Вчитися новому: як долучити школу до сучасного життя

Вчитися новому: як долучити школу до сучасного життя

7 доступних гаджетів, які вже можна застосовувати в навчанні

Этот текст также доступен на русском
Вчитися новому: як долучити школу до сучасного життя
Фото: pixabay

Школа вже не перший рік намагається вирватися з сірості пострадянської рутини, перетворивши набридливий для всіх дітей «час за партою» на інтелектуалізований процес отримання нових знань, цікавий і корисний. Важливу роль у цьому відіграють сучасні засоби навчання. Писати ручкою в зошиті – просто, але нецікаво. Створювати власні шрифти на графічному планшеті – не лише захоплює, але і корисно. Читати про життя левів у савані – пізнавально. Але перегляд інтерактивного фільму про їхнє життя з обговоренням різних його проявів принесе дитині набагато більше користі і залишить у її пам'яті яскравіший слід. Сергій Яковлєв, комерційний директор MTI IT-дистрибуція, спеціально для Mind розповідає, якими технологічними новинками можна урізноманітнити навчальний процес сучасного українського школяра.

Для організації повноцінного процесу навчання в українських школах необхідно, як мінімум, навчити вчителів користуватися сучасними технологіями. Без цього наші діти як і раніше будуть отримувати лише обмежену частину знань, що мало корелює з реальним життям. І з кожним роком технологічний розрив між школою і реальним світом, у якому доведеться жити і працювати дитині, буде ставати все помітнішим.

Українські реалії не настільки райдужні, як, припустимо, в розвинених європейських країнах або в США, де використання різних девайсів для навчання – звичне явище. Тому варто замислитися над удосконаленням навчального процесу і зробити його більш цікавим і сучасним за допомогою нових, доступних пристроїв. Адже не дарма кажуть, що краща інвестиція в майбутнє – це внесок у розвиток дитини.

Що і для чого можна використовувати в школі? Говорячи про процес навчання, варто відзначити, що існує дуже багато сучасних інструментів, що спрощують його. Давайте розглянемо декілька найбільш поширених з тих, що вже є в продажу, а також кілька тих, які не мають прямого відношення до навчального процесу, але в той же час їх використання може якісно на нього вплинути.

Інтерактивні дошки, проектори. За допомогою цих пристроїв діти можуть отримувати найбільш повну інформацію щодо досліджуваного предмета. Це можливість переглядати відео та інтерактивні навчальні матеріали, створювати уроки, спираючись не лише на підручник, а й на найбільш цікаві факти, що стосуються досліджуваного матеріалу. Не варто також забувати і про те, що «написане» на інтерактивній дошці можна зберігати і використовувати повторно – як для закріплення пройденого матеріалу, так і з метою поділитися ним з учнями, які були відсутні в класі.

Ну і, звичайно ж, більше не буде крейди і ганчірок, маркерів і розводів – на сучасних інтерактивних дошках використовуються спеціальні стілуси, що не містять барвників.

Проектори також можуть використовуватися в класах, де встановити інтерактивну дошку поки не вдається. Сучасні проектори нічим не гірші за плазмові екрани. А ймовірність того, що проектор постраждає від надмірної активності дітей на перерві, зводиться майже до нуля – до закріпленого на стелі проектора не так-то просто дотягнутися, а настінні екрани досить легко згорнути.

Планшети. Суперечки про те, чи потрібні в школах планшети, не вщухають вже котрий рік. Супротивники ідеї підкреслюють, що при роботі з електронними пристроями діти відволікаються, не в змозі  зосередитися на процесі навчання. Однак численні дослідження підтверджують, що дітям раннього й середнього шкільного віку властивий мігруючий тип уваги. А це означає, що вони відволікатимуться у будь-якому випадку. Зосередитися ж дитина здатна лише на тому, що насправді цікаво.

Тому використання планшетів у навчанні є виправданим. Наприклад, планшети, по-перше, позбавлять дітей від необхідності щодня носити в портфелі кілька кілограмів підручників. По-друге, дозволяють миттєво знаходити і використовувати супутню інформацію. А по-третє, це сучасні моделі, що не завдають шкоди здоров'ю дитини.

Не варто забувати також про те, що ми, дорослі, самі набагато частіше використовуємо в роботі смартфон і планшет, ніж паперові зошити і блокноти.

3D-окуляри. Здавалося б, як пов'язані школа і гаджет для ігроманів? Тут є одне «але»: наші діти знають набагато більше, ніж знали ми в їхні роки. Їм недостатньо просто знати, що «дерево виростає з насіння» – їм цікаво, як саме це відбувається. А фраза «автомобіль споживає паливо» з точки зору школяра абсолютно не пояснює, чому відбувається цей процес.

Використання 3D-окулярів у школі в першу чергу спрощує для сприйняття такі дисципліни як біологія, фізика, географія та навіть математика. Технологія доповненої реальності дозволяє розглядати об'ємні проекції предметів (наприклад, двигунів), моделювати роботу з небезпечними речовинами і рідкісні хімічні реакції, спостерігати за явищами тривалого характеру в прискоренні, і багато іншого. Все це можна зробити за допомогою шолома віртуальної реальності.

Графічні планшети. Використання графічних планшетів у навчанні також викликає запитання: чи варто давати дітям в руки технологію до того, як вони навчаться малювати олівцем? Чи не зіпсує це почерк? Чи не розпестить це дитину? Відповідь: не зіпсує і не розпестить.

Малювати на планшеті чи не простіше, ніж на папері, а дрібна моторика в цьому випадку розвивається швидше. Особливо коли дитина захоплюється різними можливостями електронної обробки зображення. Міф про те, що будь-яка техніка псує зір, також відійшов у минуле ще років 5-10 тому. Зараз користуватися електронними гаджетами набагато безпечніше, ніж їх паперовими аналогами – на планшеті яскравість підлаштовується під освітлення, на відміну від письмового столу. А тому шкоди для очей тут набагато менше, ніж при сидінні за партою. Якщо ви не впевнені, чи зацікавиться дитина графічним планшетом, спочатку можна підібрати недорогу модель.

Говорячи про те, які гаджети можуть бути використані в школі, не варто забувати, що діти – енергійні. І їх активність іноді може нести дуже руйнівний характер. Як цьому протидіяти? Звичайно ж, скерувати її в мирне русло. Як? Зацікавте їх тим, що може допомогти в отриманні необхідної кількості адреналіну без травматизму. Тут стануть в нагоді квадрокоптери, програмовані роботи та інтерактивні іграшки.

Дрони й екшн-камери. Використовувати літаючі гаджети в школі можна для того, щоб зацікавити дитину в вивченні навколишнього середовища. Відео про те, як розпускаються квіти, як живуть бджоли або птахи, як змінюється обличчя міста в залежності від сезону, завжди порадує дітей, особливо якщо вони зможуть узяти участь в його створенні. Для подібних робіт підійдуть бюджетні екшн-камери, прості і недорогі рішення з гарним пило- та вологозахистом.

Повітряні гонки здатні зайняти учнів цілої школи протягом кількох годин. При цьому якщо правильно підібрати квадрокоптер, у змаганні постраждає хіба що гордість тих, пілотів, які програли.

Головне – пам'ятати, що всі технологічні засоби повинні бути доступні не лише дітям, але в першу чергу і вчителям. Викладачі повинні вчитися використовувати їх у своїй щоденній практиці, вміти поводитися з ними так само просто і звично, як ми з вами тримаємо в руці олівець. Без цього всі зусилля перевести школу від середньовічних стандартів на сучасний рівень навчання приречені на провал.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту editor@mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло