаціях. Перша освіта у мене – фінансово-економічна, тож п'ять років старту професійного життя були присвячені саме фінансам та управлінському обліку.

Наприкінці 2000-го я зважилася перейти в маркетинг і комунікації. Ось тут і відбулося моє перше знайомство з рекламними і комунікаційними агенціями – незабутнє враження: вони вміли втілювати мрії у реальність. Відповідно, багато років плідної співпраці з провідними гравцями комунікаційного ринку не тільки сформували розуміння «як тут що працює», а й стали певним поштовхом до дій – з'явилась зацікавленість спробувати і самій зануритися в агентські будні. Тому прийняття пропозиції приєднатися до команди, що надійшла від ведучого комунікаційного холдингу Atlantic Group і однієї з кращих PR-агенції країни PLEON Talan, було виваженим кроком.

Очікування виправдалися. Але я швидше виняток з правил: зазвичай співробітники агенцій прагнуть потрапити у корпоративне середовище, а не навпаки.

Хоча за останні два десятки років я зустріла чимало молодих людей, які гірко розчаровувалися в реаліях як агентських, так і корпоративних буднів, а заразом – і у власному виборі професії.

Водночас, думаю, основна причина – у неготовності прийняти найменші професійні труднощі, за якими вони не в змозі були розгледіти нові кар'єрні горизонти і досягнення.

Квітень-травень – традиційно період, коли студенти вишів з особливим ентузіазмом «закидають» наших рекрутерів листами з резюме, проханнями взяти на стажування або розглянути їхню кандидатуру на вакантні позиції початкового рівня.

Найсміливіші пишуть звернення не тільки в месенджер сторінки PLEON Talan в Facebook, але навіть мені в месенджер особистого акаунту. І хоч як це не дивно, все частіше на співбесідах значна частина цих потенційних кандидатів на «старт» у агентському бізнесі озвучують шаблонні тези, вдало створені кіноіндустрією і соціальними мережами: регулярно чуємо побажання про знайомства з модними блогерами і celebrities, про тусовки відомих брендів fashion & luxury з подальшою можливістю публікувати яскраві фото в своїх Instagram і, звичайно, «влада, яка навіть не снилася вашому татові». Кумедно та сумно водночас.

Чи мають ці уявлення щось спільне з реальним станом речей? Частково – так, але це лише мала дещиця того, що слід знати, якщо спокуситись на міфічні стереотипи про роботу в комунікаціях і PR.

Project management сьогодні – це must-have skills

Такого поняття, як «типовий день в агентстві», по суті, не існує. Як, втім, і в більшості інших бізнесів сьогодні. Сучасний стрімкий темп життя – одна з причин. Можна припустити, що в основному день лінійного менеджера почнеться з короткої наради в його керівника групи за планами поточного дня, перевірки месенджерів та електронної пошти від клієнтів і партнерів. Звичайно, протягом дня буде значна кількість телефонних дзвінків і написання контакт-репортів.

Будуть узгодження макетів і підготовка брифів, розсилки прес-релізів, формування бюджетів та узгодження рахунків з клієнтами.

Як і в корпоративному секторі, в агенції доведеться перевіряти на міцність всі свої навички і реакцію у вирішенні кризових ситуацій, які будуть сипатися несподівано, як сніг на голову – ніколи не знаєш, коли це станеться, але напоготові варто бути завжди.

Завдання у великих мережевих агенціях чітко розділені, і кожен має зону своєї відповідальності, дотримання якої впливатиме на результат роботи й інших членів команди. Тут немає окремих зірок – є зіркові команди, якими керують лідери, готові підставити плече і взяти у критичній ситуації відповідальність на себе. Хто живе іншими цінностями і не готовий так працювати, злітає з дистанції досить швидко, і головна тому причина – невірно обраний шлях і маршрут, ілюзії та мішура, що затьмарили реальність.

Стрімка діджиталізація робить ще більш важливим процес навчання, який не можна зупиняти, якщо хочете бути успішними в комунікаційній сфері. Та й не тільки у ній. Йдеться про щоденну самоосвіту, вивчення нових трендів і аналіз того, яким буде їхній взаємний вплив один на одного, адже з цими контекстами доведеться працювати, і ніхто не чекатиме, поки ви «доженете» реальність.

Складність полягатиме ще й у тому, що робота в таких умовах не зупиняється і вимагає повної вашої уваги та зосередженості. Але не лише робота має наповнювати ваше життя. Секрет успіху для мене такий – «запаралелити» ці процеси і прагнути розвиватися в декількох життєвих сферах: освіта, сім'я, кар'єра, хобі. Вірно розставивши пріоритети, розподіливши час, маючи велику любов до своєї справи і бажання розвиватися в обраному напрямку, можна досягнути омріяного успіху у всіх визначених сферах.

Рівновага між амбіціями та КРІs – важлива складова «командного забігу». Наші клієнти – лідери у своїх галузях, їхні цілі виражені чіткими КРІs. Завдання агенції – забезпечити виконання цих амбітних КРІs. Ми повинні бути єдиною командою з клієнтом. Командою, націленою на спільні КРІs, – це і є основним показником ефективної роботи. Права на помилку стає все менше: якщо компанія розслабиться, її місце швидко займуть більш ефективні та спритні гравці ринку.

Наша мета така сама, як і у наших клієнтів – бути лідером у своїй галузі. У такій ситуації основним засобом для досягнення мети стає команда, об'єднана єдиними амбітними цілями. Пріоритетом для людей є розкриття свого потенціалу в команді і досягнення конкретних результатів, які є частиною глобальної спільної мети. Завдання в таких командах розподіляються з урахуванням сильних сторін кожного її гравця.

Тоді вдається досягти синергії професіоналізму, а ефективність зростає по експоненті. Як результат – глобальна перемога складатиметься з особистих перемог кожного члена команди. Головне – цілі будуть спільними, а не у кожного своя окрема. В агенції варіант «я – зірка» не спрацює, це потрібно усвідомити: твоя перемога – це в першу чергу перемога твого клієнта. І якщо ти від цього будеш щасливий – тобі сюди.

PR – це робота в режимі 24/7: правда, але не вся

Частина кандидатів чомусь вважає, що агенція – це модель зручної неповної зайнятості, наприклад, працювати кілька годин на день або навіть на тиждень, вільний графік і часті поїздки у відпустку. Облиште – це помилкові судження, коли йдеться про мережеву агенцію, що обслуговує клієнтів в Україні та за її межами.

З таким поглядом на організацію своєї зайнятості варто шукати себе не в структурованому агентському або корпоративному бізнесі, а у сфері, де швидкість прийняття рішень не така критична. У комунікаційній сфері тримати у фокусі своєї уваги важливі питання доводиться іноді non-stop. Однак це сьогодні характерно для багатьох бізнесів, не лише комунікаційного.

Думаю, що вибір професії і вступ до вишу – завжди дуже стратегічне рішення. Наберіться терпіння та розсудливості. Адже оптимальний варіант – коли робота – справді улюблена і гармонійна частина життя.

Іноді чую думку про неможливість налаштування work-life балансу при роботі на боці агенції. Чесно кажучи, це ще один міф про роботу в комунікаційному бізнесі, з яким мені складно погодитись. Розбалансоване життя можна мати і працюючи на боці клієнта. Робота в агенції пропонує певні переваги: цікаві завдання і проекти клієнтів з дуже несхожих бізнесів, які не дадуть скучити.

Це розмаїття захоплює, тримає в професійному тонусі, постійно піднімаючи рівень адреналіну, і воно абсолютно того варте, адже додає майже кінематографічної чіткості та цінності кожному прожитому робочому моменту.

Отриманий заряд позитиву дає сили та наснаги розвивати інші ваші життєві сфери. Оцінити ці переваги сповна здатні дорослі зрілі особистості або амбітні молоді самородки, готові здобувати бажаний досвід і знання і йти до своєї великої мети.

Нудні завдання – теж частина роботи, але все залежить від вашого сприйняття

Заздалегідь поцікавтеся, що таке бюджети, рахунки, і чим вони відрізняються від актів та договорів. Ці завдання ляжуть на плечі юридичного і фінансового сервісів, але саме вам потрібно їх коректно брифувати.

Поряд з жаданими «захоплюючими» завданнями буде стільки ж «нудних» – але тільки від вас самих залежатиме, що і як сприймати. Щоб було приємніше «нудьгувати», варто переглянути своє ставлення до викликів. Адже «нудні завдання» – це не тільки випробування, але й синергія навичок, яка допомагає рости та перевершувати самого себе.

Просто не буде: у комунікаційній галузі щодня з'являються нові виклики, тим вона і заворожує, надихаючи шукати новий, ніким не вторований шлях. Готовність вчитися і сприймати нове, не боятися комунікаційних криз і працювати в результативній команді, члени якої об'єднані спільними амбітними цілями, радіють перемогам разом і разом борються за результат. Секрет – у баченні, адже щастя завжди криється в дрібницях, і помічати це чи ні – залежить виключно від нас самих.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло