Без ціни винувата я: чому продавці не пишуть вартість товарів у соцмережах

Без ціни винувата я: чому продавці не пишуть вартість товарів у соцмережах

Виявляється, для цього є вісім «поважних» причин

Цей матеріал також доступний російською
Без ціни винувата я: чому продавці не пишуть вартість товарів у соцмережах
Freepik.com

 Кохана, ти – найкраще, що сталося зі мною в житті. Я хочу бути з тобою завжди. Виростити дітей і онуків, постаріти разом, завести лабрадора і дві корови. Дай мені відповідь лише на одне запитання. Ти згодна стати моєю дружиною?

 Відповіла в особисті повідомлення.

«Та що ж це таке!», – можна подумати, в черговий раз потрапляючи на профіль в Instagram або Faсebook, де представлені потрібні одяг чи аксесуари, але в описі до товарів відсутня ціна. Детально прописаний склад тканини, розмірна сітка, кольори, методи виготовлення, молекулярний аналіз, хімічна формула, а ціни немає. Креативний директор Royenko Agency Зося Зосим зізналася Mind, що в такі моменти в її душі «починає йти мерзенний холодний дощ, а всі спонтанні ендорфінні пориви «в'януть, як погані квіти на третій день після дня народження». Самі продавці та їхні СММ здатні озвучити безліч причин, чому вони приховують ціну в первинній презентації. Спробуємо проаналізувати ці аргументи на предмет їхньої адекватності.

«Це ж прямий діалог з потенційним покупцем! Я йому слово-за-слово – і справу зроблено!»

На практиці все зводиться до того, що на питання про ціну отримуєш просто цифру, а будь-яке додаткове питання потрібно витягувати з продавця обценьками. Іноді навіть складається враження, що ви прийшли в обідню перерву, прорвалися крізь всі перепони, а тепер своїми дурними питаннями відволікаєте суперзайняту людину від важливої ​​роботи.

Продажами тут і не пахне. Звичайно, якщо справу веде віртуозний онлайн-продажник, який може в листуванні продати ескімосам сніг, то такий метод виправданий. Особливо якщо цей підхід закладений в загальну комунікаційну стратегію бренду. Але чи багато брендів, які свідомо підуть на такий крок? Наймуть досвідчених продавців? Відслідкують кожен лід і персонально підійдуть до нього? Навряд чи. Тому зелені лампочки діалогів з магазинами і загасають на декількох скупих фразах.

«Усі так роблять! Я читав/читала статтю Аноніма Анонімова, і він стверджує, що це підвищує видачу поста в стрічці у підписників»

Дійсно, у того ж Instagram в алгоритмі закладена підвищена видача постів з активною взаємодією (лайк/комент/директ). Але давайте не забувати, що в першу чергу Instagram хоче, щоб ви купили у нього рекламу і таким чином просунули свій товар. У дійсності він не зацікавлений безкоштовно «за красиві очі» показувати ваші комерційні пости великій кількості людей.

Тому працює цей метод дуже сумнівно. Він годиться для особистих, новинних сторінок і профілів популярних блогерів. Але просувати магазин за рахунок звернень у директ, при цьому пожертвувавши клієнтським досвідом, – шлях в нікуди.

«Мій товар унікальний. Кожен має свою ціну, а на сторінці лише зразки»

Так зазвичай міркують хендмейдери. Товар може не мати єдиної ціни, бо по кожній позиції вона відрізняється в залежності від матеріалу і роботи. Але що заважає писати приблизні ціни, надаючи орієнтир? Адже справжній поціновувач прекрасно розуміє, скільки може коштувати праця майстра, і вже точно не буде здивований. Як варіант – вказати вартість матеріалів і роботи, щоб клієнт міг розуміти ціноутворення. Це чесно і практично. Або вказувати ціну на вже продані вироби та пропонувати замовити схожі.

«Мої товари оцінені у валюті, і ціна може змінюватися щодня»

Стабільність і валюта в нашій країні – діаметрально протилежні речі. Стабільна у нас лише нестабільність, вибачте за тавтологію. Продавцям незручно декілька разів на тиждень змінювати ціни на товари. І виходів тут кілька – писати ціни в тій валюті, в якій товар закуповується, або залишати, як і у випадку з хендмейдерами, цінову «вилку» зі зразковим орієнтиром для зручності покупця.

«Податкова побачить, що я продаю, а я в декреті й у мене не оформлений ФОП»

Одна з найчастіших помилок. Але податковій навряд чи буде цікавий магазин прикрас для дівчаток, які робить мама в декреті. Або пекарня з домашніми тортами і пряниками. Те ж стосується інших невеликих магазинів, чиї обороти далекі від захмарних.

Це не означає, що продавати можна і нелегально, особливо якщо справа постійна. Але перейматися, що податкова одразу ж постукає до вас у двері після того, як ви пропишете ціни, – безпідставно. Якщо податкова захоче вас викрити в незаконній діяльності, вона знайде спосіб: напише, дізнається, купить і повністю пройде шлях кожного покупця. І у неї будуть прямі докази.

«Я спочатку дивлюся на профіль клієнта і називаю йому ціну виходячи з його платоспроможності»

Це не жарт, а реальні пояснення продавців. Що жахливо. Мало того що така модель роботи – повернення в середньовіччя, так ще і максимальна неповага і відверте шахрайство, коли йдеться про товари і послуги.

Сьогодні не час стрічати по одежі. Навіть якщо ціна дизайну нігтиків залежно від складності може змінюватися, це не привід не писати його мінімальну вартість. Буде дуже весело, якщо хтось із тих, хто вже знає «свою» ціну, напише наступним клієнтам. Це максимальне дно. Не робіть так ніколи.

«У мене люксовий сегмент. Там такі ціни, що багатьох вони відштовхнуть»

А чи багато хто стане цільовою аудиторією люксового сегмента? Тим, для кого ціна на товар другорядна, геть не має різниці, коштує шкіряний пасок 1000 євро або 1100. А покупці, для яких вартість товару відіграє ключову роль – не стануть його замовляти навіть після відповіді в директ.

Виняток є, і це – лідогенерація на сайт бренду. Але тут важливо попередити покупця, що замовлення проводиться лише через сайт, а сторінка має суто інформаційний характер, не забувши розмістити в шапці профілю посилання на магазин.

«Конкуренти не сплять. Побачать, скільки коштує у мене товар, і почнуть знижувати свої ціни»

Звичайно ж, вони не сплять. І навіть більш, вже написали вам у директ з декількох різних профілів, щоб дізнатися ціну товару. І знизили свої на кілька копійок. Правда ж, сумнівна причина знущатися над потенційними клієнтами?

Усі вищеописані причини можуть змінюватися, обростати поясненнями і коментарями, але в цілому матимуть саме таку «палітру».

Сьогодні лише клієнтоорієнтованість і людинолюбство – переваги, які викликають прихильність.

Часи вивертів і махінацій залишаються позаду через високу конкуренцію та необхідність аргументувати свою присутність на ринку. У цих перегонах будь-яка дрібниця може зіграти роль. А ціна – аж ніяк не дрібниця.

Якщо ваша послуга/товар якісні, у них є історія, вони мають переваги і цінність, якщо їх не соромно продавати, то і чесна ціна не відштовхне покупця. Наявність ціни прискорить шлях від «Ой, яке диво!» до «Беру, які реквізити рахунку?».

Це гігієнічний чинник.

Це повага до покупця і його часу.

Це чесність і прозорість відносно до аудиторії.

Це те, що робить наш світ трохи комфортнішим і добрішим.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті