Нові «Каннські Леви»: що означають ефективні комунікації у нинішньому світі
І як достукатися до сучасної аудиторії

У маркетингових комунікаціях завжди існує дві паралельні реальності, взаємодоповнюючі і не суперечливі між собою: ефективність комунікацій з точки зору бізнесу та ефективність з точки зору комунікаційного ефекту. Агентський бізнес починає чітко усвідомлювати та приймати як належне, що клієнт купує його ефективність досягнення поставлених KPIs та бізнес-цілей. Водночас, жага wow-ефекту є завжди додатковим бажаним КРІ для фахівця з комунікацій. Широкій аудиторії необхідно щось більш помітне, відчутне та яскраве. Щось, про що можна говорити і шерити в соцмережах; щось ближче до мистецтва, ніж до цифр у фінансових звітах. Дійсно ефективні комунікації – це щось саме на стику першого та другого. І є в них три головних спільних риси, про які Mind розповідає Наталія Дадівєріна, PhD, СЕО PLEON Talan, директор PR&GR дивізіону комунікаційної групи AGAMA Communications.
Перетворення реальних проблем у можливості в маркетинговій стратегії. Коли діджитальні формати лише починали захоплювати світ, бренди мали привілей показувати те, що вважали за потрібне. Сьогодні, в об’єднаному світі, де кожен має доступ до всіх соцмереж та будь-якого дня може стати інфлюенсером самотужки, просто реклама не спрацьовує. Аби вижити, вона все більше перетинається з PR & Public Affairs, спираючись у першу чергу на те, що дійсно важливо людям.
Насправді ефективні комунікації несуть меседж, що ґрунтується на даних. Дослідження, заглиблення, персональний підхід та пошук справжніх людських історій у великих даних: ось що робить комунікації ефективними. Цей підхід працює для будь-якого бізнесу. Потрібні ідеї? Просто зазирніть у Facebook та поцікавтеся, чим живе ваша аудиторія та що в неї «болить».
Потужна креативна подача data-обґрунтованих рішень. Будь то текст, віжуал, відео чи аудіо – варто переконатися, що повідомлення «чіпляє». А це означає – що воно зрозуміле, лаконічне, яскраве та потужне. Це означає – продовження теми про те, що «болить».
Наприклад, у ролику Prescribed to Death реалізація ідеї пробирає до глибини душі. Змішані відчуття смутку, надії, втрати і болю. Що може бути більш промовистим за ці людські обличчя? За проблему, візуалізовану в емоціях, переживаннях, близьких та зрозумілих кожному із нас? Комунікації тією мовою, що зрозуміла саме вашій цільовій аудиторії, з потужними меседжами в основі та ретельно підібраною формою реалізації – те, що виокремлює кращі сучасні комунікаційні кампанії та приносить вимірюваний бізнес-результат замовникам, які прийшли до вас за ефективними комунікаційними рішеннями.
Вдало опрацьована криза – ще один привід для переможної історії. Не варто недооцінювати значення професійного підходу до кризових комунікацій. У той час як типові бізнеси намагаються забути кризу, наче нічне жахіття, ті, хто має підготовлений антикризовий комітет на варті своєї репутації, готові зустрітись у двобої із будь-чим та вийти переможцями. Не має великого значення навіть те, чим саме спровокована проблема – доки у вас є план, відвертість та сміливість, кожну історію можна зробити незабутнім кейсом.
Це лише «верхівка айсбергу» дійсно ефективних комунікаційних рішень. Проте кожного року Cannes Lions дають привід замислитися, відкрити для себе щось нове і отримати глибше розуміння сучасних трендів на глобальному рівні. Адже у 2019 році з’являться два нових Леви, один з яких буде присвячений саме Creative Strategy, про яку вже згадувалося у цьому матеріалі. Введенням цієї категорії Cannes Lions відреагували на зрушення в ландшафті комунікаційної галузі, де ми бачимо потребу та попит на поєднання ефективності та креативності в рамках однієї стратегії. Тож цього року ми вже отримаємо перші результати такого незвичного поєднання.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.