«Краси вам у стрічки»: як продавати біжутерію онлайн
І керувати українським бізнесом з іншої країни

Українці все більше здійснюють покупки онлайн і не хочуть витрачати декілька годин на поїздку в магазин. Купують в інтернеті вже не тільки побутову техніку, електроніку, одяг, взуття, косметику та парфумерію. Зараз збільшилася кількість тих, хто купує ювелірні вироби. Що потрібно, аби розпочати роботу в цьому сегменті, Mind розповів власник інтернет-магазину біжутерії Сергій Приказчиков, який кинув успішну кар'єру заради розвитку свого проекту в онлайні. Він поділився досвідом, як ідею перетворити на успішний бізнес, вклавши лише 2000 грн.
Як виникла ідея?
Рішення про продаж біжутерії та виробів зі срібла через інтернет-магазин прийшло спонтанно. Спочатку з дружиною вивчили попит і пропозицію за основними сегментами ринку e-commerce, які товари найбільше купують українці. З декількох напрямків вибрали цей сегмент. Далі потрібно було визначатися: створювати інтернет-магазин з нуля або купити готовий онлайн-майданчик? Зупинилися на другому, простішому рішенні. На OLX знайшли оголошення про продаж інтернет-магазину біжутерії, який ще не був запущений, і купили його. Ми отримали сайт, назву, яку вирішили змінити, і товар, а ціна питання була лише 2000 грн. Так з'явилася «Сорока-Ворона».
Чому e-commerce і онлайн-магазин?
Визначальною і відправною точкою став досвід у логістиці, де протягом півтора років розвивав напрямок e-commerce. Вивчивши можливості цього величезного ринку, який тільки набирав обертів в Україні, і побачивши його перспективи, зрозумів, що потрібно якомога швидше приєднуватися до e-commerce, щоб зайняти свою нішу.
У форматі інтернет-магазину продажі йдуть відразу на всю країну і потрібні тільки інвестиції в просування. Це набагато простіше, ніж пряма дистрибуція, яку потрібно будувати, вкласти багато інвестицій тощо. Безумовно, у розвитку бізнесу допомогла і економічна освіта, і певний багаж знань, які отримав, працюючи в рекламному агентстві територіальним менеджером, торгівлі FMCG.
Як масштабувати бізнес?
Сайт – це майданчик, на який потрібно залучати потенційних клієнтів. Ми для цього активно використовували соцмережі. Спочатку створили групу в «ВКонтакте» (на той момент соцмережа повноцінно працювала в Україні) – і процес пішов. Спершу був один продаж на тиждень, далі – щораз більше. І 2000 грн, вкладені в купівлю онлайн-магазину, повернулися за місяць. Потім відкрили сторінку магазину в Facebook, Instagram, і кількість продажів росла буквально кожного дня.
Як налаштувати канали доставки?
Онлайн – це простіше і дешевше, ніж традиційний офлайн, але дуже важливу роль у цьому питанні відіграє логістика. І в першу чергу клієнт вибирає зручний для нього варіант доставки, а ми можемо порадити, прорахувати вартість і терміни. Ми намагаємося передбачити всі очікування, бажання і вимоги наших клієнтів. Комусь потрібні додаткові сервіси – це логістичні оператори, орієнтовані на преміум-доставку, для когось важливо покриття всієї країни і можливість економії – це національна пошта. Також з нами можна працювати за dropshipping.
Як управляти командою, перебуваючи в іншій країні?
Проводячи 30% часу за межами України, ми спочатку вибирали формат, який би дозволяв поєднувати поїздки з роботою, а зараз – працювати віддалено з іншої країни. І онлайн-магазин – це відмінне рішення. Ми одразу не орієнтувалися на створення офісу в якомусь одному місті й підбирали команду не за територіальною ознакою. Першими співробітниками стала моя сім'я. Живучи в Києві, дружина Тетяна з молодшим сином, якому було тоді два роки, кожен день по п'ять разів ходила на пошту відправляти посилки.
Зараз наша команда – це сім осіб, які знайомі тільки через соцмережі та спілкуються через месенджери, живуть в різних містах, і кожен виконує свою функцію. Безумовно, без надійної команди, що працює в Україні, було б важко вибудувати якісну роботу. Але маючи надійний тил в Україні, можна відправляти замовлення нашим клієнтам кожен день і бути на зв'язку з ними в режимі 24/7.
Що далі?
Ми продаємо товар по всій Україні, плануємо вийти на великі онлай-майданчики, такі як Amazon тощо. Тому в найближчих планах – експорт, а також збільшення частки наших категорій і асортименту в Україні, нові сервіси та функціонал. Ще у нас доволі давно введуть «суперечки» з приводу створення маркетплейса. Можливо, в найближчому майбутньому прийдемо до вирішення і цього питання.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.