Що приніс в академічне музичне життя 2018 рік

Що приніс в академічне музичне життя 2018 рік

І що нас чекає в 2019-му

Этот текст также доступен на русском
Що приніс в академічне музичне життя 2018 рік
Діана Тищенко – українська скрипалька, яка виграла конкурс Лонг-Тібо

Не все, що відбувається в музичному житті країни, можна віднести до досягнень. Серед подій року, що минає, багато буденної, простої повсякденної роботи музикантів. І це добре: стартують нові музичні постановки, композитори створюють, а музиканти озвучують нові хорові та симфонічні партитури, здійснюються українські прем'єри світових хітів.

2018 рік став роком столітнього ювілею кращого і найстарішого оркестру країни: Національного симфонічного, що з великим розмахом відзначив круглу дату. 28 листопада у Палаці «Україна» пройшов святковий концерт НСОУ за участю видатного українського співака зі світовим ім'ям, блискучого оперного прем'єра Анатолія Кочерги.

Що приніс у музичне життя 2018 рік
100-річчя НСОУ
Фото Володимира Осипенка

Безумовно, важливою була і суто «організаційна» подія. Йдеться про вибори нового ректора НМАУ ім. Чайковського. Ним став молодий Максим Тимошенко, син позаминулого ректора Олега Тимошенка. Вибори проходили в два тури. У першому перемогли Тимошенко, який прийшов в Академію з іншого вузу, також підлеглого Мінкульту, і багаторічний викладач НМАУ, професор-музикознавець Юрій Іванович Чекан. Найважливіше те, що боротьба була абсолютно демократичною, претенденти (а в першому турі їх було п'ятеро) змагалися в словесних баттлах, демонструючи свої передвиборні програми і роздаючи обіцянки. «Електорат» віддав перевагу Тимошенку, з чим його і вітаємо.

Свій 150-річний ювілей відзначив колишній інститут (а ще раніше – училище) ім. Рейнгольда Глієра. Тепер статус музичного ВНЗ ще підвищився – навчальний заклад перейменовано на Державну Академію музики. Про це було оголошено на урочистому концерті в Національній опері, в якому виступили нинішні і колишні студенти славетного навчального закладу.

Минулої зими у Львові відбулася прем'єра фольк-опери Євгена Станковича «Коли цвіте папороть». Її поставив головний режисер і директор Львівського театру ім. Соломії Крушельницької, екс-міністр культури Василь Вовкун. Партитура виконувалася кілька років тому в концертному варіанті на сцені Колонного залу ім. Лисенка хором ім. Верьовки і НСОУ під керуванням Володимира Сіренка. Тепер, у Львові, її виконав під його ж баттутою колектив львівської опери. Влітку львів'яни привезли своє дітище до Києва, показавши «Папороть» на сцені столичної опери. Музика цікава, постановка могутня, яскрава, але дещо помпезна, з м'яким ухилом у радянський ампір.

Що приніс у музичне життя 2018 рік
Сцена з фолк-опери «Коли цвіте папороть». Львів
Фото Олени Храмової

Молоді українські музиканти продовжують вигравати міжнародні конкурси. Навесні спалахнула зірка юного переможця конкурсу ім. Володимира Горовиця Богдана Терлецького. Дуже яскравий львівський піаніст, що рано сформувався в самостійного артиста, вже виступив у декількох найпрестижніших світових концертних залах.

А випускниця школи ім. М.Лисенка по класу скрипки Діана Тищенко нещодавно виграла Перше місце на одному з найсерйозніших світових конкурсів – ім. Маргарити Лонг і Жака Тібо в Парижі. Вона була чудовою: у фіналі приголомшливо, ідеально, вільно і довершено зіграла скрипковий концерт мі мінор Фелікса Мендельсона.

У Національній опері – новий диригент. Це Віктор Олійник, який працював раніше в Донецьку. Автору довелося слухати «Ріголетто» за його участю. Головні партії співали Валентин Дитюк (Герцог) і Лілія Гревцова (Джильда). Спектакль видався абсолютно ординарним.

Набагато яскравіше спалахнули постановки в Києві барокової перселлівської «Дідони і Енея» – проект компанії Оpen Оpera Ukraine. Не поступився Перселлу й міні-фестиваль з чотирьох одноактних опер. Його показали в колишньому Клубі трамвайників на Лук'янівці молоді артисти з кількох музичних театрів – КМАТОБа, і оперети (продюсер – Галина Дуб). Зіграли «Риту» Гаетано Доніцетті (Італія), «Ведмедя» Ірини Губаренко (Україна), «Медіум» Джанкарло Менотті (США) і одноактний зінгшпиль В.А.Моцарта «Бастьєн і Бастьенна». Все було розкішно, цікаво по музиці і режисурі, з вигадкою.

Що приніс у музичне життя 2018 рік
Сцена з опери «Дідона і Еней» Г. Перселла. На знімку Белінда (Мар'яна Боднар) і Чаклунка (Ігор Воронка).
Фото Костянтина Гомона

Влітку у Львові відбувся новий джазовий проект, народжений з Альфа Джаз Фесту. Mind писав про Leopolis Jazz Fest – це нова назва старого забігу на джазову дистанцію. У 2019-му фестиваль продовжить своє життя і обіцяє бути не менш яскравим, ніж у минулі роки.

Влітку ж в Одесі відбувся дуже цікавий за складом учасників, створений міцним одеським академічним піаністом Олексієм Ботвіновим, по-справжньому міжнародний академічний музичний фестиваль. На сьогодні є вже програма наступного фестивалю, який пройде в першу декаду червня. Багато його учасників – суперзірки. Наприклад, видатний віолончеліст Міша Майський.

Знаковою подією також стала участь в чудово поставленій у КМАТОБ опері Джакомо Пуччіні «Богема» західного прем'єра, киянина, баритона Андрія Бондаренка. Цей спектакль, який відбувся в середині грудня, на подив гармонійний за акторською грою, сценічним рішенням (режисер – Віталій Пальчиков) і високоякісний з огляду музики та її втілення (диригент – Сергій Голубничий).

Що приніс у музичне життя 2018 рік
Пласідо Домінго

Якщо ж говорити про найбільш очікувані події наступного року, то 13 лютого 2019-го в Київському Палаці «Україна» заспіває великий тенор ХХ століття Пласідо Домінго. Виступ іспанського співака пройде в супроводі Національного симфонічного оркестру України. Домінго в останні роки багато працює як диригент-постановник у Вашингтонській опері й Опері Лос-Анджелеса. До поточного моменту в різних точках світу за диригентським пультом він провів понад 300 вечорів. Разом з Лучано Паваротті та Хосе Каррерасом він входить до трійки найвідоміших у світі тенорів.

За більш ніж півстолітню сценічну кар'єру Домінго виконав 150 провідних оперних партій, брав участь більш ніж у 3500 виставах, записав понад 100 виступів: повнометражних оперних вистав, сольних записів і дуетів. Артист 21 раз відкривав сезони в Метрополітен-опера.

Тому сміливо можна стверджувати, що музичне життя України і її столиці на підйомі. Чекаємо нових відкриттів.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло